Skip to content

מערכת החינוך נכנעת לסכנות הפייסבוק

ביום שבו מתפרסמים מעשיו המחרידים של איש הייטק בכיר שיצר קשר עם ילדות ברשת חברתית, אנו עדים לתלות שנוצרה כלפי הרשתות החברתיות, אפילו מצד מערכת החינוך. בכנס שדן ביחסי האהבה-שנאה בין הרשתות החברתיות לבין מערכת החינוך, התגלע ויכוח סביב מדיניות משרד החינוך האוסרת על מורים להתחבר לתלמידיהם בפייסבוק. עמותת אשנב היא שבחרה להעלות את הנושא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שבו מתפרסמים מעשיו המחרידים של איש הייטק בכיר שיצר קשר עם ילדות ברשת חברתית, אנו עדים לתלות שנוצרה כלפי הרשתות החברתיות, אפילו מצד מערכת החינוך. בכנס שדן ביחסי האהבה-שנאה בין הרשתות החברתיות לבין מערכת החינוך, התגלע ויכוח סביב מדיניות משרד החינוך האוסרת על מורים להתחבר לתלמידיהם בפייסבוק.  עמותת אשנב היא שבחרה להעלות את הנושא על סדר היום

מאת אורה עריף כץ

דווקא לנוכח הסכנות הטמונות בגלישה של ילדים ברשתות החברתיות, יש הסבורים כי ניתן למנף רשתות אלו לקידום החינוך ומחייבים את התאמת מערכת החינוך לעידן החדש. בכנס הקיץ השנתי של עמותת אשנב (אנשים למען שימוש נבון באינטרנט), שהוקמה בשנת 1999 להנצחת החייל ערן אדרת ז"ל, שקיפח את חייו לאחר שקיבל הנחיות לכך ברשת חברתית, בחרו להעלות את הנושא לסדר היום. בכנס, שנערך בסוף השבוע האחרון, אמר ד"ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, כי השימוש ברשתות החברתיות יוצר הזדמנות לאנשי החינוך להוביל שינוי במערכת החינוך: "אנו פועלים למען התאמת מערכת החינוך כולה למאה ה-21, עלינו לזכור כי מדובר כבר בדור תלמידים שנולד ברשת ועלינו לצמצם את הפערים בין סביבת בית הספר לסביבת החוץ בכדי לשפר את איכות ההוראה והלמידה, תוך הקניית מיומנויות מתוך ראיה הוליסטית".

ח"כ זאב ביילסקי ראש השדולה לשימוש נכון באינטרנט בכנסת וד"ר אבשלום אדרת מייסד עמותת אשנב

רימון כינה את השימוש ברשתות החברתיות "קומה שניה פדגוגית חדשנית" שתתוסף  לתהליכי ההוראה והלמידה מתוך ראיית העתיד והקניית אוריינות דיגיטלית.
זאת, למרות שמשרד החינוך, כמדיניות, אינו מעודד שימוש ברשתות חברתיות ואף אוסר על מורים להיות "חברים" של התלמידים שלהם ברשת הפייסבוק.

הכנס שהוקדש לנושא "החינוך בעידן הרשתות החברתיות" התקיים בפורום יבמ, מרכז הכנסים של יבמ ישראל, שתרמה את האולם לטובת האירוע של עמותת אשנב.

את הכנס פתח והנחה יו"ר עמותת אשנב, ברוך הינוך, שסיפר כי תודות לשיתוף פעולה עם מינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך, הצליחה עמותת אשנב להדריך למעלה מ- 80,000 תלמידים בסיועם של מדריכים- חיילים מתנדבים.

ד"ר אבשלום אדרת, שיזם את פעילות אשנב, קרא שיר שכתב  לזכר בנו  ערן "רשעים ברשת לכדוהו", אך הדגיש כי למרות הסכנות הרבות שעליהן מתריעה עמותת אשנב זה שנים, יש ברשת הרבה מאוד יתרונות וחשוב לדעת אותם.

שוש צימרמן, מנהלת אגף תוכניות סיוע ומניעה בשירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך, שריכזה את עבודת המטה של משרד החינוך בנושא, נימקה את עמדת המשרד האוסרת חברות בין מורה ותלמידו, בזכותו של המורה לפרטיות  ואילו אסנת הבר קוטון, מנכ"לית רשת החינוך של אנקורי, טענה כי "הדיאלוג החינוכי זלג מהקונבנציה ועבר למרחבים החדשים. תפקידו של המורה אינו מסתיים רק בבית הספר אלא נמצא גם במציאות העכשווית כאשר למורה יש תפקיד חדש" . באנקורי, אמרה, איפשרו למורים להתחבר לתלמידים ברשתות החברתיות. "לצערנו, בשל הנחיות משרד החינוך עלינו לחזור בנו מהתנהלות זו".

1 Comment

  1. חחח
    19 ביוני 2012 @ 15:00

    הכותרת לא ממש קשורה לכתבה. זה שמערכת החינוך מזמן אסרה על המורים להיות 'חבר' של התלמידים ידוע. הכותבת כתבה על כנס ודיעות שונות ומגוונות. היה מעניין להביא מחקרים רלוונטים מהעולם לגבי התמודדות עם התופעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן