Skip to content

ארה"ב משיבה בשלילה לדרישת נתניהו

דובר הבית הלבן דחה את דרישת נתניהו להציב קווים אדומים לאיראן ואמר שוושינגטון עדיין דוגלת בפתרון דיפלומטי. הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ: "מעצמות אינן צריכות להציב קווים אדומים. פיל לא צריך להציב קו אדום לנמלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר הבית הלבן, ג'י קרני, השיב הלילה (ב') בשלילה לדרישת נתניהו לשרטט קווים אדומים בפני איראן.במפגש היומי עם כתבי הבית הלבן אמר קרני כי "אנחנו מאמינים שנותרו זמן ומקום עד שהמאמצים יישאו פרי".

עם זאת הדגיש קרני שחלון ההזדמנויות להגיע לפתרון לא יישאר פתוח ללא הגבלת זמן. "מבחינת הנשיא, כל האפשרויות עדיין פתוחות". לדבריו, ארצות הברית מאמינה שיש עוד זמן לפתרון דיפלומטי. עוד אמר, ש"לחץ על איראן, סנקציות ובידוד דיפלומטי יוצרים שינוי בהתנהגות האיראנית. זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שהיא לא תשיג נשק גרעיני".

כל האפשרויות עדיין פתוחות. אובמה (צילום: הבית הלבן, ויקימדיה)
כל האפשרויות עדיין פתוחות. אובמה ונתניהו (צילום ארכיון: הבית הלבן, ויקימדיה)

לנוכח דברים אלו מעריכים גורמים מדיניים, שחילופי הדברים בין הבית הלבן לירושלים, שהתרככו במהלך השבוע האחרון, כל עוד ישראל לא קיבלה תשובה רשמית לתביעת ראש הממשלה לשרטט קווים ברורים, עלולים לעבור לטונים צורמים כעת ולהחריף את הקיטוב בין הממשלים.

הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר, דן חלוץ, השוהה בארצות הברית בימים אלו, התארח בכינוס של  תנועת "ג'יי סטריט" ואמר, כי הוא "לא מאמין בקווים אדומים, כי כשמגיע הזמן הקו האדום כבר אינו רלוונטי, כי הנסיבות שונות. מעצמות אינן צריכות להציב קווים אדומים. פיל לא צריך להציב קו אדום לנמלה, הוא פשוט מוחץ אותה".  הוא הוסיף כי "אי אפשר להשוות את היכולות הכמותיות של ארצות הברית לישראל. ישראל לא צריכה לתקוף לבד".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן