Skip to content

שר הביטחון: "לא יוטל סגר על תושבי הגדה המערבית"

משטרת ישראל וצה"ל נערכים לחג. השנה, להבדיל משנים עברו, הוחלט לא להטיל סגר כללי בשטחים. עקב ההפגנות נגד הסרט "תמימות האסלאם", הורה השר לביטחון פנים לחדד עירנות במקומות רגישים ובנציגויות דיפלומטיות. בצה"ל מתכוננים לערב החג עם שתי טונות של דבש והרבה גפילטעפיש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבי משטרה יוצבו היום (ראשון) בצירים מרכזיים, בצמתים וכניסות לערים, במוקדי בילוי ובקו התפר כדי לאבטח את שלום הציבור בימי החג. להבדיל משנים שעברו, החליט שר הביטחון, אהוד ברק, לא להטיל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון והתנועה תהיה חופשית לפלסטינים בכבישי יו"ש בין הערים והכפרים הפלסטינים כבשאר ימות השנה. צעד זה ננקט לאחר הערכת מצב, שהתקיימה עם מתאם פעולות הממשלה והפיקוד בפיקוד מרכז.

המשטרה נערכת לחג (צילום: דובר המשטרה)
המשטרה נערכת לחג (צילום: דובר המשטרה)

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, אמר: "אנחנו מבינים שלפנינו רצף של מועדים ואירועים, שמצריכים היערכות מיוחדת, גם בהתחשב במה שמתרחש מסביבנו. השוטרים יהיו בכל מקום כדי להקנות ביטחון וכדי לשמור על הציבור – בפארקים, בגנים ובחופים".

הפרות סדר בירושלים ביום שישי שחלף (צילום: משטרת ישראל)
הפרות סדר בירושלים ביום שישי שחלף (צילום: משטרת ישראל)

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', קיים ביום חמישי האחרון הערכת מצב עם צמרת המשטרה והעלה את נושא ההפגנות בעקבות הסרט על הנביא מוחמד. הוא חידד בפניהם את הצורך בהגברת הערנות סביב תפילות יום השישי האחרון בהר הבית וכן ליד קונסוליות ושגרירויות זרות. ניצב מור אמר בהקשר זה ש"אין בידי המשטרה התראות ממוקדות לגבי אירועים חבלניים או הפרות סדר בעקבות האירועים. קיים אצלנו מידע על אירועים והתכנסויות במגזר הערבי בישראל, אבל אנחנו לא מזהים רצון ממוקד של מישהו לשבש את הסדר הציבורי. אנו צופים מחאה דמוקרטית ולגיטימית. אנחנו נמצאים בהידברות שוטפת עם גורמים שונים בקרב ערביי ישראל".

בירושלים מתפרשים היום  אלפי שוטרים משעות הבוקר המוקדמות במרכזי הקניות, בשווקים, בעיר העתיקה ובמזרח העיר. במחוז ירושלים טוענים, שלא קיימות התראות קונקרטיות, אבל מתנדבים חמושים בכלי נשק יוצבו בין היתר בבתי הכנסת כדי לשמור על המתפללים.

בחיפה הורה מפקד מחוז חוף, ניצב רוני עטיה, על שלושה מעגלי אבטחה – מאזור קו התפר ועד פנים הערים – ובמקביל תוגבר הפעילות נגד שוהים בלתי חוקיים. באיזור השרון תוגברו הכוחות במרחב על ידי שוטרי מג"ב מרכז ויחידות יס"מ. במהלך החגים בשבועות הקרובים יוצבו מחסומים גם בכניסות לערים וגם בכבישים המובילים לערים מכיוון קו התפר, ובהם ייבדקו כלי רכב חשודים. בנוסף תהיה נוכחות מוגברת של שוטרים בערים באזור השרון וביישובים הסמוכים.

במחוז הדרום תתפרס המשטרה בפארקים דוגמת יער המלאכים, יער יתיר, להב, נחל הבשור, אשכול, פארק אשקלון ועוד. "בשבועיים האחרונים שוב ראינו ירי רקטות מהרצועה", אמר קצין אג"ם של מחוז דרום, ניצב משנה אילן פרץ, "אנו ערוכים גם לזה, אבל אין התראה קונקרטית. בכל התחנות יהיו יותר כוחות משטרה, בלשים ושוטרים".

באילת נערכים המשטרה והצבא למבצע אבטחה חסר תקדים. על רקע ירי הרקטות לעיר בחודש שעבר מכיוון סיני, עלתה הכוננות, הן של כוחות היבשה ליד גבולות מצרים וירדן והן של חיל הים. כביש 12 מאילת למצפה רמון יהיה פתוח כל שעות היום, אך תורגש נוכחות מוגברת של חיילי צה"ל. כמו כן יתוגבר מרחב אילת בשוטרים ממרכז הארץ ובימים האחרונים התקיימו ישיבות תיאום, כנס קב"טים של בתי מלון ותרגול כוחות בתרחישים שונים.

הצבא צועד על קיבתו. 25 טונות של תפוחים בשתי טונות ל דבש (צילום: דו"צ)
הצבא צועד על קיבתו. 25 טונות של תפוחים בשתי טונות של דבש (צילום: דו"צ)

בצה"ל השלימו בימים אלו את ההכנות לחג ביחידות השונות. חיילי צה"ל ומפקדיו יסבו לשולחן החג בעשרות בסיסים ומוצבים. לכן, נערכים בצה"ל לספק להם 6 טונות דגים, 4,500 קציצות דג ממולא, 18 טונות בשר הודו, 16 טונות בשר עוף ו-7.5 טונות בשר בקר.

חיילי צה"ל ייהנו מ-25 טונות של תפוחי עץ שיזכו לטבול בשני טונות דבש. בנוסף, יסופקו לחדרי האוכל הצבאיים כשלושה טונות פירות יבשים. ומה לקינוח? 6 טונות של עוגות דבש "עשירות ומפנקות".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן