Skip to content

הערב ב-19:00 הנחת אבן הפינה למאחז המחאה "מגדל צדק"

מקימי "מגדל צדק" מאיימים להחריף את המאבק. הם דורשים מראש הממשלה ומשר השיכון להציג את תכניותיהם לפתרון מצוקת הדיור או להודות בכך שאין להם שום עניין בפתרון הבעיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעילי הקואליציה החברתית ומובילי מאחז המחאה מגדל צדק, "עיר הבעדים", ג'קי אדרי, גד הרן ואליק מאור הודיעו על כוונתם לערוך את טקס הנחת אבן פינה לעיר הבע"דים הראשונה בישראל. הטקס יתקיים היום בשעה 18:00. המתחם הוקם בסגנון חומה ומגדל ביום שלישי לפנות בוקר, בצומת יקום,

מגדל צדק. הערב הנחת אבן הפינה (צילום: יקי צימרמן)
מגדל צדק. הערב הנחת אבן הפינה (צילום: יקי צימרמן)

המאחז נבנה על פי המודל המוכר של התיישבות חומה ומגדל בשנות השלושים, שנועדה לעקוף את גזירות הספר הלבן בימי המנדט הבריטי. מאז הקמת המאחז הגיעו למקום אזרחים רבים ולא מעט אנשי תקשורת, כולל תקשורת זרה. צוותי טלוויזיה  קנדיים, גרמנים וצוות מאל ג'זירה  דיווחו לעולם על הקמת ההיאחזות החדשה בתוככי מדינת ישראל.

מקימי המאחז תובעים מראש הממשלה בנימין נתניהו, ומשר השיכון אריאל אטיאס, להודיע מהי תכנית הממשלה לבניית דיור ציבורי בכל הארץ – כמה דירות ייבנו, כמה דירות  חדשות יוקצו למגזר החלש ומהי תכנית הממשלה לדיור בר השגה.

"אני מצפה ממשלת ישראל להורות מייד על החלת תכנית חירום, שתונח על שולחן הממשלה כבר בתקציב  הקרוב", אומר ג'קי אדרי ומוסיף: "אני תובע מהממשלה להפסיק להוליך את הציבור באף. הגיע הזמן  שנתניהו יתחיל לתת תשובות לציבור, האם הוא בעד הטייקונים או בעד העם".

גד הרן מהקואליציה החברתית אמר: "אני דורש שראש הממשלה יאמר את האמת לציבור ויצהיר כמה דירות  ייבנו במסגרת הדיור הציבורי וכמה ייבנו במהלך חמש השנים הקרובות. אני תובע משר השיכון, אריאל אטיאס, להניח מייד תכנית חומש לבנייה  לציבור המוחלש, חד הוריות, סטודנטים ועוד ומשר האוצר לאשר תקציבים לשם כך. לחלופין, על נתניהו לומר את האמת לציבור – שהוא איננו מעוניין לבנות ואין לו עניין בפתרון בעיית הציבור המוחלש".

"אני מקווה שהנחת אבן הפינה תעורר את ממשלת ישראל מאדישותה הנוראה", אומר מאור.

http://www.ustream.tv/recorded/24050785

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן