Skip to content

מתקפה בדרום. כ-20 רקטות נורו משעות הבוקר המוקדמות

מטח קסמים משעות הבוקר המוקדמות. גבר בן 50 נפצע באורח בינוני במפעל בשדרות שנפגע ישירות. הפלסטינים: 20 פצועים מתקיפות צה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטח קסמים משעות הבוקר המוקדמות. גבר בן 50 נפצע באורח בינוני במפעל בשדרות שנפגע ישירות. הפלסטינים: 20 פצועים מתקיפות צה"ל

מאת אליק מאור 

חודש הירי לעבר הדרום. גבר כבן 50 נפצע הבוקר בפגיעת רסיסים בבטנו, בחלקו העליון של גופו ובצווארו, לאחר שרקטה חדרה מבעד לגג המפעל בו עבד. הגבר הועבר במצב בינוני לבית החולים ברזילי באשקלון. עוד מספר אנשים לקו בחרדה. נזק נגרם למפעל. משעות הבוקר המוקדמות (שבת), נורו כעשרים רקטות לעבר ישובי הדרום.

ההבנות קרסו כבר אמש (ערב שבת). ארבע רקטות נורו ליישובי עוטף עזה וחוף אשקלון. במהלך הלילה האחרון (ערב שבת) נורו עוד שלוש רקטות לעבר מערב בנגב. משעות הבוקר המוקדמות הירי לא פוסק. מרבית הטילים התפוצצו באזורים פתוחים ללא גרימת נזק לנפש או רכוש. קדמה לכך תקיפת חיל האוויר בעזה, סמוך ל-3:00 בבוקר. מטוסים תקפו חולייה נוספת של משגרי רקטות.

הפלסטינים דיווחו, כי התקיפה כוונה אל מחנה הפליטים אל בורייג' במרכז הרצועה וכי בתקיפה זו נהרג אחמד קאסם (24), ושניים נוספים נפצעו.

צה"ל הודיע כי "לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות". צה"ל הגיב עד כה במהלך הלילה והבוקר בשלוש תקיפות יעדים. 

יותר מ-150 רקטות ופצמ"רים מראשית הסבב. כיפת ברזל (צילום: ליאור גרונדמן)
יותר מ-150 רקטות ופצמ"רים מראשית הסבב. כיפת ברזל (צילום: ליאור גרונדמן)

סך הכול הותקפו שני בסיסי טרור בצפון הרצועה ובסיס בדרומה. הפלסטינים דיווחו כי עד כה נפגעו הלילה 30 פצועים בשלושת התקיפות. תושבים באזור עוטף עזה הונחו להימצא בסביבת מרחבים מוגנים, לאחר שהתראות מפני נפילת רקטות נשמעו גם בישובים מרוחקים יחסית מקו טווח הירי.

מצה"ל נמסר, כי בנוסף לירי הרקטות על עוטף עזה, מערכת כיפת ברזל יירטה 5 רקטות לעבר ריכוזי ישובים. בעקבות האירועים, ערכה עיריית שדרות ישיבה להערכת מצב ובשלב זה לא התקבלו החלטות. דוברת העירייה, סימה גל, מסרה כי בערב יתקיים דיון נוסף, כדי לקבל החלטות בקשר להפעלת מערכת החינוך מחר ולגבי פתיחת אתרים לציבור הרחב, בהם השוק העירוני.

ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, קרא לפני זמן קצר לממשלה בתגובה על מטח הרקטות, להבטיח את ביטחון התושבים בעוטף עזה "בין אם בפעולה מדינית או בפעולה צבאית".  שוסטר אמר, כי "אסור לאפשר יותר את הפסקות האש המדומות". 

מתחילת סבב האלימות הנוכחי נורן סך הכול יותר מ-150 רקטות ופצמ"רים מעזה לישראל. גורמים בצה"ל הזהירו אתמול, כי על ממשלת ישראל להחליט אם סבב האלימות יפסק בהסכמה, לבקשת החמאס, בנוסחה שהוצעה על ידי מצרים, כלומר שקט תמורת שקט, ואז נמתין לסבב הבא שמועדיו ייקבעו על ידי הפלסטינים – או שישראל תפעל ותבהיר שהמדינה לא תסבול את המשך הטרור נגד אזרחיה וחיילי צה"ל בטפטופים.

ביום חמישי הגיש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תלונה חריפה למועצת הביטחון ולמזכ"ל האום, ובה נאמר, בין השאר, כי " כל עוד לא ישרור שקט ביישובי דרום ישראל, לא תשקוט גם עזה. חייהם של כמיליון אזרחים ישראלים משותקים. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה".


 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן