Skip to content

איראן מתכננת תרגיל מגננה אווירית רחב היקף בחודש הבא

במקביל להודעה על התרגיל, חתמה היום איראן על הסכם שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי עם צפון קוריאה. נשיא איראן, אחמדינז'אד: "לקוריאה ולאיראן יש אויבים משותפים ועל שתי המדינות לשלב כוחות ולעמוד בפני האויבים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

תרגיל צבאי באיראן
דימוי תקיפות ומניעתן. תרגיל צבאי באיראן

במעמד נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, וקים יונג נאם, ראש ועדת הטקסים והדמות החזקה השנייה בצפון קוריאה, נחתם אתמול (שבת) הסכם שיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי בין שתי המדינות. אחמדינז'אד אמר, כי "לקוריאה ולאיראן יש אויבים משותפים ועל שתי המדינות לשלב כוחות ולעמוד בפני האויבים".

מספר שתיים בצפון קוריאה. קים יונג נאם, יו"ר נשיאות אספת העם העליונה והאראי על ה"טקסים"
מספר שתיים בצפון קוריאה. קים יונג נאם, יו"ר נשיאות אספת העם העליונה ואחראי על ה"טקסים"

כמעט במקביל לכך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית,Press TV , על תרגיל הגנה אווירית רחב היקף, שיערך באיראן בחודש הבא. הסוכנות, שמצטטת את מפקד מערך ההגנה האווירית האיראנית, פרוז איסמעילי, מפרסמת כי התרגיל יכלול שימוש במטוסי קרב, דימוי תקיפות ומניעתן וידמה אירועי חירום. עוד מציינת הסוכנות, כי בתרגיל ישתתפו גם כוחות של משמרות המהפכה בנוסף לצבא האיראני.

איסמעילי צוטט באומרו, כי "מטרת מערך ההגנה האווירית, תוך שיתוף פעולה עם הכוחות הצבאיים האחרים, היא להתמודד עם האיומים של אויבים שונים".

 

בתקשורת האיראנית צוטט גם סגן ראש תכנית הגרעין, מוחמד אחמדיאן, שאמר היום כי הכור הגרעיני בבושהר "הגיע ליעד פעילותו – אלף מגה-וואט, ביום שישי בערב". יצוין כי התחנה הגרעינית בבושאהר, שנבנתה בעזרת רוסיה,  נחנכה רשמית רק לפני שנה, אחרי תקלות ודחיות שנגרמו בהפעלתה בשל הווירוס "סטוקסנט" שהוחדר לתכנת המחשבים. 

יש לזכור, כי הכור בבושהאר החל להפיק לאחרונה ככל הנראה חשמל לרשת החשמל האיראנית. יחד עם זאת העריכו מומחים, כי הידע המצטבר מבניית הכור ותפעולו העשירה וקידמה את האתרים האחרים באיספהן, נתנז ואחרים, שפועלים ישירות לקידום מטרותיה הצבאיות של טהרן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן