Skip to content

יו"ר הכנסת לנשיא הנציבות באיחוד האירופי: "צאו מהמועצה לזכויות האדם באו"ם"

ריבלין לנשיא נציבות האיחוד האירופי, בארוסו: "המועצה האבסורדית הזאת, שקדאפי עמד בראשה וכעת סוריה מבקשת להתקבל אליה כחברה מדרדרת את השיח המוסרי על זכויות האדם, והיא מהווה סמל לשפל המוסרי אליו נקלע השיח הבינלאומי". בארוסו לריבלין: "המציאות של התנחלויות בכל מקום בשטחים מקשות על דרכי הגישה לכפרים הפלסטיניים, ולא מקדמת את תהליך השלום".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במפגש שנערך היום בין נשיא נציבות האיחוד האירופי, חוסה מנואל בארוסו, לבין יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, קרא יו"ר הכנסת לבארוסו להתייצב לצד ישראל ולפרוש מהמועצה לזכויות אדם של האו"ם. זאת על רקע פרסום ההרכב של הוועדה לבדיקת "נושא ההתנחלויות והשלכותיהן על הפרת זכויות האדם של הפלסטינים".

ריבלין: "לצאת מהמועצה לזכויות האדם. (צילום: רפי מיכאלי)
ריבלין: "לצאת מהמועצה לזכויות האדם. (צילום: רפי מיכאלי)

בפגישה שנערכה בין השניים, אמר ריבלין: "המועצה לזכויות האדם של האו"ם היא ארגון רקוב, מוסרית ופוליטית. זהו ארגון שחברים בו רבי מרצחים, המנפנפים ביחד האחת בדגלי זכויות אדם, בעוד ידם השנייה מגואלת בדמם של חסרי ישע".

עוד אמר ריבלין: "המועצה האבסורדית הזאת, שקדאפי עמד בראשה וכעת סוריה מבקשת להתקבל אליה כחברה, מדרדרת את השיח המוסרי על זכויות האדם, והיא מהווה סמל לשפל המוסרי אליו נקלע השיח הבינלאומי. ישראל קוראת היום לארה"ב ולאיחוד האירופי לנהוג כמותה ולפרוש מהמועצה לזכויות האדם של האו"ם. מי שישלים עם צירופה של סוריה למועצה הוא שותף לקלקול המוסרי והפוליטי".

ריבלין התייחס להשפעתם של הרעיונות שמשווקת המועצה גם על מדינות דמוקרטיות מתקדמות: "באורח פלא המועצה הזאת מצליחה להחדיר את תפיסותיה המעוותות גם למוחות מתקדמים בעלי כושר שיפוט וזה מבהיל ומסוכן. לצערי ולאסוננו, רעיונות אלה הצליחו לחלחל לשיח האירופאי הנוכחי על ההתנחלויות: אותו השיח הרואה בהתנחלויות את הסיבה הבלעדית לכישלון תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

 ריבלין הוסיף, כי הוא מכבד את עמדתם של מתנגדי ההתנחלויות גם אם אין זאת עמדתו, ואולם, הוסיף, "מי שרואה בהתנחלויות 'סרטן', ואת הסיבה המרכזית להיעדר השלום בין ישראלים והפלסטינים – הוא או נאיבי ולא מכיר את המציאות המקומית או נפל קורבן לדמגוגיה צינית ואנטי ישראלית מהסוג שמפיצה המועצה לזכויות האדם של האו"ם. האמת היא פשוטה: כאשר הפלסטינים ירצו בשלום יהיה שלום. שום התנחלות ושום פינוי של התנחלות לא מהווים ולא יהוו מכשול לשלום."

נשיא האיחוד האירופי הביע צער על הרחבת ההתנחלויות, ואמר לריבלין כי המציאות של התנחלויות בכל מקום בשטחים מקשות על דרכי הגישה לכפרים הפלסטיניים, ולא מקדמת את תהליך השלום.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בלשכתו בירושלים עם נשיא הנציבות של האיחוד האירופי. ראש הממשלה ונשיא הנציבות דנו בחשיבות הרחבת שיתוף הפעולה בין ישראל ואירופה בכל התחומים. בנוסף, דנו השניים במאמץ האיראני להתחמש בנשק גרעיני ובחידוש שיחות השלום עם הפלסטינים.

בסיום הפגישה חתמו ישראל והאיחוד האירופי על הסכם שיתוף פעולה בנושא מחקר ופיתוח בתחומי אנרגיה ומים. על ההסכם חתמו המדען הראשי שלמה ולד ומנכ"ל מרכז המחקר המשותף באיחוד האירופי, דומיניק ריסטורי. "ההסכם היום מהווה נקודת ציון נוספת ביחסי ישראל עם האיחוד האירופי", אמר ראש הממשלה. "ישראל היא מדינה טכנולוגית ואירופה היא שותפת סחר מרכזית שלה. ישראל ואירופה הן שתי חברות מתקדמות. אנחנו נמצאים בעשור של חדשנות וככל שנשתף יותר פעולה ככה נועיל לרווחתה של החברה. אנחנו רוצים לעשות יותר – יותר עבור כולם".

נשיא הנציבות חוסה מנואל בארוסו: "שיתוף פעולה עם ישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה הוא בעל חשיבות רבה, ואנו מצפים להעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל בכל התחומים. אני גם רוצה להביע את המחויבות של האיחוד האירופי לישראל. אנחנו בעד פתרון של שתי מדינות. אני חושב שזו הזדמנות טובה להתניע מחדש את התקווה לתהליך השלום במזרח התיכון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן