Skip to content

פרס ביטחון ישראל יוענק השנה לשמונה ממפתחי "כיפת ברזל"

הזוכים בפרס ביטחון ישראל: מפא"ת במשרד הביטחון, רפא"ל, אמפרסט ומפעילי המערכת במערך ההגנה האווירית על פיתוח "כיפת ברזל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזוכים בפרס ביטחון ישראל: מפא"ת במשרד הביטחון, רפא"ל, אמפרסט ומפעילי המערכת במערך ההגנה האווירית על פיתוח "כיפת ברזל"

מאת עמי אטינגר

שר הביטחון אהוד ברק ומנכ"ל משרד הביטחון אודי שני אישרו את המלצת ועדת פרס ביטחון ישראל ע"ש אליהו גולומב לשנת 2012, להעניק את הפרס לצוות מפתחי מערכת יירוט הרקטות "כיפת ברזל".

בפרס יתחלקו שמונה מבכירי המהנדסים שפיתחו את המערכת, ובראשם מהנדסי מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון), מהנדסי חברת רפא"ל – הקבלן הראשי בפרויקט, אמפרסט – מפתחת מערכת השליטה והבקרה של כיפת ברזל ומערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, המפעילים את הסוללות החל מאפריל 2011.

פרס הביטחון ל"כיפת ברזל". (צילום: ליאור גרונדמן)

טקס הענקת פרס ביטחון ישראל יתקיים בחודש ספטמבר במעמד ראשי מערכת הביטחון. לא ידוע מיהם הזוכים הנוספים שיקבלו השנה את הפרס היוקרתי.

במשרד הביטחון מדגישים כי אמנם כללי הפרס מאפשרים זכייה של שמונה אנשים עבור כל פרויקט, אך ברור כי הפרס שייך למאות אנשי מפא"ת, רפא"ל ותעשיות ביטחוניות נוספות אשר הובילו והיו שותפים למבצע החירום הלאומי לפיתוח המערכת, כמו גם לאנשי מערך ההגנה האווירית המפעילים את המערכת מאז אפריל 2011.

"כיפת ברזל" הוכרזה כמבצעית בשנת 2011, בתום שלוש שנות פיתוח. מאז הפיכתה למבצעית ועד היום יירטה המערכת יותר ממאה רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ישראל, ועל ידי כך מנעה נזק כבד בנפש וברכוש.
מפא"ת ורפאל סיפקו עד כה לצה"ל ארבע סוללות מבצעיות, הפרוסות באזורים שונים בהתאם להערכות מצב ביטחוניות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן