Skip to content

הרוצח מוויסקונסין הוא חייל לשעבר, מוזיקאי ונאצי אמריקני

זירת המוזיקה הניאו נאצית באמריקה היא כר נוח לגיוס חברים לתנועת העליונות הלבנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פייג' - רוצח אמריקני וניאו נאצי
פייג' - רוצח אמריקני וניאו נאצי

חוקרי ה-FBI ניסו אתמול, שני, לברר מה הוביל את וייד מייקל פייג' מעיסוק בתיקון טילים בצבא ארה"ב, למסע הרג במקדש סיקי בפרבר של מילווקי, שם הרגה אותו המשטרה השבוע כאקורד הסיום במסע הרצח. כך מדווחת רשת CNN.

פייג' גלוח הראש, שעם קעקועיו נמנה הצלב הקלטי שאומץ על ידי קבוצות הדוגלות בעליונות הגזע הלבן, שר במשך שנים אחדות בלהקת רוק גזענית ששמה End Apathy. שני שכנים שלו לשעבר זיהו אותו מתמונות בדף MySpace  של הלהקה.

לדברי מפקד משטרת אוק קריק, ג'ון אדוארדס, הוא נולד בקולוראדו ועבר ממנה למילווקי, שם הוא התגייס לצבא בשנת 1992; הוא שב לקולוראדו והמשיך לצפון קרוליינה, שם הוא הקים את הלהקה; הוא חזר לאזור מילווקי ובילה שם "זמן קצר" לפני הרצח.

בצבא שירת פייג' בהתחלה כמכונאי בסוללת טילי קרקע אוויר מדגם הוק, ואחר כך כמומחה ללוחמה פסיכולוגית. הוא הגיע לדרגת סמל ולדברי איש משרד ההגנה הורד לדרגת רב"ט בגין "דפוסי התנהגות חריגים." בשנת 1998 הוא שוחרר מהצבא בכבוד.

כריסטופר רובילארד מאורגון, שתיאר את פייג' כ"חברי הקרוב ביותר" בצבא, אמר שהרוצח נדחק החוצה מהצבא מאחר שהופיע שיכור למסדר. הוא תיאר אותו כ"אדם נוח לבריות ונבון מאוד… אהוב על ידי חבריו. אחד מאלה שניחנים בנקודה רגישה." אולם כבר אז היה פייג' מעורב ב"קבוצות עליונות לבנה." "הוא דיבר על מלחמת קודש גזעית, כמי שרוצה שתתרחש," אמר רובילארד, "אבל לי, הוא לא נראה כטיפוס שיצא ויפגע בבני אדם."

רובילארד סבור, שפייג' חיפש תשומת לב לאמונותיו "כי הוא היה תמיד מתבודד. אפילו בין אנשים, הוא היה בודד."

טרזה קרלסון, הממונה מטעם ה FBI על החקירה, אמרה שהחוקרים סבורים שפייג' היה מעורב בתנועת עליונות האדם הלבן. בינתיים לא נקבע מניע למעשה הרצח מיום ראשון, אבל ה-FBI חוקר האם היה זה מעשה טרור מבית.

אחרי שחרורו מהצבא חזר פייג' לדנבר, שם הוא חווה תקופה קשה כאזרח "ולמעשה חי ברחוב," אמר רובילארד. בתקופה זאת הצטרף פייג' ללהקה גזענית והחל לקעקע את גופו. "שאלתי אותו למה הוא מתחבר לתורה הזאת, אבל הוא סירב לענות. פשוט התחמק מתשובה." היתה לפייג' חברה שנטשה אותו לטובת חבר אחר בלהקה, שאז סילק אותו ממנה, סיפר רובילארד. בפעם האחרונה שנפגשו – לפני יותר מעשור – פייג' היה בעיצומו של מסע אופנועים לרוחב היבשת.

בשנת 2010 תיאר פייג' את המסע בראיון אונליין על להקתו End Apathy. הוא ייסד אותה בנשוויל, עיירה קטנה במזרח צפון קרוליינה. "אני יליד קולוראדו ותמיד הייתי עצמאי, אבל בשנת 2001 החלטתי להיות מעורב ורציתי בעצם להתחיל מחדש," הוא אמר.

הלהקה הוציאה שתי הקלטות לפחות, שקודמו באתר הניאו-נאצי Stormfront. בראיון אחר משנת 2010 אמר פייג', שהטקסטים שהוא כותב "עוסקים בנושאים סוציולוגיים, דת, וכיצד הושפל ערך חיי האדם באמצעות כניעה לרודנות וצביעות שאנו משועבדים אליהן." הלהקה הופיעה בצפון קרוליינה ובמערב התיכון, הוא אמר.

פייג' הופיע עם להקות דומות רבות, אך לא היה מנהיג בתנועה וכנראה לא היה מעורב בפעילות פלילית, אמר מארק פוטוק, העוקב אחרי קבוצות שנאה מטעם המרכז למעקב אחרי יישום חוק העוני באלבמה. למרות זאת, פוטוק מכנה את פייג': "גלוח ראש ניאו נאצי מלב לבה של תנועת העליונות הלבנה."

בהודעה שפרסמה המו"לית של הלהקה Label 56 באתר האינטרנט שלה ביום שני, היא הודיעה על הסרת "כל התמונות והמוצרים הקשורים ל End Apathy." "אנו עובדים קשה מאוד במשך השנים לקדם דימוי חיובי ופרסמנו מאמרים רבים המעודדים את הקוראים להתייחס אל החיים בחיוביות, להימנע מסמים, אלכוהול ומכל דפוס התנהגות העלול להשפיע לשלילה על חיינו," כתבה החברה.

בינתיים לא ברור מה הביא את פייג' חזרה לוויסקונסין, שם הוא חי בהתחלה עם חברה ואחר כך לבדו. לדברי שכניו, הוא עסק בהרמת משקולות, הסתובב עם גיטרה והיה שתקן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן