Skip to content

אחמדינז'אד: מתכנן לפרוש מהחיים הפוליטיים בסוף הקדנציה

נשיא איראן ינטוש את החיים הפוליטיים בתום תקופת כהונתו השנייה ואינו רוצה לשוב לשלטון כולדימיר פוטין, בתום תקופת צינון. יחסיו הרעועים עם המנהיג העליון הופכים את הבחירה הזו למתבקשת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא איראן ינטוש את החיים הפוליטיים בתום תקופת כהונתו השנייה ואינו רוצה לשוב לשלטון כולדימיר פוטין, בתום תקופת צינון. יחסיו הרעועים עם המנהיג העליון הופכים את הבחירה הזו למתבקשת

מאת גרשון גירון

האם סוף הדרך?
האם זו סוף הדרך? נשיא איראן מחמוד אחמדינז'אד

"שמונה שנים זה מספיק," ציטטה רשת CNN דברים שאמר נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, לעיתון הגרמני פרנקפורטר אלגמיינה, על המשך דרכו בנשיאות איראן. החוק אוסר על אחמדינז'אד להתמודד על תקופת כהונה שלישית רצופה ב-2013.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שנאלץ לוותר על תפקידו עקב חוק דומה, בילה תקופת כהונה אחת כראש ממשלה, והשנה שב לכס הנשיאות. אלא שלדברי משקיפים, פוטין שלט ועודנו שולט בחיים הפוליטיים של רוסיה באופן שנשיא איראן אינו נהנה ממנו. הוא מצוי במאבק כוחות נגד מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, ולפי שעה ידו על התחתונה.

מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי
אסור לדרוך על בהונותיו. מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי

אני סבור שאחמדינז'אד זילזל בכוחו של ח'אמנאי, והעריך הערכת יתר את כוחו שלו", אמרה בחודש שעבר האלה אספנדיארי, מנהלת המרכז ללמיודי המזרח התיכון במרכז הבינלאומי על שם וודרו וילסון. "אתה יכול לדרוך על בהונות של כל אחד, אך לא על בוהנו של המנהיג העליון," אמרה אפסנדיארי שנכלאה למשך יותר משלושה חודשים בעת ביקור באיראן בשנת 2007.

"כוחות שונים בשורות ממשלת איראן מתנגדים בתוקף למאמציו של אחמדינז'אד להחליף פקידים בכירים והם רודפים אחרי יועציו הקרובים של הנשיא", אמרה המשקיפה אליזרה נאדר. אני סבורה שאחד הסימפטומים לאי-שביעות הרצון הכללית מהנשיא אחמדינז'אד הוא הגבלת סמכויותיו ותנועותיו על ידי מרכזי שלטון שונים בטהראן," אמרה נאדר, מומחית לפוליטיקה איראנית במכון ראנד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן