Skip to content

שרה, ביבי, יובל, משה, תעשו משהו!!! הפגנת עובדי ערוץ 10

בהפגנת מחאה מול קרית הממשלה בתל אביב , ניהלו היום, שוב, כחמש מאות מעובדי ערוץ 10 בסיוע עמיתים מארגון העיתונאים, מאיגודי היוצרים, מהפורום לצדק חברתי ומאמצעי תקשורת אחרים, את מאבקם של בעלי הערוץ המבקשים לפרוס את חובותיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהפגנת מחאה מול קרית הממשלה בתל אביב , ניהלו היום, שוב, כחמש מאות מעובדי ערוץ 10 בסיוע עמיתים מארגון העיתונאים, מאיגודי היוצרים, מהפורום לצדק חברתי ומאמצעי תקשורת אחרים, את מאבקם של בעלי הערוץ המבקשים לפרוס את חובותיהם

המפגינים נשאו שלטים האומרים "מחזקים את העיתונות", " אין לכם תרוץ לסגור את הערוץ!" , "ערוץ נסגר, הלב נשבר!  "זורקים אותי לרחוב, תפרוס כבר את החוב!"  ו"נלחמים על הפרנסה".

חודורוב והמגפון זועק את זעקת העובדים (צילום: דן בר דוב)
חודורוב והמגפון זועק את זעקת העובדים המפרנסים משפחות (צילום: דן בר דוב)

בין המפגינים נראו שדרנים וכתבים מוכרים כמו מיקי רוזנטל, תמר איש שלום ובן זוגה נדב איל, גיא זוהר, רפי רשף, אמנון לוי ואחרים. המפגינים לוו במנהלי הערוץ ובהם המנכ"ל היוצא יוסי ורשבסקי והמנכ"ל המכהן יואב הלדמן.

נשאו דברים בהפגנה נציג ההסתדרות רום דביר ויו"ר ועד עובדי ערוץ 10 מתן חודורוב שהציב בדבריו את האופציה הכואבת של פיטורי עובדים המפרנסים, לדבריו, אלפי משפחות, אם לא יפעלו שרי האוצר והתקשורת לאישור פריסת חובות הערוץ. "אנחנו לא מבקשים תספורת ולא מחיקת חובות ולא מבקשים שיוותרו לנו על שקל, הערוץ רוצה לשלם כל שקל מחובותיו למדינה תוך תשלומי ריבית גבוהים, אך על מנת לשרוד אנו מבקשים לעשות זאת בתשלומים מה יותר צודק מזה?… ששר האוצר ושר התקשורת יתערבו או שכולנו נגיע ללשכת האבטלה"

גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, זכתה לפנייה אישית כשהכתב דורון הרמן ביקש שתפעיל את קסמיה האישיים: "תגידי לו שלא יסגור": "״שרה תסתכלי על הילדים שלהורים שלהם לא יהיה איך להביא לילדים לחם הביתה.זה לא המאבק רק של ערוץ עשר, זה המאבק של כל התקשורת בישראל״.

אורלי וילנאי בחרה בפנייה אישית אל ראש הממשלה עצמו: "כמעט לפני עשר שנים פוטרתי מערוץ 1.. ביבי חשבתי שהשתנית , אנחנו פה בשביל להילחם בשביל העובדים המסורים , לא נוותר , כולנו נלחמים על כל מפעל בסכנת סגירה, ביבי יש דברים שהן מעבר לפרסונלי״.

תפרסו כבר את החוב! הפגנת ערץ 10 (צילום: דן בר דוב)
תפרסו כבר את החוב! הפגנת ערץ 10 מול קריית הממשלה בת"א (צילום: דן בר דוב)

יאיר טרטיצקי מארגון העיתונאים אמר: ״זאת ממשלה ששונאת תקשורת אז היא מנסה לסגור את כלי התקשורת. זאת ממשלה שלא סופרת עובדים, בשם הנקמה הם הולכים לסגור את ערוץ 10, זאת הפגנה של כל עובד כל אזרח וכל עיתונאי בישראל. העיתונאים כבר לא לבד הם מאוגדים. מפגינים היום עיתונאים מכל כלי התקשורת וכולנו נמשיך להיאבק על תקשורת טובה יותר חוקרת יותר ונשכנית יותר" ועמיתתו של טרטיצקי, העיתונאית נורית קנטי הוסיפה: "הענף כולו במשבר ועלינו להיאבק  כדי להבטיח את יציבות הענף הן מבחינת תעסוקתית והן כדי להבטיח מגוון דעות בתקשורת החשוב כל כך לדמוקרטיה."

 במהלך ההפגנה, ניפצו העובדים  טלוויזיה: סמל לעתיד לקרות לערוץ שלהם, אם לא תיענה פנייתם.

במקביל  להפגנה קיימו למעלה מחמישים עיתונאים, צלמים וסטודנטים לתקשורת משמרת מחאה בנשר . המשתתפים עמדו סמוך לכביש בר יהודה שליד האולפני ם וחברת החדשות של ערוץ 10 בצפון הממוקמים בנשר .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן