Skip to content

קרבות בדמשק. מועצת הביטחון האריכה את מנדט כוח המשקיפים

המנדט הוארך בשלושים יום "אחרונים," אך חברות המועצה הסכימו שאפשר יהיה להאריכו עוד אם יחדל השימוש בנשק כבד והקרבות ישככו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ימי דמשק האחרונים?
ימי דמשק האחרונים?

ה-BBC מדווח, כי כוחות הממשלה בבירה פתחו במתקפה כוללת על מעוזי המורדים. על פי הדיווחים, השתלט צבא סוריה מחדש על רובע מיידן והוא תוקף באזור חובר. המורדים מצדם תקפו בימים האחרונים מטרות אחרות ברחבי המדינה.

ביום חמישי הם השתלטו על מעברי הגבול לטורקיה ולעיראק, וביום שישי פרצו קרבות בחלב, העיר השנייה בגודלה במדינה. 270 בני אדם נהרגו בסוריה אתמול וכ-550 ביום חמישי.

אלפי פליטים נמלטו מהמדינה למדינות שכנות, לדברי מקורות בלבנון, 18,000 פליטים נכנסו אליה בארבעים ושמונה השעות האחרונות. "הילדים מפחדים מאוד מהפיצוצים רועמים ומהיריות. הפכנו להיות אסירים בבית שלנו. לא ידענו במי לבטוח – בצבא סוריה החופשית או בממשלה," אמרה אם אחת המשפחות שנמלטו.

ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם נערכה אחרי משא ומתן אינטנסיבי בין חברות המועצה, ולאחר שביום חמישי הטילו רוסיה וסין וטו על החלטה שכללה הטלת עיצומים לא צבאיים על המשטר הסורי. גם ביום שישי איימה רוסיה להטיל וטו על הצעת ההחלטה, אך בסופו של דבר תמך נציגה, ויטאלי צ'ורקין, בנוסח מרוכך.

על פי ההחלטה, משימת המשקיפים תסתיים בתוך שלושים יום, אך אפשר יהיה להאריכו, אם המזכיר הכללי באן קי-מון ומועצת הביטחון ישוכנעו ששני הצדדים עומדים בתנאי הפסקת האש שקבע האו"ם.

שגריר בריטניה, מרק לייל גרנט, אמר אחרי ההצבעה: "הבהרנו שזו ההארכה האחרונה, אלא אם יחול שינוי בתנאים על הקרקע, בפרט אם יחדל השימוש בנשק כבד והאלימות תפחת במידה שתאפשר לכוח המשקיפים למלא את משימתו."

סוכנות הפליטים של האו"ם (UNHCR) מדווחת ש"בעיית הפליטים הוחמרה עם התפשטות האלימות לדמשק." דוברת הסוכנות, מליסה פלמינג, אמרה כי נוסף על אלפי הפליטים שנמלטו מהמדינה: "קרוב למיליון סורים איבדו את בתיהם בתוך המדינה ובדמשק אנו רואים אנשים נעים משכונה לשכונה, ישנים בגנים ובבתי ספר."

עד כה נרשמו בלבנון 26,900 פליטים מסוריה, ו-35,000 נרשמו בירדן. המספרים האלה אינם מייצגים את מספרי הפליטים האמיתיים. על פי ההשערה, כ-140,000 פליטים הגיעו לירדן מאז פרוץ ההתקוממות נגד הנשיא אסאד, וממשלת המדינה בונה עבורם מחנות.

כ-3,000 פליטים הגיעו בימים האחרונים לעיראק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן