Skip to content

דווקא כן להראות את פניו של משה סילמן, את העיניים מלאות הסבל

את הפרצוף של משה סילמן אתם מסתירים? את הפרצוף של חברי הכנסת ושרי הממשלה אתם צריכים לטשטש. את הפרצוף של הטייקונים אתם צריכים להסתיר. את הפנים של משה סילמן אני רוצה לראות כל הזמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא מבין מדוע מטשטשים את פניו של משה סילמן. ולא בגלל שברשת מתרוצצות תמונות שלו נשרף ללא שום מגבלה, אלא בגלל המסר. משה סילמן, עד כמה שידוע לי אינו עבריין, לא קטין שזקוק לחיסיון ולא חשוד בפלילים שבית המשפט או המשטרה ביקשו בעניינו צו איסור פרסום.

בנוסף, המסתירים לא מבקשים למנוע מהצופים את מראות הזוועה בעזרת טשטוש הפנים, כי הרי את שאר חלקי גופו השרוף מראים לנו מכל זווית אפשרית. אז הפוך בדיוק – את פניו השרופות אתם צריכים להראות! את העיניים שסבלו וימשיכו לסבול. את הפרצוף שהפך לסמל המחאה שרק תלך ותתעצם.

משה סילמן (צילמה: ציפי מנשה)
משה סילמן. הפנים של הסבל (צילמה: ציפי מנשה)

משה סילמן הצית, בין שרצה בכך ובין שלא (נראה שלא), גם את גחלי המחאה החברתית שאיימו להיכבות על כולנו. סליחה, לא על כולנו, רק על אלה שאין להם, שקשה להם, שלא מבינים איך זה שהם קמים בבוקר לעבוד בחריצות ובערב מגיעים הביתה לעוד מכתב עם איומים על עיקול.

יש בין ה"נשרפים" האלה אנשים שלמדו, פתחו עסק, שירתו ומשרתים את המדינה

יש כאלה שמכנים אנשים כמו משה סילמן "לוזרים", שהחיים חזקים מהם. אלה חושבים, ולפעמים גם אומרים, שאותם משה סילמנים כנראה לא התנהלו נכון, לא השקיעו מספיק, היו חסרי מזל, והרי לא כולם יכולים להתגלגל בחיים האלה עם גלגל מזלות. אז רק לצורך תזכורת, יש בין ה"נשרפים" האלה אנשים שלמדו, פתחו עסק, שירתו ומשרתים את המדינה, משלמים מיסים, הקימו משפחה, אספו חברים ובכל העניינים האלה, הזניחים-לכאורה, הם היו תמיד "ווינרים".

עד כמה שאני מבין, אותו משה סילמן הוא גם פעיל חברתי מאזור הצפון, מה שהופך אותו גם לאחד שלא מתבייש להפגין ולהילחם, לא רק למען עצמו אלא גם למען אחרים. גם כאן מבחינתי הוא "ווינר". עד שהגיע העניין של הקושי הכלכלי וכאן הוא הפך מיידית ל"לוזר" ומופלה לרעה. מה שמזכיר לי שלפעמים אני חושב שהאפליה על רקע מעמדי וכלכלי בארץ כואבת וחזקה בהרבה מהאפליה על רקע עדתי.

אז את הפרצוף של משה סילמן אתם מסתירים? את הפרצוף של חברי הכנסת ושרי הממשלה אתם צריכים לטשטש. את הפרצוף של הטייקונים אתם צריכים להסתיר. את הפנים של משה סילמן אני רוצה לראות כל הזמן. לראות ולהפנים. להיזכר על מה קמה המחאה הזאת ומדוע היא צריכה להמשיך.

להגיד לו תודה שהצליח לנער אותנו? עם זה נחכה כשיצא מכלל סכנת חיים. אז נגיד קודם כל תודה גדולה על זה שהוא חי ומשם נמשיך.

9 Comments

  1. דניאל
    25 ביולי 2012 @ 19:19

    גם סרטי סנאף למיניהם (החיסולים בעיראק) נועדו להעביר מסר. האם גם אותם נכון להפיץ?
    לא לטשטש, אלא לא להציג פורנוגרפיה של אלימות, נקודה. האדישות נוכח הצילום היא צורה אחרת של גסות הלב שמופגנת כלפי המצוקה עצמה.

  2. דוד הר-טוב
    22 ביולי 2012 @ 20:14

    דמו בראשכם!!! כל הקומוניסטים הצבועים שרוממות ההומניזם בגרונם וחרב האנרכיזם בידם. ההפיכה של אדם שהתאבד במצוקתו לסמל – משל היינו תימן או תחריר שאין בה דרכים אחרות למחאה – היא הדבר הרחוק ביותר מדאגה לזכויות ולחיי אדם וכל המטומטמים שמרימים אותו על נס. דמו ודם כל הנשרפים שבאו אחריו בראשם ועל ידיהם.
    במאבק כנגד ההינתקות המתועבת 2 אנשים אומללים נטלו את חייהם ושרפו את עצמם למוות לאות מחאה – אף אחד לא הרים את המעשה הנורא הזה על נס. והעניין לא פורסם מחשש לחיי אדם כי בציבור המתיישבים היו סדרי עדיפות מוסריים והייתה דאגה אמיתית לחיי אדם והבנה של מה ראוי ומה לא ראוי לגייס לצורך מאבקם.
    למארגני המחאה ולקרן האנטי-ציונית לישראל חדשה אין שום אחריות ושום רגישות, ומלבד מהפכה ואנרכיה ומדינת כל אזרחיה המוסלמיים, לא מעניין אותם דבר. וודאי לא חיי אדם או רווחתם – כל מי שמחרה מחזיק אחריה בשלט "כולנו משה סילמן" – הוא מריונטה עלובה וחסרת אחריות.

  3. יאירה יסמין
    15 ביולי 2012 @ 16:51

    לדעתי זה לא נכון מבחינה הומנית לעשות את זה כי הוא כמובן לא יכול להתנגד וייתכן ויש לו קרובים שעלולים להפגע מכך

    • עמית מנדלזון
      15 ביולי 2012 @ 22:49

      יאירה אדם לא מצית את עצמו בפומבי כדי שלא יראו אותו. הוא מצית את עצמו בפומבי כדי להביע מחאה פומבית על כאב עצום. כוויות זה לא משחק יש אמצעים הרבה פחות כואבים להתאבד. לא להציג את תמונתו זה לסתום לו את הפה

  4. יאירה יסמין
    15 ביולי 2012 @ 16:50

    מטשטשים את הפנים כי אולי לאיש יש משפחה או חברים קרובים שלאט ראו את זה עדיין וגם לדעתי זה לא כל כך אתי לפרסם תמונה של אדם במצב כזה. הוא לא יכול כמובן להתנגד לכך אבל זה לא שהוא היה רוצה שיראו אותו ככה לדעתי

  5. אורן
    15 ביולי 2012 @ 16:15

    כל מילה בסלע!
    ולכל המלעיזים אומרים "אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו"

  6. לא כרגע
    15 ביולי 2012 @ 12:25

    דני היקר.

    מספיק.

    אף אחד לא חייב פה לאנשים שמחליטים להקים עסק, ונופלים איתו.
    אנשים כמוך אוהבים לזרוק אחריות לכל הכיוונים, אבל רק לא לכיוון האישי שלך – ככה גם משה סילמן. אל תשכח, הוא יכל להצליח והעסק שלו היה מזנק (אם הוא לא היה נכנס לחובות ועושה טעיות פיננסיות) ואז הוא הפנים המכוערות מאחורי העשירון העליון שגזל ממך את כל הכסף! אז האדם היה גם האויב.
    בסופו של דבר אחרי שהוא שרף את עצמו אתמול הוא הפך פשוט מאדם בחובות, לאדם שרוף בחובות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן