Skip to content

בתחפושות של פיראטים יפגינו פעילי מרצ נגד "השוד הגדול"

אמש העלתה מרצ לרשת עצומה נגד מה שהיא מכנה "השוד הגדול", הקוראת לציבור להתגייס נגד הפטור הרטרואקטיבי ממס על "הרווחים הכלואים" של כמה חברות ענק. במרצ אומרים כי משמעות החוק היא ויתור על הכנסות של בין 10 ל-27 מיליארד ש"ח. יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, טוען, שקיצוץ 181 מיליון שקל בתקציב המשטרה יפגע ישירות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלבוש של שודדים ופיראטים יפגינו הבוקר פעילי מרצ מול ישיבת הממשלה, במחאה על חוק "השוד הגדול" שמקדם שר האוצר יובל שטייניץ, המעניק פטור רטרואקטיבי ממס על "הרווחים הכלואים" של כמה חברות ענק. במרצ אומרים כי משמעות החוק היא ויתור על הכנסות של בין 10 ל-27 מיליארד ש"ח.

זהבה גלאון: הפגנת שודדים ופיראטים מול ישיבת הממשלה. (צילום: אתר הכנסת)
זהבה גלאון: הפגנת שודדים ופיראטים מול ישיבת הממשלה. (צילום: אתר הכנסת)

אמש העלתה מרצ לרשת עצומה נגד מה שהיא מכנה "השוד הגדול", הקוראת לציבור להתגייס נגד המהלך. בעצומה נדרשת הממשלה, במקום הטלת גזרות כלכליות על הציבור וקיצוצים רוחביים במשרדי הממשלה – לדרוש את הכספים שחייבות לה חברות אלו ע"פ חוק.

לדברי יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "העובדה שהמדינה מוכנה לוותר לחברות העשירות במשק על חובות בגובה של מיליארדים רבים היא שערורייתית, והיא ממחישה כיצד קשרי הון-שלטון מאפשרים למי שקרוב להנהגה לנהל משא ומתן על גובה המס שישלם למדינה, בזמן שהרשויות גוררות אזרחים להוצאה לפועל על חובות זעירים בגובה של מאות שקלים. אנחנו אומרים לממשלה שלא ניתן לחוק השוד הגדול לעבור, וקוראים לשרים: במקום גזרות – תגבו חובות".

יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה על שורת הצעדים של נתניהו שמובאות לאישור הממשלה השבוע: "המדיניות הכלכלית של נתניהו – אוסף צעדים היסטרי וחסר אחריות, המשקפים איבוד עשתונות ואבדן דרך.  נתניהו התגאה תמיד באחריות כלכלית, אך מתברר שכמו שהתנהלותו הפוליטית והמדינית מופקרת, כך גם המדיניות הכלכלית שלו מופקרת. תמיד ידענו שנתניהו לא דואג לשכבות החלשות, ושמדיניות הרווחה אינה מעניינת אותו, אך הוא התהדר שנים בניהול אחראי של מסגרת תקציב ובהפחתת החוב של ישראל. עכשיו מתברר שאין בעל בית".

יאיר לפיד: "איש אינו בטוח". (צילום: אתר הפייסבוק של יאיר לפיד)
יאיר לפיד: "איש אינו בטוח". (צילום: אתר הפייסבוק של יאיר לפיד)

גלאון הוסיפה: "הגירעון שנתניהו מבקש לסגור לא נוצר מהאוויר, אלא בגלל שבמשך שנים נתניהו מוריד מסים לעשירים, מאשר פטורים לרווחים הכלואים, מגדיל את תקציב הביטחון בכל שנה, ומעביר מאות מיליונים לחרדים והמתנחלים – שותפיו לקואליציה".

בעקבות גל הקיצוצים עליהם הכריזה ממשלת נתניהו, אמר יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד: "הקיצוץ של 181 מיליון שקל מתקציב המשטרה גורם לכך שאיש מאתנו אינו בטוח. מדובר בחוסר אחריות בלתי נתפס. גם בתקופה של קיצוצים, את תקציב המשטרה צריך היה להגדיל באופן משמעותי. נערים שיכורים רוצחים אנשים ברחובות, נשים פוחדות ללכת בלילה לאסוף את האוטו שלהן מחניון חשוך, ישובים שלמים סובלים ממכת פריצות, ונתניהו מקצץ 181 מיליון שקל, קיצוץ שיפגע ישירות בביטחון האישי של כל אזרח. נתניהו הפך את תקציב המדינה למכונית שדוהרת בלי בלמים, ועכשיו הוא גם מעיף את השוטר שאמור היה להגן מפניה על חיינו".

לפיד הוסיף ואמר, כי נתניהו ממשיך להתעלל במעמד הביניים הישראלי וכי "ראש הממשלה ממשיך להפגין חוסר אחריות ציבורי ולאומי. הוא עומד בראש ממשלת ענק מנופחת, מבזבז מיליארדי שקלים על שוחד לסקטורים השונים המרכיבים את הקואליציה שלו, מוציא מאות מיליוני שקלים על שרים ללא תיק וסגני שרים שאינם עושים דבר, ובו בזמן מקצץ במקומות הרגישים ביותר לחברה הישראלית".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן