Skip to content

שטייניץ: פטור ממס לגופים מוסדיים שישכירו דירות לטווח ארוך

המהלך יגדיל את היצע הדירות למגורים וירחיב את אפשרויות המגורים לצעירים, יבנה תמהיל דירות בגדלים שונים ובכך יתאים לצרכי השוכרים, יגדיל את היקף האשראי לשוק הנדל"ן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את הצעת שר האוצר להעניק פטור ממס לגופים מוסדיים על הכנסה מהשכרת דירות לטווח ארוך. ההצעה הינה חלק מארגז כלים שבנו משרד האוצר ורשות המסים השנה, במטרה להגדיל את היצע הדירות למגורים ולמתן את עליית המחירים בשוק. אישור ההצעה היום מהווה צעד ראשון בבנייה ובפיתוח שוק חדש בישראל של דירות מגורים להשכרה ארוכת טווח.

אין השכרה קונצרנית

בשונה מהנהוג בעולם המערבי, השכרה קונצרנית איננה קיימת בישראל. יתרה מזו, קופות גמל ישראליות משקיעות בפרויקטים להשכרת מגורים לטווח ארוך בחו"ל. שוק השכירות בישראל מאופיין כשוק שכירות קצר טווח לתקופה של שנה או שנתיים. לרוב מדובר במשכירים פרטיים המעדיפים השכרה לטווח קצר בלבד. כמו כן, קבלנים אינם מעוניינים בפרויקטים המחייבים ניהול ארוך טווח, מאחר שהתשואה שמניב פרויקט דיור להשכרה בלבד איננה אטרקטיבית עבור קבלני בניין.

המהלך של בניית שוק שכירות ארוך טווח נועד לייצר חלופה יציבה לצעירים חסרי הון עצמי; לבנות תמהיל דירות בגדלים שונים וסטנדרטים שונים ובכך להתאים לצרכי השוכרים; להזרים הון משמעותי להגדלת היצע הדיור ולהגדיל את היקף האשראי לשוק הנדל"ן.

קופות גמל

הרחבה של פתרונות הדיור. שטייניץ (צילום: ויקימדיה)
הרחבה של פתרונות הדיור. שטייניץ (צילום: ויקימדיה)

הצעת חוק, שאושרה סופית, הינה איחוד של שתי הצעות חוק: הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 71), התשע"א – 2011 והצעת חוק מס הכנסה (פטור ממס לקופת גמל על הכנסה מדמי שכירות בשל השכרת דירות מגורים לטווח ארוך), התשע"ב– 2012.

קופת גמל שהייתה לה בשנת המס הכנסה של דמי שכירות מהשכרת דירות מגורים בבניין להשכרה תהיה פטורה ממס על הכנסה זו, בלבד שמתקיימים כל אלה:

1) קופת הגמל שהיא הבעלים של מאה דירות מגורים, לפחות, בבניין להשכרה או בכמה בניינים להשכרה, ואם הבניינים להשכרה הם בנגב או בגליל – חמישים דירות לפחות (בפסקה זו – מספר הדירות המזכה), ואולם במהלך שנה מהמועד שבו הייתה לראשונה לקופת הגמל הכנסה מזכה, יראו את קופת הגמל כאילו מתקיים בה התנאי האמור בפסקה זו, גם אם הייתה בעלים של מספר דירות הנמוך ממספר הדירות המזכה;

2) קופת הגמל אינה מספקת שירותים הנלווים להשכרה.

3) לעניין בניין להשכרה שנבנה על קרקע שלא נרכשה במסגרת מכרז, לא הוגשה תכנית המשנה את ייעוד הקרקע מייעוד להשכרה למגורים לייעוד אחר במשך 15 שנים לפחות מהמועד שבו התקבל אישור סיום בנייה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, בירך ואמר: "החוק שאושר מהווה שלב נוסף בפיתוחו של שוק שכירות לטווח ארוך בישראל, בדומה למדינות בעולם המערבי. צעד זה מרחיב באופן משמעותי את פתרונות הדיור לזוגות הצעירים ולמעמד הביניים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן