Skip to content

תיק החקירה נגד אולמרט, בעניין המינויים הפוליטיים – נסגר סופית

כך הודיע הבוקר המשנה לפרקליט המדינה, שטען כי לאחר השימוע הוחלט לסיים את הפרשה. ההסבר: "קיומם של הליכים משפטיים נוספים, משמעותיים, בעלי מאפיינים דומים, היווה שיקול משמעותי בגיבוש ההחלטה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה הודיעה הבוקר (שלישי) על החלטתה לסגור את תיק החקירה נגד אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, שעסק בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת. במסגרת החלטה זו הודיעה הפרקליטות, כי גם תיק החקירה נגד מזכיר הממשלה לשעבר, עובד יחזקאל, באותו עניין, ייסגר גם הוא.

אהוד אולמרט (צילום: עמוס בו גרשון, לע"מ)
עוד תיק נסגר. אהוד אולמרט (צילום: עמוס בו גרשון, לע"מ)

חקירת הפרשה החלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס. בדו"ח פורסם, כי בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התמ"ת, ורענן דינור כיהן כמנכ"ל המשרד, נעשה שימוש ברשות לעסקים קטנים ככר פעולה למינויים משיקולים פוליטיים בהליך לא תקין. המבקר פרסם, כי אולמרט ודינור פעלו ליצירת משרה חדשה של סמנכ"ל הרשות, שאחד מתפקידיו היה הפעלת פרויקטים. למשרה מונתה עו"ד לילך נחמיה, אז בת זוגו של השר אברהם הירשזון. לאחר מינויה כסמנכ"ל, נשכרו כ"פרויקטורים" לפחות שלושה מחברי מרכז הליכוד.

הבוקר פרסם המשנה לפרקליט המדינה, יהושע למברגר, כי "לאחר בחינת חומר הראיות בתיק ומכלול השיקולים הרלבנטיים, ולאחר שקיימתי שימוע למר אהוד אולמרט ומר עובד יחזקאל, החלטתי, בעצה אחת עם פרקליט המדינה, לסגור את תיק החקירה שבנדון נגד מר אהוד אולמרט ומר עובד יחזקאל".  לדבריו, "קיומם של הליכים משפטיים נוספים, משמעותיים, בעלי מאפיינים דומים, היווה שיקול משמעותי בגיבוש ההחלטה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן