Skip to content

הסתיים קורס ראשון ללימודי נדבנות

הלימודים כללו הרצאות, סדנאות, תרגול מעשי, מפגש עם תורמים ונציגי קרנות, סוגיות בשיווק, שיטות לגיוס כספים ופיתוח משאבים ומחקר וזיהוי של תורמים פוטנציאליים. מתברר שיש מחסור באנשי מקצוע מסוג זה ולא רק במגזר השלישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסתיים הקורס הראשון בישראל ללימודי נדבנות (פילנתרופיה), של המרכז הישראלי ללימודי פילנתרופיה. את הקורס סיימו 17 בוגרות ובוגרים והוא התקיים בתל אביב. במקביל, פועל בימים אלה קורס זהה בשלושה מוקדים נוספים – ירושלים, באר שבע ובגליל.

הקורס ללימודי פילנתרופיה. הנמשך כשלושה חודשים וכולל 45 שעות אקדמאיות, קיבל את אישור הגוף הבינלאומי CRFE – Certifying Fundraising Executives. במשך שנת 2013 אמורים ליפתח קורסים נוספים בתל אביב, בירושלים ובאזור הצפון.

הלימודים כוללים הרצאות, סדנאות, מפגשים עם אנשי שטח, תרגול מעשי, מפגש עם תורמים, נציגי קרנות ועוד. כמו כן, נחשפים הסטודנטים לנושאים מגוונים, כגון: מערכות יחסים עם תורמים, סוגיות בשיווק, שיטות לגיוס כספים, בניית תוכנית עבודה שנתית לפיתוח משאבים, מחקר וזיהוי של תורמים פוטנציאליים ועוד.

ניסיון בגיוס תרומות

מאחורי המיזם עומדים שני אנשים – נתן גולן וג'ף קיי – עם ניסיון מקצועי של עשרות שנים בתחום גיוס תרומות ופיתוח משאבים. נתן גולן, המתגורר בגליל, עוסק יותר מ-25 שנה בתחום הפילנתרופיה היהודית ברחבי העולם. גולן נמנה על מקימי פורום הקרנות בישראל. בעבר ניהל את המשרד הישראלי של הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו. ג'ף קיי שימש בעבר בתפקיד מנכ"ל המגבית המאוחדת בישראל ובתפקיד מנכ"ל המחלקה לפיתוח משאבים ונושאים ציבוריים בסוכנות היהודית.

לדברי נתן גולן וג'ף קיי, מטרת המרכז היא להכשיר את הדור הבא של מפתחי המשאבים בישראל. זאת, כדי להבטיח פעילות מקצועית ברמה גבוהה בארגונים ובעמותות בישראל. השניים זיהו מחסור גדול מאוד באנשי מקצוע בתחום גיוס תרומות ומכאן צמח הצורך להכשיר מומחים בתחום זה, שיסייעו לארגוני המגזר השלישי, לרשויות מוניציפאליות ועוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן