Skip to content

צמים או צופים? סדרות טלוויזיה מומלצות ל-24 השעות הקרובות

מבלי לפגוע בחשיבותו ובקדושתו של יום הכיפורים, יש מי שמעדיפים לעבור את 24 השעות הלא פשוטות האלה בצפייה במסך. מאחר שהטלוויזיה מוחשכת קיבצנו עבורכם מבחר סדרות, שיעבירו לכם במהירות את הזמן עד "כל נדרי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי שרוצים לצום וגם לראות טלוויזיה או מי שממש לא מתאים להם להעביר את יום כיפור בשינה או במשחקי קופסה, מדובר ביום משעמם למדי: הטלוויזיה מוחשכת וחנויות השכרת הסרטים סגורות. היתרון: העומס על הרשת יורד, והאינטרנט זז מהר יותר.

עבור המעוניינים קיבצנו מבחר סדרות  שיעבירו לכם במהירות את הזמן עד "כל נדרי". מדובר בסדרות שלא ממש רציתם לפנות להן זמן מיוחד בלו"ז, אבל תמיד שקלתם להגניב מבט ולראות במה מדובר. אלה סדרות שחלקן הגדול נמנה על קטגוריית "גילטי פלז'ר", ושהעונות הראשונות שלהן פשוט ממכרות. הכינו את ההארד דיסק.

Pretty Little Liars

הסדרה הזו לא סתם נמצאת בראש הרשימה. "שקרניות קטנות" היא ה-גילטי פלז'ר של הטלוויזיה, ומספקת את הסחורה במשך שתיים וחצי עונות רצופות עד כה. למרות שבימים אלה נמצאת העונה השלישית בשיאה, לא יהיה לכם קשה לצמצם פערים עם שאר העולם: מדובר בסדרה מ-מ-כ-ר-ת. ראו הוזהרתם!

בפרקים הראשונים תתוודעו לאריה (נשמע אחרת מהשם הגברי הישראלי), האנה, אמילי וספנסר- ארבע נערות בנות 16, שמתאחדות מחדש שנה אחרי היעלמותה המסתורית של חברתם (או אולי האוייבת הגדולה ביותר שלהן): אליסון. מאז שנעלמה, הלכה כל אחת מהבנות לדרכה, עד אשר הודעת טקסט מסתורית שנשלחת לארבעתן מגבשת אותן מחדש, ומכניסה אותן לרשת שקרים סבוכה.

סודות ושקרים

על הודעת הטקסט חתומה A, שבהתחלה מתפרשת כאליסון, אך מהר מאד מתגלה כאדם אחר ומסתורי, ששם לעצמו (או לעצמה) למטרה להרוס להן את החיים. לאט לאט מגלות הבנות שאין על מי לסמוך חוץ מעל עצמן, ומנסות, לשווא, להיאבק ב-A, שמכירה את כל הסודות שלהן, הורסת להן את החיים, ולא שוכחת לשלוח אסאמאס לעדכון.

מדובר בסדרה שהיא סרט אימה-נעורים, סטייל "הצעקה", רק הרבה יותר טוב. זה משהו בין "נקמה" ל"90210", ואין דבר כזה לראות פרק אחד ולסגור את המחשב. שיא הצפייה ברצף בפרקים של "שקרניות קטנות" עליו שמעתי, היה תשעה פרקים ברצף, אבל אין שום בעיה לראות אפילו יותר.

 "Grey's Anatomy"

"האנטומיה של גריי", שבעוד יומיים ממש מתחילה את עונתה התשיעית, כבר איבדה את הקסם של העונות הראשונות, אחרי שבאופן רשמי כולם שכבו עם כולם. עם זאת, העונות הראשונות של הסדרה פשוט ממכרות. הדמויות הכובשות, והשילוב המנצח בין דרמה להומור לאנשים יפים מביאים את ההמשך הטבעי ל- E.R.

הסדרה עוקבת אחרי קבוצת מתמחים חדשה בבית חולים בסיאטל, ונפתחת  בפדיחה האולטימטיבית: המתמחה מרדית' גריי מתעוררת בבוקר אחרי סטוץ, מגרשת אותו לכל הרוחות, ומאחרת ליום הראשון בעבודה, רק כדי לגלות שאת ליל אמש בילתה עם הממונה עליה.

יחסים מסוכנים

הסדרה, כמו קודמתה הקלאסית, משלבת התעסקויות רפואיות עם מערכות יחסים וחיי יומיום. לא לדאוג: מערכות היחסים מורכבות יותר מכל הליך רפואי שמתבצע שם.

  "Desperate Housewives"

הטלנובלה שהיא לא טלנובלה המושלמת. "עקרות בית נואשות" הפכה ללהיט מייד עם פריצתה לחיינו בשנת 2004. שיחות הברזייה בכל משרד בעולם המערבי סבבו סביב העלילה ההזויה, והצופים לא ידעו שובע. גם כאן, חלה הידרדרות קלה החל מהעונה החמישית, אבל ההתמכרות לא פסקה, ומי שהתחיל- לא הפסיק עד לתום העונה השמינית השנה.

עכשיו, כשהסדרה ירדה מהמסכים באופן סופי, זה הזמן להתיישב ולהתוודע לז'אנר המיוחד הזה, של ספק פארודיה, ספק אופרת סבון. כאן, לעומת "שקרניות קטנות", כל עונה מביאה איתה סוג של תעלומה חדשה, כך שניתן להפסיק אחרי עונה אחת מבלי להרגיש צורך עז לצפות גם בעונה הבאה.

עם זאת, קשה להתחייב בפניכם שלא תתמכרו. ברי, גבי, לינט, סוזן ו-ויסטיריה ליין יהפכו לגילטי פלז'ר החדש שלכם. הסדרה שמושכת אתכם אליה, למרות שאתם יודעים שזה אסור. בהשוואה גסה (תרתי משמע), מדובר ב"חמישים גוונים של אפור" של הטלוויזיה. זהירות, זה לוהט.

 Lost

ועבור מי שמחפש להתרחק מתככים, מזימות ורומנים אסורים – יש את "אבודים". הסדרה הכי הזויה מאז "אזור הדמדומים" הפכה גם היא ללהיט מיידי בשנת 2004, וריתקה מיליוני צופים למסך בכל שבוע. היא התחילה כסדרת איכות מופתית (פחות או יותר מה ש"מד מן" עכשיו), והמשיכה לסחריר על-טבעי, הזוי ומלא אקשן עד לסוף שהשאיר את המעריצים פעורי פה, אחרי שש עונות של מתח.

בפרק הראשון תכירו את ניצולי טיסת 815 של חברת Oceanic Airlines , שהתרסקה על אי בודד ומסתורי. חברי הקבוצה זרים זה לזה, ובפרקים הראשונים מתאמצים לשרוד עד להגעת הסיוע. לאט, לאט, מגלים הניצולים שהם לא כל כך זרים כמו שחשבו, ושהאי עליו נחתו מכיל בתוכו סודות אפלים ותרבות מסתורית.

העונה האחרונה אמנם שנויה מעט במחלוקת, אבל הצופים והמבקרים כאחד תמימי דעים לגבי עונות 1-5- הסדרה מצויינת, מעניינת וממכרת. ברגע שתתחילו לראות, תמצאו את עצמכם בוהים במסך בכזו אדיקות, שלא תשימו לב שהשמש כבר שקעה.

 Friends

על הסדרה הזו אין מה להכביר מילים. כולכם ראיתם לפחות חצי מהפרקים בסדרה, וחלקכם ודאי הבעלים הגאים של עונה או שתיים בדי.וי.די. "חברים" היא קלאסיקה. קומדיה בת עשר עונות שהצחיקה עשרות מיליוני צופים, בעבר ובהווה, ונמצאת בלב של כל אחד ואחת מאיתנו. כולנו התחברנו לרוס, רייצ'ל, צ'נדלר, ג'ואי, מוניקה ופיבי, וחווינו יחד איתם את החיים במנהטן בעשורים השלישי והרביעי לחיים.

x

אז למה לנו "חברים" עכשיו? כי אין מצב שראיתם את כל הפרקים, ואין מצב שאתם לא מתים לראות את מה שעוד לא ראיתם. בזמננו הפנוי בכל יום אחר אנחנו מעדיפים לשקוע בסדרות חדשות, וקשה להתפנות לקצת קלאסיקה. לכן אין יום כמו היום להשלמת הפערים שאתם פשוט חייבים להשלים.

כך הם נראו בעונה הראשונה

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן