Skip to content

התחדשו המהומות בקהיר. המשטרה נערכת ל"עצרת המיליון"

צעירים מיידים אבנים ויורים כדורי גומי בשוטרים מהבוקר והמשטרה משיבה בגז מדמיע, מול השגרירות האמריקנית בקהיר. החשש הוא מהתגברות המהומות בעצרת המיליון שמתוכננת להתקיים אחרי תפילות יום השישי. אובמה: מצרים אינה ידידה של ארה"ב, אבל גם לא אויבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקהיר נערכים לעליית מדרגה בעימותים מול שגרירות ארה"ב בעקבות הסרט על מוחמד, שמעורר את זעמם של המוסלמים ברחבי העולם. הבוקר (שישי) התחדשו ההפגנות, לאחר שאתמול הן הסתיימו עם 40 פצועים בקרב המפגינים. בשלב זה מדווחים כלי התקשורת במצרים, כי צעירים מיידים אבנים בכוחות המשטרה ואלה משיבים בירי גז מדמיע. עוד מדווחים כלי התקשורת המצריים, כי ישנם צעירים היורים גם כדורי גומי בשוטרים.

על פי הפרסומים, החשש הוא שהיום יחזרו הניסיונות לפרוץ לשגרירות האמריקנית במהלך "הפגנת המיליון", לאחר תפילות השישי, אותה מארגנת התנועה המוסלמית בכיכר תחריר, הסמוכה מאוד לשגרירות הממוקמת בשכונת גורדון סיטי.

המהומות מחריפות בקהיר
המהומות מחריפות בקהיר

עיתון "א-שארק אל אווסט" הלונדוני מפרסם היום, כי ממקורותיו נודע שקבוצת צעירים מתכוונת לפרוץ לשגרירות ובכך להסלים את המצב. הלילה (חמישי) חשפה רשת ABC האמריקנית, כי במאי וכותב הסרט, נאקולה באסלי, נוצרי קופטי, שטען בתחילה כי הוא יהודי ישראלי, סיפר כי כתב, ביים והפיק את הסרט במימון של כ-60 אלף דולר. המימון, כך טוען באסלי, הגיע ממשפחתה המצרית של אשתו.  

אתמול פרסמו גם כל 80 משתתפי הסרט הצהרה, לפיה הם מרגישים שנוצלו על ידי הבמאי ואמרו: "אנו לא עומדים כלל מאחורי הסרט. הונו אותנו. אנו המומים מהשינויים בעריכה ומהשקרים, ומצרים מאוד על הטרגדיות שנגרמו בעקבות כך".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התראיין אמש  לתכנית הטלוויזיה ההיספנית ולא הסתיר את אכזבתו מתגובת מצרים למהומות: "מצרים איננה ידידת ארצות הברית, אבל גם איננה אויבת. היא מדינה שכעת מחפשת את דרכה וימים יגידו מה תהיה דרכה" הוא אמר.

 

 

 

". 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן