Skip to content

השקט הופר בערב. גראד יורט על ידי כיפת ברזל

למרות הצהרות החמאס, אחרי כמה שעות של שקט, 3 רקטות נורו אמש, שתיים התפוצצו בשטחים פתוחים ואחת, שנורתה לכיוון אשקלון, יורטה על ידי כיפת ברזל. אין נפגעים ואין נזק לרכוש. שגריר ישראל באו"ם: "כל עוד לא ישרור שקט ביישובי דרום ישראל, לא תשקוט גם עזה". באשקלון הוחלט: היום יתקיימו לימודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הצהרות החמאס, אחרי כמה שעות של שקט, 3 רקטות נורו אמש, שתיים התפוצצו בשטחים פתוחים ואחת, שנורתה לכיוון אשקלון, יורטה על ידי כיפת ברזל. אין נפגעים ואין נזק לרכוש. שגריר ישראל באו"ם: "כל עוד לא ישרור שקט ביישובי דרום ישראל, לא תשקוט גם עזה". באשקלון הוחלט: היום יתקיימו לימודים

מאת אליק מאור

רקטת גראד יורטה על ידי כיפת ברזל (צילום ארכיון: משטרת ישראל)
רקטות גראד נפלו בשטחים פתוחים (צילום ארכיון: משטרת ישראל)

למרות הצהרות החמאס, השקט הופר. רקטת גראד ששוגרה אתמול (חמישי), סמוך ל-22:30, לעבר אשקלון ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, ושתי רקטות נוספות נפלו והתפוצצו בשטחים פתוחים באיזור המועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. אזעקת צבע אדום הושמעה בישובים הסמוכים לאזור הנפילה.

הלימודים באשקלון הושבתו אתמול בהחלטת ראש עיריית אשקלון בני ועקנין, והיום התלמידים אמורים לחזור לבתי הספר בכל ישובי עוטף עזה, כולל אשקלון. בפיקוד העורף הוציאו הנחיות ובהן נאמר, שמבחינת הפיקוד אין מניעה לחזור ללימודים כשגרה. יחד עם זאת, אמרו אמש באשקלון, מומלץ לתושבים לגלות ערנות הבוקר בהקשר לכך.

גורמים בצה"ל אמרו למגפון, כי ההחלטה היא בידי הממשלה. האם הסבב הזה צריך להגיע לקצו כמו סבבים קודמים, עד שיחליטו הפלסטינים מתי מגיע הסבב הבא, או שישראל צריכה לפעול אחרת על מנת להבהיר שלא תסבול מצב של טפטופי ירי ותגיב שוב בסבב הבא. 

תלונה לאו"ם: ישראל מאפשרת הכנסת ציוד אזרחי והומניטרי – ומקבלת רקטות

אמש (חמישי) הגיש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תלונה למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בעקבות סבב האלימות בימים האחרונים. "כל עוד לא ישרור שקט ביישובי דרום ישראל, לא תשקוט גם עזה. חייהם של כמיליון אזרחים ישראלים משותקים. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה", נכתב בתלונה הרשמית והודגש כי "המצב הוא אבסורדי. ישראל משתפת פעולה באופן מלא עם האו"ם ומאפשרת כניסת ציוד אזרחי והומניטארי לעזה, ובתמורה נשק ממשיך לזרום לרצועה ורקטות נורות לעבר שטח ישראל".

השגריר קרא למועצת הביטחון לקיים את חובתה ולגנות בכל פה את המשך הירי הזה מעזה: "מועצת הביטחון, המוטרדת כל כך ממצבם ורווחתם של תושבי רצועת עזה, חייבת להכיר בכך שמצבם לא ישתנה כל עוד החמאס משתמש בהם כמגן אנושי לירי לעבר שטח ישראל", הוא כתב. 

יותר מ-130 רקטות  בשלושה ימים

סבב הסלמה החל לפני שלושה ימים, ביום שני בבוקר. שלושה מחבלים חדרו לישראל מבעד לגדר המערכת, הנבנת בפתחת ניצנה, בסמוך לקדש ברנע. השלושה ירו  לעבר עובדי קבלן שנעו בשני רכבים. כתוצאה מכך נהרג עובד אחד. ישראל הגיבה מאוחר יותר בחיסול שני מחבלים הקשורים ישירות בהכנת הפיגוע הזה. עוד נודע, כי החוליה הזו קשורה לארגון הג'יהאד העולמי . מאז ועד אמש נורו לא פחות מ-130 רקטות ופצמ"רים לעבר ישובי עוטף עזה, כולל שיגורי טילים לעבר אשקלון ובאר שבע.

אתמול במהלך היום נורו שבע רקטות לעבר ישראל. ארגון החמאס נענה בחיוב לתיווך צבא מצרים, שהציע נוסחת "שקט תמורת שקט", וקרא להפסקת אש. אך למרות כל זאת נורו רקטות במהלך היום (רביעי), ובנוסף שוגרו בערב רקטות נוספות גם לעבר אשקלון.  

בפיקוד העורף שבו והדגישו, כי מבחינתם אפשר היום לקיים את הלימודים כרגיל, למעט ישובים הקרובים בטווח של עד 7 ק"מ מאזור הרצועה, שם אפשר ללמוד אך ורק בבתי ספר ממוגני ירי. יצוין כי באשקלון אין מוסדות חינוך ממוגני ירי. הבוקר נודע, כי בעיריית אשקלון הוחלט לקיים היום את הלימודים כשגרה, עם זאת, המצב ייבחן בעירנות כל הזמן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן