Skip to content

הורי חיילים לרה"מ: "אם לא יחוקק חוק שוויון, לא תוכל לסמוך עלינו"

ח"כ ישראל חסון נגד השר יעלון: "המתווה שהוצג על-ידי יעלון, מראשיתו ועד סופו, הינו הולכה בכחש, הונאה, תרמית ומשחקי מילים. אין בו מאומה והוא אינו חותר לשירות לכל, אחריות אישית ושוויון בחברה הישראלית. מדובר בניסיון תרמית של החברה הישראלית". בתגובה אומרת לשכת השר יעלון: "תגובתו של ח"כ חסון אינה עניינית ולא עולה בקנה אחד עם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם לא יחוקק חוק, שישנה באופן דרמטי את חוסר השוויון הזועק, לא תוכל עוד לסמוך עלינו כי נחנך את ילדינו להתנדבות ושירות". כך אומרת קבוצת הורים לחיילים, שהחלה בימים האחרונים להחתים על עצומה המופנית ישירות אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההורים דורשים מנתניהו לחוקק מיד חוק לנשיאה שווה בנטל שירות הביטחון.

"אנו, הורים לחיילים בסדיר ובמילואים, בעבר, בהווה ובעתיד, פונים אליך, כמי שברגע האמת מקבל את ההחלטה לשלוח את ילדינו לקרב, בדרישה להפסיק לאלתר את האפליה המקוממת והבלתי נסבלת בין דם לדם", נאמר בעצומה.

הורי חיילים בעצומה לרה"מ: "אפליה מקוממת ובלתי נסבלת בין דם לדם". (צילום: רפי מיכאלי)
הורי חיילים בעצומה לרה"מ: "אפליה מקוממת ובלתי נסבלת בין דם לדם". (צילום: רפי מיכאלי)

"אנו חיים במדינה שבחסותה ובעידודה יש חוק אחד לילדינו וחוק אחר לילדי הציבור החרדי. לכך לא נסכים עוד!

"אתה, שמתהדר בעברך הצבאי ובחינוך הציוני שקיבלת, חייב לדעת כי ילדינו לא התגייסו רק מתוקף החוק המחייב אותם, אלא מתוקף החינוך אותו קיבלו בביתם. חינוך המקדש את אהבת האדם והארץ, חינוך המעודד לנתינה, תרומה והתנדבות.

"אם לא יחוקק חוק, שישנה באופן דרמטי את חוסר השוויון הזועק, לא תוכל עוד לסמוך עלינו כי נחנך את ילדינו להתנדבות ושירות", כותבים מחברי העצומה.

"אנו דורשים ממך לגלות מנהיגות אחראית ואמיתית, להתעלם משיקולי רגע זניחים ולהזיז הצידה תככים וסחטנות פוליטית. חוקק חוק שרות = לכולם לאלתר.

"אין לך או לאחר כל מנדט מוסרי וערכי להמשיך את האפליה בין דם לדם. אל תעז עוד לדרוש הקזת דם מלחמות רק מילדינו, יותר לא ניתן לכך יד! גם אנחנו ההורים גמרנו להיות פראיירים!"

ח"כ ישראל חסון: "הולכה בכחש, הונאה, תרמית ומשחקי מילים". (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ ישראל חסון: "הולכה בכחש, הונאה, תרמית ומשחקי מילים". (צילום: אתר הכנסת)

אתמול נפגשו שישה חברי כנסת מ"קדימה" – ישראל חסון, אבי דיכטר, יעקב אדרי, דורון אביטל, יוליה שמאלוב ועתניאל שנלר – עם המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון וביקשו ממנו להציג בפניהם את פרטי מתווה יעלון לגיוס חרדים. בתום הפגישה פירסם ח"כ חסון הודעה ובה הוא תוקף בחריפות את המתווה שהציג יעלון, תוך שהוא מציג את הצעת השר לעניינים אסטרטגיים כתרמית והולכה בכחש.

"הגעתי לפגישה במטרה לשמוע באופן בלתי אמצעי את הצעת השר יעלון לגיוס לכל", נאמר בהודעתו של ח"כ חסון. "מצאתי כי המתווה שהוצג על-ידי יעלון, מראשיתו ועד סופו, הינו הולכה בכחש, הונאה, תרמית ומשחקי מילים. אין בו מאומה והוא אינו חותר לשירות לכל, אחריות אישית ושוויון בחברה הישראלית. מדובר בניסיון תרמית של החברה הישראלית ולא בכדי הצעת יעלון טרם הוגשה בכנסת.

"אני מחזק את העמדה שהתקבלה בישיבת סיעת קדימה האחרונה ואת המלצת יו"ר המפלגה לפרוש מן הקואליציה וזאת על מנת שבשום מקרה לא נהיה שותפים לתרמית הציבור", נאמר בהודעת ח"כ חסון.

בלשכת השר יעלון הגיבו לדברי ישראל חסון: "תגובתו של חבר הכנסת חסון אינה עניינית ולא עולה בקנה אחד עם הדיון שהתפתח".

 מקורב לשר יעלון אמר ל"מגפון": "חבר הכנסת חסון לא הבין את מהות המתווה ולא התאמץ להבין את הסבריו של השר יעלון. הוא הגיע עם דעה מהבית ולא היה מוכן להקשיב להסברים, כולל להסברים של חבריו לתנועה שנכחו בפגישה. מתחילת הדיון ניכר היה שהוא לא ממש מתעניין בשיחה וכשבכל זאת התערב, העדיף להתעסק בזוטות במקום במהות. ישראל חסון מבוהל ככל הנראה מהאפשרות שייאלץ לעזוב את המפלגה השנייה בקריירה הפוליטית שלו, ולכן בחר להגיב כפי שהגיב. גם אם לא מסכימים, יש דרך להביע זאת, ולא לאבד עשתונות באמצעות תגובה מתלהמת שמנותקת מהמציאות שהייתה בפגישה, ולו כדי להציל את עורו הפוליטי".

בפורום לשוויון, לעומת זאת, סבורים כי "אירועי השבועות האחרונים מוכיחים שלראש הממשלה בנימין נתניה לא הייתה כוונה אמיתית להביא לשינוי חברתי אמיתי בחברה, שבמסגרתו ילך ויגדל השוויון בנשיאה בנטל השירות. במשך הזמן הזה נמשכה בצורה צינית הולכת השלל של הציבור המשרת וזריית  חול בעיניו. מרבית הציבור לא בקי במשמעות ההבדל בין המונחים ובתפר הזה התחוללו ספינים על גבי ספינים, עד שגם המבינים התבלבלו".

1 Comment

  1. אבא של חיילים
    21 ביולי 2012 @ 11:37

    אני מפקפק בנכונותם האמיתית עד לבצוע של אותם הורים, לגרום לבניהם ולבנותיהם לסרב להתגייס לצה"ל כל עוד לא מחוייבים להתגייס כל אזרחי-ישראל הכשירים ובני הגיל המתאים, ללא הבחנה בין זיקתם לדת או למוצא אתני. מנסיוני אני יודע שרעיון כזה הוצע כבר בעבר (בהקשר של הלחץ לשחרורו של גלעד שליט) אבל לא היו 'נחשונים' שהיו באמת מוכנים לעשות את המעשה – למרות הצהרות מילוליות רמות. הם פשוט פחדו מן התוצאות האישיות (מעבר למי שאידיאולוגית ועקרונית לא היה מוכן להכלל בין סרבני-הגיוס). וזאת הנקודה החשובה גם לענייננו: רק אם יהיו סרבני-גיוס בגלל האפלייה בינם לאזרחים אחרים שאינם מחוייבים בגיוס כמוהם, ורק אם הם ייענשו עפ"י החוק (חוק שירות-הבטחון שבבסיסו מחייב לגייס את כ-ו-ל-ם !), תהיה בידם העילה לעתור לבג"צ או לתבוע בכל ערכאה משפטית מתאימה אחרת, שהדין החל עליהם ומוחל בפועל יוחל ויופעל גם כלפי מלש"בים (מועמדים לשירות-בטחון) אחרים, שבמציאות פטורים הן מעונשו של הגיוס וגם מעונשו של הסירוב לשרת. לעניות דעתי, די אם יימצאו בכל מדינת-ישראל 100-200 ה'נחשונים' שלא יפחדו – הם ובניהם ובנותיהם – לקפוץ ל"ים" הזה תוך סיכון עצמם (וזה לא מספר גדול מקרב סך כל 'שנתון-הגיוס'), די בכך כדי להתחיל "לייבש" – משפטית ופוליטית – את ביצת האפלייה והפרוטקציה והפטורים הכוללניים לכל מיני אוכלוסיות מיוחסות בישראל. אבל כאמור – אני מפקפק בכך שיימצאו 100-200 נחשונים אמיצים באמת כאלה. נחיה ונראה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן