Skip to content

קולונל סורי שערק: "הקרב המכריע על דמשק קרב ובא"

הקרבות בסוריה מתעצמים, המאמצים הדיפלומטיים לשים סוף לטבח עדיין עקרים, ושר החוץ הרוסי תקף את הניסיון להשפיע על ממשלתו לשנות את עמדתה בנושא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקרבות מתעצמים בדמשק בירת סוריה זה היום השלישי, והצדדים מתגברים כוחות לקראת הקרב המכריע על דמשק. לדברי אחד ממפקדי המורדים, קולונל שערק מצבא סוריה, "הקרב המכריע על דמשק קרב ובא". רשת CNN מדווחת כי לדברי ועדות התיאום של המורדים בסוריה, השכונות א-תדאמון, כפר סוסה ונהר עאישה שבדמשק הופגזו הבוקר קשות. אך האלימות אינה מוגבלת למושב השלטון של המשטר הסורי – מטוסי קרב חגו מעל העיר הדרומית חרק והפציצו אותה. בסך הכול נהרגו אתמול (ב') במוקדי המרד בסוריה 97 בני אדם.

ייפגש עם פוטין. קופי אנאן (צילום: Ricardo Stuckert.ABr, ויקימדיה)

היום ייפגש במוסקבה שליח הליגה הערבית קופי אנאן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הממשיך, לצד סין, להתנגד נמרצות במועצת הביטחון להטלת עיצומים בין-לאומיים כלשהם על סוריה. ארצות הברית ומדינות אחרות מבקרות את רוסיה בטענה שמעשיה במועצת הביטחון מסייעים לכוחות נשיא סוריה בשאר אסד להמשיך לטבוח במתנגדיו.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, תקף אתמול בדבריו את מדינות המערב המנסות לשנות את עמדת רוסיה בנושא. "התנהגותם בעבר של אלה המנסים להסיט אותנו מעמדתנו רצופה מעמדים מצערים של פעילות צבאית חד-צדדית שתוצאותיהם זכורות היטב", אמר לברוב לכתבים.

מדינות רבות גירשו עד כה מתחומיהן את שגרירי סוריה, האחרונה שבהן היא מרוקו. סוריה הגיבה בהכרזה על שגריר מרוקו כ"אישיות בלתי רצויה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן