Skip to content

ארבעה עובדים בכירים תובעים מרשות שדות התעופה הפרשי שכר בסך 650 אלף שקל

טוענים שבמסגרת סכסוך עבודה ב-2005 הופחתו סכומי תוספות הניהול המגיעים להם, ולא הועלו בחזרה עד ליולי 2012 • מוסיפים שהממונה על השכר לא קיבל החלטה בנושא במשך חמש שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "משאבים"

ארבעה עובדים, בתפקידי ניהול ברשות שדות התעופה, הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב תביעת הפרשי שכר כנגד הרשות על סך כ-650 אלף שקל. העובדים מכהנים ו/או כיהנו קודם לפרישתם בתפקידי ניהול ברשות בדרגת ראש מחלקה ומעלה. יעקב בן זאב (תובע כ-200 אלף שקל), מכהן החל משנת 1997 כראש אגף חשמל, יונה סעצ'י (כ-90 אלף שקל), מכהן החל משנת 1979 בתפקיד ראש מחלקת תצוגה, דוד נעימי (כ-282 אלף שקל), משמש החל משנת 1995 בתפקיד ראש מחלקת מכ"מ, ובני נוחומוביץ (כ-70 אלף שקל), כיהן בתפקיד ראש מחלקת אלקטרוניקה עד לפרישתו ביוני 2006.

סתימת הפרצות נעשית באמצעות הגדלת הקיבולת (צילום: יולה זובריצקי)
שדה התעופה בנתב"ג (צילום: יולה זובריצקי)

בכתב התביעה, שהוגש על ידי מייצגות העובדים, עוה"ד פולינה רשף ונועה בר-שיר, נאמר כי בחודש אוגוסט 2005 החליטה הרשות, כחלק ממאבקה בנציגות העובדים במסגרתו של סכסוך עבודה שהתנהל באותה עת, לנקוט בשורה של צעדים חד צדדיים. בין צעדים אלה נעשתה גם הפחתה של סכום תוספת הניהול לחלק מן המנהלים, הפחתה שנעשתה, לטענת העובדים, באופן שרירותי, חד צדדי וללא כל צידוק חוקי. העובדים הוסיפו, שכשנתיים לאחר מכן, בשנת 2007, פנתה הנהלת הרשות לממונה על השכר במשרד האוצר וביקשה את אישורו להשיב לעובדים את התשלום. ההנהלה הביעה את עמדתה כי העובדים זכאים לתשלום זה וכי הוא אינו מהווה חריגת שכר, ושבה וחזרה על עמדה זו גם בהליך השימוע שהתקיים בפניו.

לדברי העובדים, במשך חמש שנים לא התקבלה החלטתו של הממונה על השכר בעניין. בינתיים המשיכו העובדים לקבל את התשלום המופחת, חלק מהם אף פרשו לגמלאות ושיעור הגמלה שנקבע להם נגזר אף הוא מתוספת הניהול בשיעורה הנמוך. בימים אלה, נאמר בתביעה, נחתם הסכם קיבוצי אשר הסדיר בין השאר את השבתה של תוספת הניהול לעובדים פעילים, להבדיל מגמלאים – לשיעורה קודם לביצוע ההפחתה. בשל חלוף הזמן הוסדר תשלום זה רק ממועד תחילתו של ההסכם, ה-1 ביולי 2012, כאשר התקופה שקדמה לכך נותרה בלתי מוסדרת. כמו כן לא עודכן תשלום הגמלה לגמלאים.

בנסיבות אלה, פונים העובדים לקבלת סעד מבית הדין ובתביעתם זו הם מבקשים שיוחזר להם המגיע להם, לפי טענתם – הפרשי תוספת הניהול שלא שולמו להם במשך שש שנים ("תקופת הביניים") ועדכון שיעור הגמלה לתובע שהינו גמלאי. העובדים מציינים כי במסגרת תפקידיהם ברשות וכחלק בלתי נפרד מהאחריות הניהולית המוטלת עליהם, הם נכונים וזמינים במידת הצורך לטיפול בבעיות הקשורות לתחומם ו/או באירועים חריגים על פי נוהלי הרשות ועל פי הנחיות הממונים עליהם, ובנוסף הם אחראים על עובדים/ תקציבים/ סדרי עבודה ועוד – בהתאם לתחום הפעילות שבניהולם. הם מוסיפים, כי בגין נכונותם ופעילותם זו, זכאים המנהלים לתוספת שכר המכונה כיום "תוספת ניהול" ומהווה חלק משכר עבודתם לכל דבר ועניין.

העובדים מאשימים את הרשות בהפרת זכויותיהם לתשלום תוספת ניהול ובהפחתת שיעורי תוספת הניהול משיקולים זרים על מנת להפעיל לחץ פסול ובלתי הוגן על העובדים ונציגותם להפסקת העיצומים שננקטו על ידם במסגרת סכסוך העבודה שהתנהל באותה עת.

מרשות שדות התעופה נמסר: "תגובת הרשות תוצג בבית המשפט".

הידיעה פורסמה ב"משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש ב-28 באוגוסט 2012, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן