Skip to content

הצבא המצרי מנהל מרדף אחרי שני מחבלים שנמלטו חזרה

הצבא המצרי הודיע כי מצא את הטנדר בו הגיעו המחבלים לגבול. לידו נמצאו חומרי לחימה רבים. שני מחבלים לפחות נמלטו. מתחקיר צה"ל עולה, כי המחבלים ניצלו את שהותה באיזור של קבוצת פליטים מאפריקה ואת העובדה שחיילי צה"ל ניגשו לסייע להם. הלוויתו של רב"ט יהלומי תערך באחת לפנות בוקר ביום ראשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נודע, כי הצבא המצרי איתר את הטנדר בו הגיעו המחבלים ולידו נמצאו חומרי לחימה נוספים. שניים או שלושה מחבלים הצליחו להימלט חזרה למצרים והצבא המצרי פועל כעת לאיתורם. עוד נודע מסוכנויות זרות, כי המצרים שלחו צוות מודיעיני לישראל, על מנת להשיב את גופות ההרוגים למצרים לצורך חקירה נוספת. 

העיתון המצרי, "אל יום  אל-סאבע", מסר היום, כי מקור ביטחוני בסיני אמר היום, שהמחבלים הם כנראה פעילים בארגון "שורעא אל המוג'אהידין" או הארגון הפלסטיני "אנסאר בית אל-מקדס". 

רב"ט נתנאל יהלומי ז"ל
רב"ט נתנאל יהלומי ז"ל בצילום מדף הפייסבוק שנפתח לזכרו

שעות לאחר הפיגוע הקטלני, בו נהרג נתנאל יהלומי ונפצע חייל נוסף, מתבהרת התמונה הבאה: המחבלים ניצלו את שהותה באיזור של קבוצת פליטים מאפריקה שניסו להכנס לישראל, ואת העובדה שחיילי צה"ל ניגשו לסייע להם. המחבלים הגיחו מאחורי צוק שאחריו הסתתרו, ומטווח של כ-100 מטרים פתחו באש לעבר חיילי חיל התותחנים שהיו במקום. ממכת האש הראשונה נהרג יהלומי.

עוד עולה מהתחקיר הצבאי, כי המחבלים אספו מודיעין מוקדם ועקבו אחרי קבוצת פליטים אפריקנים, כ-15 במספר. כשהאפריקנים הגיעו לגבול, עזבו כמה חיילים את העמדה כדי להגיש להם מים. לפי התחקיר, אז הגיחו המחבלים מקטע נסתר והתקרבו אל ארבעת הלוחמים שנותרו בנקודה. המחבלים פתחו באש לעברם, הרגו את החייל ופצעו את חברו. כוח של התותחנים הגיב מייד באש לעבר המחבלים והרג אחד מהם. למקום הגיע כוח גדול של גדוד קרק"ל שהיה במשימה לתפישת מסתננים אפריקנים. האירוע כולו התרחש באזור הררי בגבול ישראל-מצרים, שבו מתבצעות עבודות להקמת הגדר לאורך 17 קילומטר.  

כוח הקרק"ל פתח באש מקלעים לעבר שני המחבלים הנותרים ופגע בהם. תוך כדי כך פגע קליע במטען נפץ שהיה על גוף אחד מהמחבלים וזה התפוצץ. כתוצאה מפיצוץ זה נפצע חייל נוסף באורח בינוני.

בדובר צה"ל ציינו, כי לא ידוע עדיין לאיזה ארגון השתייכה החוליה שחוסלה. דובר צה"ל, תת אלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר היום כי המחבלים לבשו בגדים אזרחיים, ושיבח את נחישותו של הכוח שחיסל אותם. לדבריו, הם נשאו על גופם כלי נשק רבים, שכללו קלצ'ניקובים, קליעים, רימונים ואפודי לחימה. בסריקה נמצא גם מטול רקטות מסוג RPG. "הם באו למסע הרג נרחב מאוד, אבל חוסלו בתוך רבע שעה מרגע תחילת הירי הראשון שלהם", ציין דובר צה"ל.

הלוויתו של רב"ט נתנאל יהלומי תערך הלילה, באחת לפנות בוקר, יום ראשון. יהלומי טרם נקבר, וכבר ארגון, שככל הנראה מזדהה עם תנועת "כך", פתח הערב (שישי) דף פייסבוק  בשמו של החייל ובפרטים הוא מציין: "דמות ציבורית". בתמונה בדף הפייסבוק מופיעה תמונת החייל ובה נכתב באנגלית: "נהרג כי הוא יהודי". מתחת לתמונה מופיע האגרוף הקמוץ המופיע בסמל תנועת כך של כהנא.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן