Skip to content

צה"ל תקף הלילה חוליה שנצפתה מניחה מטען ליד גדר המערכת

ארבע רקטות שוגרו לפנות בוקר לכיוון אשקלון ונפלו בשטחים פתוחים. במשרד הביטחון יחליטו הבוקר אם להחיש את עבודות הגידור בגבול מצרים. ארצות הברית גינתה הלילה את הפיגוע אתמול וקראה לשני הצדדים לשמור על איפוק. צה"ל מעבה את המוצבים לאורך הגדר ומגביר את השמירה על העובדים בהקמתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע רקטות שוגרו לפנות בוקר לכיוון אשקלון ונפלו בשטחים פתוחים. במשרד הביטחון יחליטו הבוקר אם להחיש את עבודות הגידור בגבול מצרים. ארצות הברית גינתה הלילה את הפיגוע אתמול וקראה לשני הצדדים לשמור על איפוק. צה"ל מעבה את המוצבים לאורך הגדר ומגביר את השמירה על העובדים בהקמתה

מאת אליק מאור

ההסלמה נמשכת. הלילה (שלישי) סמוך לחצות תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים בעת שנצפתה מניחה מטען צד בסמוך לגדר המערכת במרכז רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי  "זוהתה פגיעה". לפנות בוקר שוגרו ארבע רקטות לכיוון אשקלון, שנפלו מחוץ לעיר בשטחים פתוחים. אין נפגעים ולא נגרם נזק. הזרוע הצבאית של החמאס נטלה אחריות על השיגור.

מקורות פלסטיניים אישרו כי נפגעו פעילים בתקיפה חיל האוויר. אתמול נהרגו ארבעה לוחמי ג'יהאד אסלאמי, פלוגות אל-קודס, בשתי תקיפות שונות. שניים מהם, שזוהו כצלפים, חוסלו כשרכבו על אופנוע ושניים נוספים בעת שניסו לשגר פצצות מרגמה לעבר ישראל.

העובדים והמוצבים לאורך הגדר הנבנית הפכו למטרות (צילום דובר צה"ל)
העובדים והמוצבים לאורך הגדר הנבנית הפכו למטרות (צילום דובר צה"ל)

אתמול (שני) גינתה ארה"ב את הפיגוע בגבול מצרים בו נהרג סעיד פשאפשה (36), תושב חיפה שעבד בהקמת גדר המערכת, בפתחת ניצנה. "אנו מגנים את ההתקפות שאירעו היום – התקפות קטלניות, התקפות טרור – נגד ישראל מכיוון סיני ואת כל ההתקפות, בצורה החריפה ביותר", אמרה ויקטוריה נולנד, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית. היא הוסיפה, כי ארצות הברית עדיין מודאגת "מהמצב הביטחוני בחצי האי סיני" וכי אמריקה קוראת לאיפוק בשני הצדדים. "אנו מעודדים את ממשלת מצרים למצוא פתרון ארוך טווח למצב בסיני".

במשרד הביטחון מסרו אמש, כי יש להחיש את המאמץ להשלמת הגדר. הבוקר (יום ג'), אמורה צמרת משרד הביטחון להחליט אם יחודשו העבודות בגדר ובאיזה היקף. על פי הערכות גורמים מקצועיים תושלם בניית הגדר בגזרת החולות, שם אירע הפיגוע, בתוך שלושה שבועות.

עוד נודע, כי בנוסף לאבטחה הפרטית אותה שוכר משהב"ט עבור עובדי הגדר, עיבה צה"ל לאחרונה את המוצבים לאורך הגדר והוסיף מספר מוצבים נוספים. באוגדת עזה הוסיפו מיגון למוצבים בשל חשש מטילים ארוכי טווח, הנמצאים ככל הנראה בידי המחבלים בסיני, ונגד טילי הכתף משופרים  (מדגם RPG) הנמצאים בידי ארגוני הטרור. הבטונדות והמרחבים המוגנים, במוצבים לאורך הגבול, כולל מגדלי ה"פיל-בוקס", הפכו למטרות מאוימות יותר מבעבר.

ממשרד הביטחון נודע, כי עתה עובדים לאורך הגבול כאלף פועלים, בעשרות צוותים, בכ-600 נקודות עבודה שונות. ישראל קידמה אתמול מחלקת טנקים לעבר  הגבול המצרי לכמה שעות בלבד. בצד המצרי נצפתה תנועה של כלי רכב משוריינים באזור המוצבים המצריים. מח"ט הדרומית, של אוגדת עזה, טל חרמוני, האחראי על גזרת החולות, מסר כי הקשר הטוב עם עמיתיו המצריים נשמר גם אחרי הפיגוע וסיפר על ניסיונות המצרים לאתר את חברי החוליה שברחה לסיני.

עוד נודע, כי בצה"ל הורו על נסיעה רכובה בנוסח לבנון, כלומר נסיעה בצמדי רכבים. בגזרה החלו להשתמש גם ביחידת כלבנים מיחידת עוקץ. השימוש בכלבים הוכיח את עצמו לאחרונה, כשכלב מהיחידה זינק לעבר מבריח פלילי שניסה להימלט מכוח סיור, רדף אחריו, השיגו ותפס אותו. המבריח נעצר והועבר לידי משטרת ישראל. בישראל עדיין לא יודעים את זהות המפגעים שביצעו את ההתקפה על עובדי הקבלן אתמול והפנתה אצבע מאשימה כלפי הג'יהאד האסלאמי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן