Skip to content

קרן חדשה לשמירה על ביטחונן של קהילות יהודיות בעולם

הסוכנות היהודית מקימה קרן חדשה שתדאג לביטחונן של קהילות יהודיות בעולם. על הקמת הקרן הוחלט בעקבות הרצח בטולוז והתגברות התקיפות האנטשמיות בחודשים האחרונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסוכנות היהודית מקימה קרן חדשה שתדאג לביטחונן של קהילות יהודיות בעולם. על הקמת הקרן הוחלט בעקבות הרצח בטולוז והתגברות התקיפות האנטשמיות בחודשים האחרונים

מאת צבי זינגר

יו״ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי הודיע על הקמתה של קרן להענקת סיוע חירום לקהילות יהודיות, שתדאג לביטחונם של יהודים ברחבי העולם. הקרן תוקם על ידי הסוכנות היהודית בשיתוף עם הקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין. היא תיתן מענה לצרכים ייחודיים של קהילות יהודיות בחו"ל, ובהם הצורך להגן על חברי הקהילה ועל מוסדותיה.

ההודעה על הקמת הקרן נערכה בפגישה של ועדת התיאום בין ראשי הסוכנות היהודית ונציגי הקהילות היהודיות לבין ממשלת ישראל. ועדת התיאום התקיימה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית ג'יימס טיש, יו"ר הנהלת הסוכנות, נתן שרנסקי ויו"ר קרן הידידות, הרב יחיאל אקשטיין.

כוחות משטרה ואזרחים המומים בזירת הירי בטולוז (צילום מרשת הטלוויזיה הצרפתית FRANCE 24)

ההחלטה על הקמת קרן הסיוע לקהילות יהודיות נולדה על רקע התגברות אירועי האנטישמיות בעולם בחודשים האחרונים ובראשם הפיגוע הרצחני בטולוז במרס השנה שבו נרצחו המורה יונתן סנדלר (29) ז"ל, שני בניו, אריה (6) ז"ל וגבריאל (3.5) ז"ל ובתו של מנהל בית הספר היהודי "אוצר התורה" מרים חנה (8) ז"ל.

הקרן תעניק סיוע חיוני לקהילות יהודיות באבטחת מוסדות בקהילה, ובהגנה על בתי ספר יהודים, מרכזים קהילתיים ובתי כנסת. ניהולה יהיה באחריות מזכ"ל הסוכנות היהודית, ג'וש שוורץ, והיא תופעל באמצעות תרומות מפילנתרופים ומקהילות יהודיות.

הסוכנות היהודית פועלת להענקת סיוע חירום לקהילות בעולם ולקהילות בישראל במצבי חירום. בין היתר ניהלה עד היום קמפיינים לחיזוק תושבי הצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה ולחיזוק תושבי הדרום על רקע מטחי הקסאמים, העניקה סיוע לנפגעי טרור בהיקף של עשרות מיליוני דולר וסיוע לקהילות יהודיות במצבי משבר. הקרן לידידות פועלת גם היא לסיוע בתחום הביטחון של הקהילות היהודיות זה כמה שנים ופעילותה כוללת עריכת מחקר מקיף של צורכי המיגון ובניית תשתית הגנה משופרת בעשרות מרכזים יהודיים הנמצאים באזורי סיכון גבוה.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי "יהודי התפוצות זקוקים לישראל חזקה, וישראל זקוקה לעוצמה של יהודי התפוצות. לסוכנות היהודית יש תפקיד מרכזי גם באבטחת שלומן וביטחונן של הקהילות היהודיות ברחבי העולם. כדי למנוע את ה'טולוז' הבא, הקמנו את הקרן שתסייע להגן על בתי ספר יהודים ועל כל מוסדות הקהילה וחבריה".

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות: "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מדאיגה בהיקף ההתקפות על אוכלוסייה יהודית ברחבי העולם על ידי ארגוני אסלאם קיצוני וגורמים אנטישמיים אחרים. המדינות השונות אינן מספקות את מעטפת ההגנה הדרושה כפי שנוכחנו באירועים האחרונים בצרפת ועוד פחות מכך במדינות אסיה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה.

"במקומות אלה הקהילות היהודיות הן חלשות הרבה יותר ואינן מסוגלות לממן בעצמן את מלוא צרכי האבטחה. ללא הסיוע שלנו קהילות אלו היו יוותרו חשופות וללא מענה לאיומים הרבים. אנו שמחים לחבור לסוכנות היהודית כחלק ממאמצינו המתמשכים, ומקווים כי גורמים נוספים בעולם היהודי ובישראל יצטרפו למאמץ כדי שנימנע מהתמונות הקשות שראינו בעבר".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן