Skip to content

כתב תביעה נגד דיסקונט: יהלומים ששימשו בטוחה בשווי 8.5 מיליון דולר מומשו במיליון דולר בלבד

תביעת רשלנות נגד בנק דיסקונט: לטענת התובעת, הנמצאת בהליך גירושין, הבנק העריך את תכשיטיה לפני כשלוש שנים בשווי 8.5 מיליון דולר בעת ששימשו בטוחה כנגד חוב של בעלה, שעליו הוחתמה גם היא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אשת יהלומן מסביון, הנמצאת בהליך גירושין ממנו, תובעת את בנק דיסקונט בגין רשלנות של מכירת יהלומים תמורת כמיליון דולר בלבד, בשעה שהבנק העריך אותם לפני כשלוש שנים בשווי 8.5 מיליון דולר בעת ששימשו בטוחה כנגד חוב של בעלה, שעליו הוחתמה גם היא.

טענת זו נטענת במסגרת תביעה כוללת שהגישה האישה כנגד בנק דיסקונט, לפיה הבנק הטעה אותה והתרשל כלפיה, כאשר החתים אותה על כתב ערבות הכולל הסכמה לשעבוד על הבית המפואר בו התגוררו בני הזוג בסביון. הבית – וילה המשתרעת על פני כאלף מ"ר וכוללת בריכת שחייה, מגרשי טניס וחפצי אמנות יקרי ערך – מומש גם הוא על ידי הבנק בסכום של 13.8 מיליון שקל כאשר שימש כבטוחה בשווי של 17 מיליון שקל.

עוד טוענת האישה בתביעתה, כי הבנק הפר את חובותיו החוקיות כשלא מסר לה עדכון או הודעה בזמן אמת על אודות הגדלת מסגרת האשראי של חברת היהלומים של בעלה, מעבר לזו בגינה נחתמה ערבותה. ובכך, לטענת האישה, סייע הבנק לתכניות של בעלה לנשל אותה מזכויותיה. באמצעות עו"ד אסף ברם ורועי סלוקי האישה מבקשת לקבוע כי כתב הערבות עליו הוחתמה – בטל וכי המשכנתה שרשם בעלה איננה נוגעת לחלקה בנכס, אלא חלה רק על חלקו של הבעל וכי התנהלות הבנק פוטרת אותה מכל חוב כלפיו.

לטענת האישה, במהלך שנת 2006 התערערו יחסיהם של בני הזוג, ובתקופה זו רקם בעלה "תכנית זדונית ומתוחכמת", של מישכון הבית, שכל מטרתה הינה לנשל אותה מנכסיה והעמדתה בסיכון מתמיד, שיקטין מאוד את כוח המיקוח שלה בבואה להתגרש ממנו. לדבריה, הוא סיפר לה כי הוא חייב כספים בגין עסקה שביצע ברוסיה ואם לא ישלם את הכסף, הוא יהיה נתון בסכנת חיים ממשית, וייתכן שגם היא עצמה וילדיהם עלולים להיפגע. כך למעשה, נטען, שכנע אותה הבעל לגשת לבנק ולחתום על כתב ערבות, תוך שהפקידה בבנק מרגיעה אותה כי מדובר בהליך פרוצדוראלי שאין לה מה לחשוש מפניו. הפקידה הוסיפה, כי "כל נשות היהלומנים פועלות כך".

אולם מאוחר ויותר התברר לאישה, כי יום למחרת חתימתה על כתב הערבות נרשמה לטובת הבנק שיעבוד משכנתה מדרגה שנייה על הבית, וזאת ללא הגבלת סכום. פנייה שנעשתה  על ידי בא כוחה  לבנק בענין זה נדחתה על הסף, דבר שלטענתה מוכיח את הקשר בין הבנק לבין הבעל.

לנוכח טענותיה של האישה בדבר חוקיות חתימה על כתב הערבות על ידי הבנק וכיוון שטרם התקבלה הכרעה משפטית סופית בשאלה, נאלץ הבנק, על פי הוראת בית משפט, לממן לאישה דיור חלופי בשווי 2.3 מיליון שקל. כך, במידה שהאישה תזכה  – הבנק יפצה אותה ביתרת הסכום של חלקה בשווי הווילה שנמכרה. אם תידחה טענתה – תיאלץ  לשלם לבנק את שווי הדיור החלופי.

יצוין כי תביעת האישה, מתנהלת במקביל לתביעה של בעלה בנפרד נגד בנק דיסקונט. הבעל, מולי שימר, יהלומן שבבעלותו חברת "מ.דיאם", ושותף בחברת ריאלטי פאנד. תובע גם הוא את הבנק בגין מימוש הבטוחות האישיות שלו  – הבית והיהלומים – ובטוחות נוספות של החברה שבבעלותו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן