Skip to content

המשטרה: מצלמות המהירות "חסכו" 61 הרוגים ו-3,000 פצועים

מתחילת ההפעלה של מערך המצלמות הופקו 17,425 דוחות, מתוכם 1,361 דוחות על חציית צומת באור אדום ו-16,066 דוחות על נהיגה במהירות מופרזת. לפי נתוני המשטרה, מאז תחילת השנה נאכפו 307.347 עבירות תנועה, כאשר רק שישה אחוזים מתוכן היו עבירות מהירות שנאכפו באמצעות מצלמות נייחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז הותקנו מצלמות מהירות החדשות חלה ירידה של 61 הרוגים ו-3,000 פצועים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך טוען ראש אגף התנועה במטה הארצי, ניצב ברונו שטיין. לדבריו, סקר שנעשה החודש העלה כי הציבור מדווח על הפחתה של עשרה אחוזים במהירות וכי גם הנתונים בשטח מעידים על כך. עם זאת, בצמתים עדיין אין ירידה במהירות ולכן מספר המצלמות בצמתים גבוה פי ארבעה ממספרם בכבישים המהירים.

מכמונת מהירות (צילום: Bidgee ויקימדיה)
הנהגים נוסעים לאט יותר. מכמונת מהירות (צילום: Bidgee ויקימדיה)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום דיון בהפעלת מצלמות האכיפה החדשות בכבישים, לבקשת חברי הכנסת עתניאל שנלר, חמד עמאר, אמנון כהן ואחמד טיבי. לפי נתונים שמסרה המשטרה לוועדה, במסגרת הפרויקט הותקנו עד כה 43 עמדות הפעלה, שביניהן מנוידות 22 מצלמות. חמש מצלמות מוצבות בקטעי כביש שונים ו-17 מצלמות – בצמתים.

עוד נמסר, כי מתחילת הפעלת המערך, ב-1 במרץ השנה ועד ל-11 ביולי, הופקו 17,425 דוחות, מתוכם 1,361 דוחות על חציית צומת באור אדום ו-16,066 דוחות על נהיגה במהירות מופרזת. 8,416 מתוך דוחות המהירות הופקו בקטעי כביש והיתר, 7,650 דוחות, הופקו במצלמות שהוצבו בצמתים.

לפי נתוני המשטרה, מאז תחילת השנה נאכפו 307.347 עבירות תנועה, כאשר רק שישה אחוזים מתוכן היו עבירות מהירות שנאכפו באמצעות מצלמות נייחות.

לדברי ראש אגף תנועה הצבת המצלמות נעשתה במקומות שבהם מזהים תרבות נהיגה לא נכונה. עוד טען ניצב שטיין, בתשובה לשאלת ח"כ ישראל חסון, כי אכיפת המשטרה ב-302 הקילומטרים של הכבישים האדומים וכי ישנה ירידה של כמעט 40% בתאונות בכבישים הללו. לדבריו, הפעלת המצלמות בכבישים המהירים מאפשרת להפעיל יותר שוטרים וניידות בכבישים הבין עירוניים וגם בכפרים, בצפון בפרט ובתוך הערים בכלל. שטיין הוסיף, כי המשטרה מכניסה את מצלמות האכיפה גם לערים, ואמר כי בקרוב יותקנו ארבע מצלמות בצמתים מרכזיים בתל אביב.

עוד ציין ניצב שטיין, כי הרעיון המבצעי הוא להגיע ל-60 מצלמות פעילות שינוידו בין 180 עמודים. עם זאת התברר, כי ישנם עיכובים בקצב ההתקנה, בחלק מהמקרים בגלל בעיות מול חברת החשמל באספקת מתח למצלמות ובמקרים אחרים, בשל הצורך בקבלת אישור הדומה לאישור אכלוס דירה לכל עמוד. "התוכנית הייתה להשלים את הפריסה עד סוף השנה, אך אני מסופק שנעמוד ביעד", אמר שטיין. באשר לשאלה האם מהירות היא גורם משמעותי על תאונות אמר שטיין כי מחקרים באירופה העלו, כי הרוצחים הגדולים בכבישים הם אלכוהול, אי חגירת חגורות בטיחות ומהירות. המדען הראשי של משרד התחבורה, אמיר זיו אב, ציין כי מחקרים רבים קושרים בין מהירות להסתברות להתרחשות תאונה ולעלייה בחומרת התאונה.

נציג לשכת עורכי הדין, עו"ד שי גלעד, טען מנגד, כי לפי נתוני הלמ"ס נכון לשנה שעברה, המהירות גרמה ל-4% בלבד מכלל התאונות. לדבריו הגורם העיקרי הוא חציית צומת ברמזור אדום. הוא דרש להחמיר את הענישה על העבירה ולהפוך אותה מקנס של 1,000 לעבירה של הזמנה לדין.

המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שי סופר, ציין כי כל ירידה של 10 קמ"ש במהירות מובילה לירידה של כ-33% בתמותה מתאונות. הוא הוסיף כי הרשות, בשיתוף עם המשטרה, נכנסה למהלך של הרחבת השימוש בטכנולוגיות אכיפה, באמצעות שימוש במצלמות בניידות המשטרה, במסוקים ובבלוני תצפית. לדבריו, האמצעים הללו נועדו לאכוף עבירות של בריונות כביש, כמו חציית פס לבן, עקיפה מסוכנת, נסיעה בשולים ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן