Skip to content

פיתוח מכשור רפואי ייעודי לרפואת ילדים באוניברסיטת ב"ג

פיתוח מכשירים רפואיים המיועדים לרפואת ילדים הוזנח לאורך השנים. מיזם לשיתוף פעולה בין אוניברסיטת בן-גוריון והמרכז הרפואי לילדים בסינסינטי נועד להתמודד עם מחסור במכשור שתוכנן במיוחד לילדים. עקב מחסור במכשור מתאים, נאלצים רופאים לפנות לטיפולים פולשניים יותר או לשיטות טיפול פחות אפקטיביות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיתוח מכשירים רפואיים המיועדים לרפואת ילדים הוזנח לאורך השנים. מיזם לשיתוף פעולה בין אוניברסיטת בן-גוריון והמרכז הרפואי לילדים בסינסינטי נועד להתמודד עם מחסור במכשור שתוכנן במיוחד לילדים. עקב המחסור, נאלצים רופאים לפנות לטיפולים פולשניים יותר או לשיטות טיפול פחות אפקטיביות

מאת עמית קרטס בנין

"הפרויקט משלב בין המומחיות הרפואית של רופאים מסינסינטי ליכולות ההנדסיות והטכניות הנרחבות של אנשי הסגל האקדמי והחוקרים באוניברסיטת בן-גוריון", אומר נטע כהן, מנהל ב.ג. נגב טכנולוגיות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון. המטרה היא לשפר את איכות הטיפול הרפואי

לא תמיד אפשר להתאים לילדים מכשור שנועד למבוגרים. חדר ניתוח (צילום: ויקימדיה)
הרופאים נאלצים להתפשר. חדר ניתוח (צילום: ויקימדיה)

בילדים, על ידי תכנון מכשור המותאם ספציפית להבדלים הפיזיולוגיים ולצרכים הרפואיים המיוחדים של ילדים. "פיתוח מכשירים רפואיים המיועדים לרפואת ילדים הוזנח לאורך השנים" אומר כהן. "רק חלק מזערי מתקציב המחקר והפיתוח הרפואי הוקדש לרפואת ילדים".

לפי מנהל האוכל והתרופות של ארצות הברית (FDA), פיתוח מכשור רפואי לרפואת ילדים סובל מפיגור של שנים לעומת הפיתוח של מכשור רפואי למבוגרים. על פי דיווחים של ה-FDA לקונגרס האמריקני, עלויות הפיתוח הגבוהות של מכשור לרפואת ילדים מהוות חסם משמעותי המונע מחברות להשקיע בכך משאבים רבים יותר. לגורם זה מתוספים גם הגודל המוגבל של שוק המכשור הרפואי  לילדים, המייצג 10 אחוזים בלבד משוק המכשור הרפואי, וגורמים כלכליים אחרים. כתוצאה מכך, כמות המשאבים שהופנו לטובת המצאת מכשירים כירורגיים ורפואיים ייעודיים לאוכלוסיית הילדים איננה מספקת. לעיתים קרובות, כאשר אי אפשר להתאים מכשור המיועד למבוגרים לטיפול בילדים, נאלצים רופאים לפנות לטיפולים פולשניים יותר או לשיטות טיפול פחות אפקטיביות.

נטע כהן (צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון)
"רק חלק מזערי מתקציב הפיתוח הרפואי הוקדש לרפואת ילדים". נטע כהן (צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון)

"מכשירים רבים שנעשה בהם שימוש היום לטיפול בילדים הם למעשה הקטנה של מכשור רפואי שנועד למבוגרים. לעיתים קרובות, מכשירים אלו אינם עונים בצורה מספקת על הצרכים הקליניים של ילדים. מאפייני מטופלים בתחום רפואת הילדים משתנים עד מאוד בשל טווח ההבדלים הרחב בגודל, אנטומיה, רמות פעילות ופיזיולוגיה", אומר ד"ר ריצ'ארד אזיזקאן, מנתח בכיר בסינסינטי ויושב ראש מכון לסטר מרטין לכירורגיית ילדים. "האתגר עם מכשירים מותאמים הוא שהם לעיתים קרובות לא הפתרון האידיאלי, במיוחד אצל תינוקות קטנים ועדינים מאוד. שיתוף הפעולה הנוכחי הוא הזדמנות לאתר ולפתח פתרונות חדשים ולשפר את תוצאות הטיפול הרפואי בילדים".

במסגרת שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת בן-גוריון והמרכז הרפואי לילדים של סינסינטי, רופאי המרכזי הרפואי יספקו תובנות מפורטות לגבי אתגרים במכשירים רפואיים ספציפיים ולגבי אפשרויות פיתוח. מידע זה יועבר לחוקרים ואנשי סגל אקדמי טכנולוגי של אוניברסיטת בן-גוריון, אשר יתאימו בין אפשרויות פיתוח לפתרונות טכנולוגיים.

המרכז לרפואת ילדים סינסינטי הוא אחד מבתי החולים ומרכזי המחקר המובילים לרפואת ילדים בארה"ב ובעולם כולו. המרכז הוא אחד משני המוסדות המובילים בקבלת מענקים לחקר רפואת ילדים מהמכונים הלאומיים לבריאות (NIH) וידוע בקיום טיפולים פורצי דרך ודאגה יוצאת דופן למטופל, תוך התייחסות רחבה למשפחה.

סינסיטק, חברת השקעות ציבורית-פרטית מסינסינטי, המשקיעה בטכנולוגיות בשלבים מוקדמים, תסייע בהערכת פוטנציאל השוק של רעיונות הפיתוח שינבעו משיתוף הפעולה. סינסיטק משתפת פעולה באופן שוטף עם המרכז לרפואת ילדים בסינסינטי במאמצי מסחור טכנולוגיות.

אוניברסיטת בן-גוריון הינה האוניברסיטה השלישית בגודלה בישראל והמובילה בקצב הגידול שלה. מספר הסטודנטים באוניברסיטה גדל פי שלושה במהלך 15 השנים האחרונות וכיום לומדים בה 20,000 סטודנטים. 32% מחוקרי ההנדסה באוניברסיטאות בישראל ממוקמים באוניברסיטת בן-גוריון. לאוניברסיטה 850 חוקרים בכירים העוסקים בתחומים כגון חומרים, ננוטכנולוגיה, חיישנים, אלקטרוניקה, אופטיקה, תרופות וביו-טכנולוגיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן