Skip to content

השקל המשיך להחלש והיום נקבע לדולר שער של 4.0640 שקלים

בנק ישראל עמד אתמול בציפיות והותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 2.25%. הערכה: נגיד בנק ישראל מעדיף לשמור על התחמושת העומדת לרשותו לימים קשים יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השקל ממשיך להיחלש מול המטבעות העיקריים. היום נקבע לדולר שער של 4.0640 שקלים, שזו עלייה של 0.569% לעומת שערו אתמול, לאחר שאתמול הוא עלה יותר מאחוז לעומת שלשום. עלייה זו מסמנת כ-8 אחוזים תוספת לערך הדולר, שנוספו במשך שלושה החודשים שחלפו.

האירו עלה גם הוא בשיעור כמעט דומה לדולר – 0.552% ושערו נקבע ל- 4.9198. לידיעת היוצאים למשחקים האולימפיים בלונדון – שער הליש"ט נקבע היום ל-6.3100, שזו עליה של 0.596%, מאתמול.

בנק ישראל עומד בציפיות

"בנק ישראל עמד בציפיות והותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 2.25%, אחרי שבחודש הקודם הופחתה הריבית ב- 0.25%. אנו מעריכים כי נגיד בנק ישראל מעדיף לשמור על התחמושת העומדת לרשותו לימים קשים יותר. הותרת הריבית על כנה הובילה לבלימה קלה בצמד הדולר שקל, סביב אזור ההתנגדות הניצבת ב- 4.05. כל עוד הצמד נסחר מעל הרמה של 4 שקלים לדולר, ניתן לצפות לשיאים גבוהים יותר, אך נעילה מתחת לרמה זו תעיד על חולשה ותוביל למהלך תיקוני, שעלול להימשך עד אזור 3.95 שקל לדולר. ככלל, המשך התחזקותו של הדולר מול השקל תלויה בעיקר במגמה העולמית", מסביר צוות המחקר של ATRADE.

ומה בזירה הבינלאומית?

"יום שחור במיוחד עבר על השווקים הפיננסיים מסביב לעולם, על רקע החרפת המשבר בספרד והשמועות המחודשות על כך שיוון עשויה לפרוש מגוש האירו כבר בשבועות הקרובים. החדשות הרעות החלו לזרום בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר עוד מחוז בספרד הרים דגל לעזרה וגרם לזינוק של תשואות האג"ח הממשלתיות של ספרד ל- 10 שנים, לרמה היסטורית של 7.5%, מצב אשר מגביר את החששות לכך שספרד תזדקק לסיוע הרבה יותר רציני ממה שאושר לה בשבוע שעבר (100 מיליארד אירו לטובת הצלת המערכת הבנקאית שלה). המחוזות אשר ביקשו סיוע מהממשל בימים האחרונים הינם מחוז ולנסיה ומוריסה, אשר יזדקקו לכ- 18 מיליארד אירו, על מנת להיחלץ מהמשבר.

יוון חזרה לכותרות עם צרות חדשות. יוון עלולה שלא לקבל עוד מכספי החילוץ שהובטחו לה לפני כמה חודשים, אם לא תעמוד ביעדים הפיסיקליים שהוצבו לה כתנאי לקבלת כספים אלו. יוון עשויה להגיע למצב של חדלות פירעון בעוד כמה שבועות במידה ולא תקבל כספים נוספים. נציגי ה"טרויקה" צפויים להגיע ליוון השבוע על מנת לדון בסוגיה, וצפויים שלא לאשר את העברת הכספים, אם אכן יוון לא עומדת בתנאים הדרושים. בסיכום יום המסחר, המדדים באירופה צנחו, כאשר הבולטים ביניהם היו: המדד היווני אשר צלל ביותר מ- 7%, מדד הדאקס הגרמני נפל ביותר מ- 3%, הפוטסי והקאק השילו יותר מ- 2% בהתאמה. גם המדדים האמריקנים צנחו על רקע הסנטימנט השלילי ששרר בשווקים אמש. בזירת המט"ח הבינ"ל, האירו הגיע לשפל חדש מול הדולר, עומד כעת ב- 1.2065 ונראה כי הדרך לאזור ה- 1.20 דולר לאירו, סלולה לגמרי. השטר האירופי צנח לשפל היסטורי של 94.21 מול הין".

אנו מעריכים כי אם לא תהייה התערבות מסיבית ע"י הבנק המרכזי האירופי, ניתן יהיה לצפות להמשך הירידות, גם הרבה מתחת ל- 1.20 דולר לאירו. עוד אנו מעריכים, כי למרות התחזקותו הבלתי פוסקת של הדולר, מגמה זו תלך ותתמתן לקראת יום שישי הקרוב, בו יפורסם נתון התמ"ג של הרבעון השני בארה"ב. נתון מאכזב עלול להגביר את הלחץ על השווקים, ולספק סיבה מספיק טובה לפד' להתחיל לחשוב ברצינות על השקת תוכנית תמריצים נוספת, מה שקרוב לוודאי יוביל לשחיקה בערכו של הדולר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן