Skip to content

איראן: נתקוף בסיסי צבא אמריקניים אם ישראל תפעל

בראיון לרשת אל-ג'זירה אומר מפקד משמרות המהפכה כי נבחרו בסיסים בבחריין, קטאר ואפגניסטן כיעדי תקיפה, אם תפרוץ מלמה עם ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סבב האיומים נמשך. איראן תתקוף בסיסים אמריקניים במדינות שכנות, אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין באיראן. כך פרסמה אמש (ראשון) רשת אל-ג'זירה. הרשת מפרסמת, כי לדברי מקור רשמי בכיר בצבא האיראני, בסיסים אמריקניים סומנו כמטרות לפגיעה. לדבריו לא יתכן שישראל תפעל נגד איראן ללא סיוע אמריקני. 

תזמון לא מקרי. גנרל אמיר עלי חג'יזאדה
תזמון לא מקרי. גנרל אמיר עלי חג'יזאדה (צילום מסך: אל-ג'זירה)

גנרל אמיר עלי חאג'יזאדה, מפקד משמרות המהפכה, שהתראיין אמש במסיבת עיתונאים, אליה כונסו כל רשתות התקשורת הזרה, הגיב לעניין זה ואמר ש"הרפובליקה האסלאמית של איראן לוקחת בחשבון את בסיסי ארה"ב בקטאר, בחריין ואפגניסטן כיעדים לגיטימיים לתקיפה, היות שישראל לא תתקוף ללא מעורבות אמריקנית".  

"רטוריקה מתלהמת בעניין זה איננה עוזרת", הגיב בעניין זה ג'ים גרגורי, דובר מחלקת המדינה, "עמדת ארצות הברית היא כי היא מוכנה להגן על עצמה נגד כל איום במזרח התיכון או בכל מקום אחר".  אתמול אמר מפקד משמרות המהפכה, בראיון לרשת אל-עלם הערבית, ש"אמריקה וישראל לא יכנסו למלחמה זו בלי זו, אם אחת מהן תפתח במלחמה, השנייה תצטרף". חג'יזאדה הזהיר, כי במקרה כזה המלחמה הזו עלולה להוביל למלחמת עולם שלישית.  יצוין כי כל ההצהרות המלחמתיות מושמעות בתזמון לא מקרי, בעת שנשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, שוהה בניו יורק ומתכונן לנאומו לפני עצרת האו"ם.


   

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן