Skip to content

הנשיא פרס במלאת חמש שנים לכהונתו: "אני נהנה מכל רגע"

בחמש שנים קיים הנשיא כ-1205 פגישות מדיניות, השיב ל-100,000 פניות ציבור, ערך 662 אירועים במשכן הנשיא בהשתתפות מאות אלפי אזרחי ישראל, ביקר ב-157 ישובים ומועצות אזוריות ברחבי הארץ והעניק יותר מאלף ראיונות לתקשורת הזרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, מציין היום חמש שנים לכהונתו. "אני נהנה מכל רגע. כל יום הוא מתנה גדולה עבורי", אומר הנשיא. "לפגוש ולראות את היופי של מדינת ישראל ואנשיה ולקדם את האינטרסים של המדינה ברחבי העולם. זו זכות גדולה לשרת את עם ישראל ולשמש שליח ציבור עבור כולם".

פרס פוגש את אובמה בביקור בארה"ב (צילום: משה מילנר / לע"מ)
פרס פוגש את אובמה בביקור בארה"ב במרץ השנה (צילום: משה מילנר / לע"מ)

בחמש שנות כהונתו הראשונות ערך הנשיא 662 אירועים וטקסים במשכן הנשיא בהשתתפות של  כ-163,000 אזרחי ישראל. בתקופה זאת ערך הנשיא כ-1205 פגישות עבודה מדיניות עם ראשי מדינות מרחבי העולם, ראשי קהילות יהודיות וראשי ארגונים בינלאומיים. הנשיא קיים במהלך חמש שנות כהונתו 50 ביקורים ממלכתיים בחמש יבשות שונות. בשנה האחרונה קיים הנשיא  מספר נסיעות לחו"ל עם אופי כלכלי מובהק ובראשן הנסיעות לוייטנאם ולחוף המערבי בארה"ב. בביקורים אלו נפגש עם בכירי הכלכלה ותעשיית ההי טק ופעל לבנות גשרים עסקיים בין ישראל והחברות הבינלאומיות השונות. עוד נפגש עם ראשי קרנות השקעה והון סיכון במטרה לעודדם להשקיע רבות בארץ. במרץ השנה פתח הנשיא את ועידת אייפא"ק יחד עם נשיא ארה"ב ברק אובמה והמשיך לביקור עבודה ב"עמק הסיליקון" שם ערך מרתון מפגשים עם ראשי חברות ההייטק הגדולות והמובילות בעולם – ובהן מארק צוקרברג מפייסבוק ומייסד Google  סרגיי ברין.

אולם ביקורו החשוב ביותר היה בחודש שעבר לוושינגטון, שם קיבל מידי הנשיא ברק אובמה בבית הלבן את מדליית החירות הנשיאותית, אות הוקרה ייחודי על מפעל חיים על פועלו של הנשיא למען הקמתה, חיזוקה וביסוסה של מדינת ישראל והתווית הקשרים האסטרטגיים עם ארה"ב.

בחמש שנותיו הראשונות כנשיא ביקר פרס ב-157 יישובים ומועצות אזוריות, מתוכן 54 ערים, 26 מועצות אזוריות, 60 יישובים כפריים יהודים וערבים כאחד. במסגרת ביקורים אלה סייר הנשיא בין היתר ב-70 בתי ספר  בהם דיבר בפני אלפי תלמידים וב-50 מפעלים יחודיים.

הנשיא השתתף במגוון רחב של אירועים בתחום התרבות והספורט. בין היתר העניק את גמר גביע המדינה בכדורסל , חנך את משכן הבימה המחודש, את מוזיאון תל אביב לאמנות וכן צפה בהצגות של תיאטרון גשר ושל התיאטרון הערבי-עברי ביפו.

נשיא המדינה התחיל השנה מסורת בהענקת עיטור הנשיא ליחידי סגולה, אנשים פרטיים וארגונים, שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון. הענקת עיטור מעין זה היא מסורת הנהוגה בקנדה בהענקת ה– ORDER OF CANADA, בארה"ב – Preidential Medal of Freedom, בצרפת – בהענקת "הלגיון דה אונר", ובאיטליה, שם מעניק הנשיא עיטורי כבוד על פי החוקה האיטלקית. השנה הוענקו עיטורי הנשיא להנרי קיסינג'ר; ג'ודי פלד-קאר; קרן רש"י; רב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ); זובין מהטה ועו"ד אורי סלונים.

בחמש השנים האחרונות הגיעו מעל 100,000 פניות לבית הנשיא, מאזרחי מדינת ישראל ומהעולם כולו. בין הפניות ניתן למצוא בקשות לנשיא לטיפול בנושאים החשובים לאזרח או לציבור, דברי שבח ודברי ביקורת על נושאים העומדים על סדר היום הציבורי. פניות הציבור נענות, אם באמצעות מכתב רשמי, שיחת טלפון, או טיפול אל מול הרשויות הרלוונטיות. עד כה הגיעו לנשיא כ- 50,000 פניות באמצעות רשת האינטרנט, כ- 60,000 פניות בשנה באמצעות דואר ופקס ואלפי פניות באמצעות הטלפון.

במהלך שנת הכהונה החמישית של נשיא המדינה, הוסיף הנשיא לשמר את הקשר החם עם צה"ל וכלל מערכת הביטחון ולסייע בקידום הייצוא הביטחוני של מערכת הביטחון בעולם.

הנשיא ערך פגישות עם ראשי מערכת הביטחון בארץ ובעולם אשר כללו בין היתר את שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, נציב השב"ס, יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב ורמטכ"ל סין. בנוסף, ערך הנשיא ביקור ייחודי בפנטגון, במסגרתו נפגש עם שר ההגנה פאנטה ובכירי הצבא האמריקני.

הנשיא ביקר ביחידות צה"ל ובגופי מערכת הביטחון וכן השתתף בטקסים ובאירועים להוקרה על פועלם. כמו כן ביקר הנשיא את פצועי צה"ל ואת המשפחות השכולות.

במהלך חמש שנות כהונתו, הקפיד נשיא המדינה לערוך אירועי הסברה רבים,  ופגש למעלה מ- 800 עיתונאים זרים משש יבשות שונות. בין כלי התקשורת המרכזיים להם התראיין: CNN, BBC, ניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט, ניוזוויק, דר שפיגל, פוקס ניוז, העיתון לה פריזיאן, אל פאיס הספרדי, אל מונדו הספרדי – ועוד. בראיונותיו מתייחס הנשיא בדרך כלל לנושאים מדיניים העומדים על הפרק כמו גם לחדשנות הישראלית בתחום הכלכלי.

נשיא המדינה הוא אחד ההנשיאים המקושרים בעולם ברשתות החברתיות למיניהן. הנשיא משתף את האזרחים בתמונות וברגעים מרגשים מסדר יומו באמצעות האינסטגרם, ביוטיוב, בטוויטר ובפייסבוק.  במהלך חודש מרץ, השיק הנשיא לראשונה עמוד אישי יחד עם מייסד הרשת החברתית פייסבוק מארק צוקרברג באירוע חגיגי במשרדי החברה בארצות הברית. מאה אלף העוקבים אשר התווספו מיד לאחר ההשקה, מצטרפים לעוקבים בערוצים האחרים. החל מחודש מאי האחרון לא רק עיתונאים זוכים לראיין את הנשיא אלא כל אזרח החפץ בכך. בעמוד הפייסבוק של הנשיא ניתן לקיים ראיון אישי עמו, באמצעות אפליקציה אינטראקטיבית. במהלך הריאיון זוכים האזרחים לשאול את הנשיא שאלות במגוון נושאים בהם תקוותיו אודות המחר ונחשפים לחזונו בנושאים השונים.

ארבע ועידות, בנושא "פונים אל המחר", התקיימו בחסות הנשיא בבנייני האומה בירושלים, בהן לקחו חלק זה לצד זה מנהיגי עולם, הוגי דעות, מדענים, יזמים ומשקיעים, אמנים, אנשי רוח ודת אשר מהווים דמויות מפתח בכל תחומי החיים. בין מנהיגי המדינות אשר לקחו חלק בוועידה ניתן למצוא את נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש, ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר ומזכיר המדינה של ארצות הברית לשעבר הנרי קיסינג'ר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן