Skip to content

מבחינה לוגיסטית – הכל מוכן לבחירות תוך 90 יום

מנהלת ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס אמרה בדיון, בוועדה לענייני ביקרורת המדינה, כי למעלה מ-90 אחוז מהליקויים שמצא מבקר המדינה - תוקנו והשאר נמצאים בהליכי-תיקון. בין השאר, נקבעו תקנים לעבודת הוועדה והעובדים נדרשים לחתום על הצהרה שאין להם קרבת משפחה לעובדים אחרים . לדבריה, בכל ישוב ובכל מועצה אזוריות יש כיום קלפיות נגישות לבעלי-מוגבלויות, ובסך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 מבחינה לוגיסטית, ערוכה ועדת הבחירות המרכזית לקיום הבחירות תוך 90 יום, כפי שדורש החוק. כך, אמרה אתמול אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, בדיון בוועדה לביקורת המדינה. הוועדה דנה בהתנהלות הבחירות הקודמות לכנסת, ובדו"ח מבקר המדינה בעניין.

פתקי ההצבעה של המפלגות השונות בבחירות לכנסת ה-18 (צילום: ויקימדיה)
רוב הליקויים תוקנו. פתקי ההצבעה של המפלגות השונות בבחירות לכנסת ה-18 (צילום: ויקימדיה)

על פי דו"ח המבקר בהיערכות לבחירות לכנסת ה-18 התגלו ליקויים בסדרי קבלה לעבודה של עובדים וכן במערכת המיחשוב, בהגדרת תקן כוח אדם, בדרכי גיוס עובדים והעסקתם ובקביעת סייגים להעסקת קרובי משפחה של עובדי המטות המנהליים בוועדות האזוריות בקרב עובדי יום הבחירות.

מנהלת ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, אמרה בדיון, כי יותר מ-90 אחוז מהליקויים תוקנו והשאר נמצאים בהליכי-תיקון. בין השאר, נקבעו תקנים לעבודת הוועדה, העובדים נדרשים לחתום על הצהרה שאין להם קרבת משפחה לעובדים אחרים – ומי שעבר על כך, עבודתו הופסקה או הועברה לוועדת חריגים. לדבריה, בכל ישוב ובכל מועצה אזוריות יש כיום קלפיות נגישות לבעלי-מוגבלויות, ובסך הכל יש בארץ כ-1,400 קלפיות כאלו.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי אריאל, אמר כי על הוועדה להיות מוכנה להקדמת הבחירות, ולהשכיל לנצל את הזמן עד הבחירות לתיקון הליקויים. "המבקר חולק שבחים לניהול הבחירות, אך מדובר באחריות כבדה ולוועדת הבחירות המרכזית מרכיב מרכזי בהצלחתם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן