Skip to content

הנשיא פרס: "הכאת הנער הערבי – מקרה אלימות בלתי נסבל"; רה"מ נתניהו: "לא נסבול גזענות ואלימות במדינת ישראל"

הנשיא פרס וראש הממשלה נתניהו מגנים בחריפות את מעשה הלינץ' שהתרחש בסוף השבוע במרכז ירושלים. "עלינו למצות את הדין עם המכים ולעשות הכול כדי לקרב בין ילדינו, יהודים וערבים כאחד", אמר נשיא המדינה; "זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו - לא כיהודים, לא כישראלים", אמר ראש הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה וראש הממשלה מגנים את הלינץ' שנעשה לנער הערבי במרכז ירושלים: "אני מלא בושה וחרפה למראה הכאת הנער ג'מאל ג'ולאני אשר ראינו בסוף השבוע בירושלים רק בשל היותו ערבי", אומר נשיא המדינה, שמעון פרס; "לא נסבול גזענות ואלימות", אומר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אני מלא בושה וחרפה". הנשיא פרס במג'דל כרום. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
"אני מלא בושה וחרפה". הנשיא פרס במג'דל כרום (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

הנשיא פרס הגיע הבוקר לסיור חג במג'דל כרום כדי לברך את אזרחי ישראל המוסלמים לרגל עיד אל-פיטר, חג סיום הרמאדן. ראש המועצה, מוחמד מנאע, חברי המועצה ומאות תושבים קיבלו את פניו של הנשיא. הנשיא גם ניצל את ההזדמנות להיפגש עם אימאם היישוב מוחמד כיוואן ועם בכירי אנשי הדת המוסלמית מהגליל ומהצפון, ודן עמם בתפקידם החשוב של אנשי הדת בחינוך לדו-קיום וסובלנות. במהלך האירוע החגיגי בירך הנשיא את אזרחי ישראל המוסלמים ביום חגם ואמר: "עיד מובראק ( חג מבורך). אני מאחל לכולנו שבעיד אל- פיטר נראה מחדש את אור השלום ושנדע שגשוג".

בפתח דבריו גינה הנשיא בחריפות את מעשה הלינץ׳ שבוצע בנער ערבי בסוף השבוע ואמר: "אני מלא בושה וחרפה למראה הכאת הנער ג'מאל ג'ולאני אשר ראינו בסוף השבוע בירושלים רק בשל היותו ערבי. זהו מקרה אלימות בלתי נסבל שיש להוקיע. עלינו למצות את הדין עם המכים ולעשות הכול כדי לקרב בין ילדינו, יהודים וערבים כאחד. זה הכרחי שנוכל לחיות בחברה נטולת שנאה ואלימות".

פרס וכוכבי הכדורגל מליגת העל. מג'דל כרום - מעצמת כדורגל. (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)
פרס וכוכבי הכדורגל מליגת העל. מג'דל כרום - מעצמת כדורגל (צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

בתום הנאומים עלו לבמת האירוע שחקני ליגת-העל בכדורגל, אחמד סבע מלך השערים ממכבי נתניה ודיאא סבע שחקן מכבי תל אביב, תושבי מג'דל כרום. מג׳דל כרום הפכה בשנים האחרונות למעצמת כדורגל בזכות שחקנים רבים בני הכפר אשר כבשו את ליגת-העל. השחקנים חתמו על כדורגל והעניקו אותו לנשיא כאות לשותפות ושוויון בספורט הישראלי. הנשיא הצטרף לחותמים על הכדור. מלך השערים אחמד סבע אמר לנשיא: "תודה על ביקורך ההיסטורי במג׳דל כרום. זהו כבוד גדול לארח אותך אצלנו כאיש של שלום". הנשיא פרס הודה לשחקנים על הכדור, ומיד מסר אותו לקהל.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה היום את מעשי האלימות והגזענות שאירעו בסוף השבוע.  "במדינת ישראל אנחנו לא מוכנים לסבול גזענות ולא מוכנים לסבול את השילוב של גזענות ואלימות", אמר נתניהו. "דיברתי עכשיו עם מנכ"ל הדסה, פרופ' קוקיא. שאלתי לשלומם של הקורבנות של האירוע הנורא הזה בירושלים. זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו – לא כיהודים, לא כישראלים. זו לא דרכנו, זה מנוגד לדרכנו, ואנחנו מגנים את זה בכל פה וגם פועלים נגד זה וממצים את הדין במהירות עם אלה שאחראים למעשה הנפשע הזה, וגם אומרים בצורה הכי ברורה – מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, מדינה נאורה, מדינה שבה כשאנחנו מגלים מעשים כאלה – כל המדינה וכל המנהיגות שלה מתייצבים יחד נגד התופעה הזאת וכך נמשיך לעשות. זה מה שמייחד אותנו מול הסביבה שמסביבנו וזה ימשיך לייחד אותנו. אני מקווה שיום אחד גם הסביבה שלנו תשתנה. אבל אנחנו נהיה עקביים בהתנגדות המוחלטת שלנו לתופעות של גזענות ואלימות".

רה"מ נתניהו אמר את הדברים במעמד חתימה על אמנה לעידוד קליטתם ושילובם של יוצאי אתיופיה בחברה ובמשק הישראלי ולמניעת אפליה וגזענות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן