Skip to content

חלל-תקשורת: הסכם לשירותי שיגור לוויין עם חברת Space

השיגור מתוכנן לחלון זמנים בן שלושה חודשים, המתחיל ברבעון השני של 2015. מחיר השיגור וביטוחו ושהות שנה במסלול – 85 מיליון דולר. חלל-תקשורת הודיעה למבטחי לוויין 5, כי זוהתה תקלה המונעת הפעלה של חלק ממנועי הלוויין. ההודעה אינה מהווה כשלעצמה תביעת ביטוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת חלל-תקשורת חתמה אתמול על הסכם עם חברת Space Exploration Technologies לאספקת שירותי שיגור לחלל עבור הלוויין עמוס 6, באמצעות משגר פלקון 9 של Space. הסכם שירותי השיגור מהווה מימוש, בהתאמות שנערכו בהסמת הצדדים, של הסכם האופציה לשיגור לוויין, שנחתם בעבר בין חלל-תקשורת לבין Space. כך נמסר היום בהודעה לבורסה.

שיגור לוויין עמוס 6 מתוכנן להתבצע באמצעות משגר פלקון 9 לחלון זמנים בן שלושה חודשים, המתחיל ברבעון השני של 2015.

להערכת החברה, הסכום שתידרש החברה לשלם בגין שרותי השיגור וביטוח השיגור ושהות שנה
במסלול יהיה כ-85 מיליון דולר

תקלה בלוויין 5

בהודעה נוספת של חלל-תקשורת הודיעה החברה למבטחי הלוויין עמוס 5, כי זוהתה תקלה המונעת הפעלה של חלק ממנועי הלוויין באמצעות אחד משני הרכיבים המספקים כוח למערכת ההנעה בלווין (ספק כוח 2), אשר הופעל לאחר שהתגלתה ירידה בביצועים ברכיב הראשון (ספק כוח1), כפי שדווח בחודש מאי השנה.

לדברי חלל-תקשורת ההודעה נמסרה על פי תנאי פוליסות הביטוח כדיווח שיש להגישו במקרה שתיתכן תביעת ביטוח, ואינה מהווה כשלעצמה תביעת ביטוח.

החברה פועלת עם התעשייה האווירית, יצרן הלוויין, לניתוח המצב והשלכותיו לגבי אופן תפעול הלוויין.

אופן הפעלת הלווין כעת כולל הפעלה של חלק מהמנועים באמצעות ספק כוח 2, שפועל בנצילות מלאה, והפעלת יתרת המנועים באמצעות ספק כוח 1, אשר פועל בנצילות מופחתת, ולכן צפוי קיצור באורך חיי הלוויין של כששה חודשי שירות, מתוך יתרת חיים מתוכננת של כ 15.5- שנים. אבל, אם לא ניתן יהיה להפעיל מנועים נוספים באמצעות ספק כוח 2 , עלול להגרם קיצור אורך חיים משמעותי יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן