Skip to content

מסוקי קרב של אוגנדה נעלמו בקניה

מסוקי קרב של אוגנדה נעלמו בדרכם לסומליה. ארגון המורדים הסומליים תקף בעבר כנקמה על נוכחות אוגנדה בסומליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלחמה בסומליה
מלחמה בסומליה

רשת אל-ג'זירה מדווחת שמסוקי קרב של אוגנדה נעלמו בתחום האוויר הקנייתי בדרכם לתגבר את כוחות שמירת השלום האפריקנים, הנלחמים בסומליה נגד ארגון אל-שבאב.

דובר צבא אוגנדה אמר שצוות המסוקים יצא את שדה התעופה של אנטבה אבל רק אחד מהם נחת בעיר הקנייתית וואג'יר, שם הם אמורים היו לתדלק לפני יציאתם לסומליה. הדובר, פליקס קולאיגיה, לא מסר כמה מסוקים נעדרים וכמה נוסעים היו בהם, רק אמר: "החיפוש נמשך, איננו יודעים בדיוק מה קרה, אבל חוקרים ונדווח לכם כאשר יהיה בידינו מידע מספק".
כוחות צבא אוגנדה מהווים את עיקר כוח האיחוד האפריקני בסומליה. ב-7 באוגוסט הודיע הצבא שהוא יתגבר את כוחותיו שם במסוקי תובלה וקרב.

בשנת 2010 תקף א-שבאב, ארגון המורדים הסומלי המקורב לאל-קעידה, בקמפלה בירת אוגנדה. מחבלים מתאבדים הרגו שבעים בני אדם שצפו בטלוויזיה במשחק כדורגל, כנראה כנקמה על נוכחות כוחות אוגנדה בסומליה. גם קניה זכתה ליחס דומה" המורדים הסומליים ערכו בה תקיפות של רימוני יד שגבו את חייהם של כמה אנשים, כנקמה על כך שקניה שלחה באוקטובר 2011 את כוחותיה מעבר לגבול להילחם בא-שבאב.

כוח האיחוד האפריקני, שיש בו גם יחידות מבורונדי, מתכנן מתקפה על העיר השנייה בגודלה בסומליה, קיסמאיו, מרכז של לוחמים אסלאמיים קנאים, לפני 20 באוגוסט. המורדים שנחלשו בגלל מחלוקות פנימיות וקשיים כספיים נסוגו מהבירה מוגדישו וממרכז ודרום סומליה, שם הם לוחמים גם בכוחות אתיופיים.

תוכנית בתמיכה אמריקנית קוראת להקים בסומליה ממשלה לגיטימית שתהיה מקובלת על השבטים במדינה ולערוך בחירות לפרלמנט ולאסיפה מכוננת חדשה שיחליפו מוסדות קיימים מוכי שחיתות וקטטות.
המועצה המחוקקת הלאומית, היושבת במוגדישו, הצביעה בראשית החודש בעד חוקה זמנית שתחליף את האמנה הפדראלית הזמנית בת השמונה, ותוביל לסיום תהליך המעבר במדינה ב-20 באוגוסט, כאשר יפוג המנדט של הממשלה הזמנית הנתמכת על ידי האו"ם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן