Skip to content

איראן: אם הלחץ יגבר, נסגור את מיצרי הורמוז

סגן מפקד כוחות היבשה במשמרות המהפכה: "אם בעקבות הסגירה נותקף – נגשים את חלומנו ונאייד את הגידול הסרטני הציוני". ארצות הברית כבר הודיעה בחודש שעבר, כי מעשה כזה יחשב כאקט מלחמתי נגדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מיצרי הורמוז (מקור: ויקימדיה)
מיצרי הורמוז (מקור: ויקימדיה)

ככול שסימני המצוקה האיראניים גוברים, עקב הסנקציות אותן מובילה ארצות הברית, מחריפות ההתבטאויות מצד הממשל האיראני יותר ויותר. הבוקר פרסמה "פארס", סוכנות הידיעות הרשמית של איראן, את דבריו של סגן מפקד כוחות היבשה של משמרות המהפכה באיראן, מורטזה מיריאן. "במקרה של תקיפה צבאית על ידי הציונים," מצוטט הבכיר, "חלומנו לחסל את ישראל יתממש והמשימה לאייד את המשטר הציוני תואץ".

הסוכנות מפנה את תשומת הלב לדבריו "הרלוונטיים" של מפקד משמרות ההפיכה, מוחמד עלי ג'עפרי, שאמר בכינוס מפקדי המשמרות שנערך בטהראן, כי "במקרה של פלישה לאיראן יושם הקץ למשטר הציוני". "לנוכח ההליכים המתפתחים במהירות", מוסיף ג'עפרי, "ישראל, הגידול הסרטני הזה, מאתגר ומאיים עלינו במלחמה. לא ברור מתי זה יקרה וכיצד היא תפרוץ, אבל זו תהיה נקודת ההשמדה שלהם, סוף סיפור".

טילי הרפובליקה האיסאמית על רקע מגן דוד
טילי הרפובליקה האיסאמית על רקע מגן דוד

סוכנות הידיעות מוסיפה, כי איראן הודיעה גם לארצות הברית וגם לישראל ולבעלי האינטרסים בעולם, כי לנוכח האיומים על איראן היא עלולה לממש את איומיה ולסגור את  מיצרי הורמוז במפרץ הפרסי. ארצות הברית כבר הודיעה בחודש שעבר, כי מעשה כזה יחשב כאקט מלחמתי נגדה והיא תפעל להסירו. בהמשך לאיומים נשלחו אוניות מלחמה אמריקניות לאיזור בטענה שהן משתתפות בתרגיל מגננה של נאט"ו.

"המשטר הציוני משתמש ללא הרף ברטוריקה של איומים," מוסרת הסוכנות ומוסיפה: "בתגובה לכך טהראן מזהירה שאם תותקף על ידי תל אביב, ישראל והאינטרסים הכלל עולמיים יסומנו כמטרות על ידי איראן".

  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן