Skip to content

אובמה: אין להכיל איראן חמושה בנשק גרעיני

נשיא ארצות הברית נשא היום נאום לפני העצרת הכללית של האומות המאוחדות, כשהדגש הוא כמובן על איראן ותכנית הגרעין: "שוב ושוב היא נמנעת מלנצל את ההזדמנות להפגין שתכניתה הגרעינית נועדה לצורכי שלום, ולעמוד בהתחייבויותיה לאומות המאוחדות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"באיראן אנו רואים את נתיבה של אידיאולוגיה אלימה ונטולת אחריות. העם האיראני ניחן בהיסטוריה ראויה לציון ועתיקת יומין, ואיראנים רבים מבקשים ליהנות משלום ומרווחה לצד שכניהם. אולם כשם שהיא מגבילה את זכויות עמה, ממשלת איראן תומכת ברודן בדמשק ותומכת בארגוני טרור בעולם. שוב ושוב היא נמנעת מלנצל את ההזדמנות להפגין שתכניתה הגרעינית נועדה לצורכי שלום, ולעמוד בהתחייבויותיה לאומות המאוחדות", דברי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנאום שנשא היום בצהריים בעצרת האו"ם.

אובמה בעצרת האו"ם: "מקובל עלי שאנשים מכנים אותי בשמות גנאי מדי יום, ותמיד אגן על זכותם לעשות זאת"
אובמה בעצרת האו"ם: "מקובל עלי שאנשים מכנים אותי בשמות גנאי מדי יום, ותמיד אגן על זכותם לעשות זאת"

אובמה הוסיף שהוא מעדיף לפתור את המחלוקות האלה באמצעות דיפלומטיה – והדבר אפשרי עדיין. "אבל, הזמן אינו בלתי מוגבל. אנו מכבדים את זכויות האומות להשתמש באנרגיה גרעינית, אבל אחד מיעדי האומות המאוחדות הוא לוודא שאנו רותמים את האנרגיה הזאת לצורכי שלום. בל תטעו: איראן חמושה בנשק גרעיני אינה אתגר שאפשרי להכלה."

אובמה על מלחמת האזרחים בסוריה:

"העתיד אינו שייך לרודן הטובח בבני עמו. אם יש היום בעולם נושא הראוי למחאה, הרי זה המשטר המענה ילדים ויורה טילים בבנייני מגורים. ועלינו להישאר מעורבים כדי לוודא שמה שהחל עם אזרחים הדורשים זכויות, לא יסתיים במעגל של אלימות כיתתית."

על תהליך השלום בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית:

"בקרב הישראלים והפלסטינים, אסור שהעתיד ישתייך לאלה המפנים את גבם לסיכויי השלום. הבה נתרחק מאלה המשגשגים בתוך עימות, ומאלה הדוחים את זכותה של ישראל להתקיים. הדרך קשה, אבל היעד ברור – מדינת ישראל יהודית ובטוחה ופלסטין עצמאית ומשגשגת. מתוך הבנה ששלום כזה מוכרח להיוולד מהסכם צודק בין הצדדים, ארצות הברית תצעד לצד אלה המוכנים לצאת לדרך זאת."

1 Comment

  1. אלונה
    26 בספטמבר 2012 @ 10:21

    יש שיר בצרפתית שנקרא: paroles paroles, דיבורים דיבורים….אובמה מדבר נפלא אבל אלה רק מילים….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן