Skip to content

חשש לחיי מאה בני אדם בעקבות רעידת אדמה שפקדה את אפגניסטן

עשרות בתי מגורים נקברו תחת מפולת בצפון אפגניסטן. מפולת בוץ וסלעים עצומה קברה בתים כה עמוק בכפר ההררי המרוחק, עד שהמחלצים נואשו מניסיונותיהם לחפור אל הבתים הקבורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות בתי מגורים נקברו תחת מפולת בצפון אפגניסטן. מפולת בוץ וסלעים עצומה קברה בתים כה עמוק בכפר ההררי המרוחק, עד שהמחלצים נואשו מניסיונותיהם לחפור אל הבתים הקבורים

מאת גרשון גירון

הינדו כוש, במרכז ולמטה
הינדו כוש, במרכז ולמטה

עד כה חולצו גופות של שתי נשים מתחת לאבני המפולת במחוז באגלן, עקב רעידת אדמה שפקדה את אפגניסטן ביום שני השבוע. כך מדווח אתר חדשות האמירויות. חשש לחיי מאה בני אדם שנקברו מתחת להריסות.

מפולת בוץ וסלעים עצומה קברה בתים כה עמוק בכפר ההררי המרוחק סיי הזארה, עד שהמחלצים נואשו מניסיונותיהם לחפור אל הבתים הקבורים, אמר דובר מפקד משטרת המחוז. אין שום סימן לבתים מתחת למפולת.

"אנחנו זקוקים לבולדוזרים או כלים אחרים, כדי לסלק את כל האדמה הזאת ולחלץ את הגופות או הניצולים, אם יש כאלה," אמר הדובר, ג'אווד בשראת. מספר הבתים הקבורים ידוע רק ממידע שמסרו שכנים, שלדבריהם כ-25-30 בתים נעלמו במפולת.

רעש אדמה בעוצמה 5.4 פקד את אזור הינדו כוש, המועד לפורענות, בבוקר יום שני, ואחריו רעש בעוצמה 5.7. שניהם הורגשו אפילו בעיר הבירה קבול.

נפת בורקה שבמחוז בגלאן, אתר הרעש, היא אזור מבודד של כפרים הרריים, ונדרשות יותר משתי שעות נסיעה כדי להגיע אליו מבירת המחוז, פול-א-חומרי. כאשר הגיעו לשם כוחות המשטרה והחילוץ, התברר להם שאין ביכולתם לעשות דבר. קומץ הניצולים הועברו כבר למרפאות. "האמבולנסים היו שם, אבל לא היה איש להניח בתוכם," אמר בשראת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן