Skip to content

יו"ר הכנסת: "בפגרה אכנס את הכנסת בהתראה של יום אחד"

ריבלין לחברי הכנסת היוצאים לפגרה: "אם הממשלה תניח במהלך הפגרה חלופה לחוק טל, או כל יוזמה אחרת הנוגעת לנושאים הבוערים שעל הפרק, אכנס את הכנסת לאלתר - גם בהתראה של יום אחד. על חברי הכנסת המתכננים את חופשתם לקחת דברים אלו בחשבון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כנס הקיץ מסתיים היום במרתון של אישור חוקים ובהרגשה ברורה כי הכנס הבא של הכנסת יהיה כנס חם, של תקופת בחירות, של התמודדות עם משבר כלכלי ואולי גם של החרפה ביטחונית. אולם יו"ר הכנסת הבהיר כבר היום, עם פתיחת הישיבה האחרונה של הכנס, כי לא יהסס במקרה הצורך להזעיק את הכנסת גם בפגרה – ואפילו בהתראה של יום.

"בניגוד לפגרת הקיץ בשנה שעברה, בשנה הזו הכנסת תהיה רלוונטית". אמר היום יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בפתיחת הישיבה האחרונה של כנס הקיץ של המושב הרביעי של הכנסת. "בשנה שעברה בזמן הפגרה התרחשו אירועים רבים, המחאה החברתית התרכזה בכיכרות וכתוצאה מכך הכנסת הפכה ללא רלוונטית. השנה הזהרתי את הממשלה ואני מודיע זאת  לחברי הכנסת ולממשלה: הכנסת לא תישאר מנותקת מההתרחשויות.

יקפיץ את חברי הכנסת מהיום למחר - יו"ר הכנסת ראובן ריבלין. (צילום: רפי מיכאלי)
יקפיץ את חברי הכנסת מהיום למחר - יו"ר הכנסת ראובן ריבלין. (צילום: רפי מיכאלי)

"אנו עומדים בפני נושאים שצריכים הכרעה ואינם סובלים דיחוי, כמו חוק טל, תקציב המדינה לשנת 2013 והגזרות הכלכליות", אמר ריבלין. "חשבתי שנכון לטפל בהם לאחר בחירות, אך הקואליציה והאופוזיציה בחרו לא לצאת לבחירות. אמנם אנחנו יוצאים לפגרה, אך אני מודיע שאכנס את הכנסת בכל מצב שבו הכנסת תצטרך להידרש לסדר היום הציבורי. עלינו  להיות רלוונטיים לציבור שולחינו. ברחוב מוחים ומפגינים, אך כאן המקום היחידי שבו מקבלים הכרעות".

לדברי ריבלין: "הממשלה לא הניחה בזמן על שולחן הכנסת חלופה לחוק טל, ואם תניח במהלך הפגרה חלופה כזו או כל יוזמה אחרת הנוגעת לנושאים הבוערים שעל הפרק, אכנס את הכנסת לאלתר, גם בהתראה של יום אחד. על חברי הכנסת המתכננים את חופשתם לקחת דברים אלו בחשבון".

ובינתיים, בישיבה האחרונה של כנס הקיץ, אושרה בקריאה ראשונה ובקריאה שניה ושלישית שורה ארוכה של הצעות חוק. ואלו רק חלק מהחוקים שאושרו סופית:

  • חוק המאבק בתוכנית הגרעין של איראן. הצעת החוק שאושרה סופית, מסמיכה ועדת שרים להכריז על גורמים זרים כי הם מסייעים לאיראן בקידום תוכנית הגרעין שלה או בהשגת נשק להשמדה המונית. החוק גם מסמיך את ועדת השרים להכריז על גורמים זרים שהם תאגידים – כי הם מקיימים קשר עסקי עם איראן. מי שהוכרז כאמור, תוגבל הפעילות הכלכלית מולו וכן תוגבל האפשרות להשקיע בתאגידים שהוכרזו כמקיימים קשר עסקי עם איראן. על הגורמים הללו יוטלו הגבלות, שעיקרן מניעת אפשרות ליהנות מזכויות כלכליות שמקורן במדינת ישראל.

  • אושרה הקמת רשות ארצית לכבאות והצלה תחת המשרד לביטחון פנים, במקום איגודי הערים ואיגודי הרשויות המקומיות לכבאות.

  • אושרה סופית הצעת חוק הקובעת שעירייה או מועצה מקומית לא תהיה רשאית לקבוע הסדר חניה בתשלום באמצעות הצבת תמרורים על עמודים בלבד – והיא תחויב גם בסימון אבני השפה של המדרכה לסירוגין בצבע כחול. בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "רשויות מקומיות רבות נוהגות להימנע מסימון אבני שפת המדרכה במקומות שבהם החניה מוסדרת בתשלום, ומסתפקות בתמרורים על עמודים, המוצבים לעיתים במרחק ניכר ממקום החניה. תופעה זו גורמת לבלבול בקרב הנהגים, שאינם שמים לב לתמרור המרוחק, ונאלצים לשאת בשל כך בתשלום קנסות".

  • הצעת החוק נוספת שאושרה סופית, מוסיפה לתפקידי הרשות הלאומית למלחמה בסמים את המאבק בשימוש לרעה באלכוהול.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן