Skip to content

הוארך מעצרו של הנאשם ברצח אשתו השנייה

מרדכי חי, בן 65, תושב הרצליה שגרם למותה של אשתו הראשונה, מואשם כעת ברצח אשתו השנייה. הפרקליטות: "הדמיון בין מעשיו מצמרר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום מצמרר הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד מרדכי חי (65), תושב הרצליה, בגין רצח אשתו השנייה, אלסי לגונדאי, לפני כשלושה שבועות. הנאשם גרם למותה של אשתו הראשונה לפני 21 שנה. הפרקליטות מבקשת לעוצרו עד תום הליכים. חוות דעת פסיכיאטרית קבעה, כי הנאשם מודע למעשיו, איננו מצוי במצב פסיכוטי, מודה במעשיו ומוכן לשאת בעונש.

מכתב האישום עולה, כי חי ולגונדאי נישאו בנישואין אזרחיים לפני מספר שנים, שבמהלכן נולדה להם בת, עתה בת ארבע. בחודשים שקדמו לרצח התגלו בין בני הזוג חיכוכים על רקע חשדותיו של חי, כי אשתו בוגדת בו עם זרים. בבוקר הרצח, בעת שהיא עדיין ישנה, הוא ניגש למטבח, נטל סכין וחזר לחדר השינה. אז דקר את לגונדאי עשרות פעמים בבית החזה, בבטנה, בגבה, בצווארה ובפניה. הנרצחת צעקה וניסתה להתגונן והתחננה על נפשה. בתם הקטנה התעוררה מהצעקות, הגיעה לחדר השנה וביקשה ממנו להפסיק. אך ללא הועיל. לאחר מכן התקשר האיש למוקד 100 של המשטרה ודיווח למוקדן: "הרגתי את אשתי".  

מעשים אלו בידי הנאשם "נעשו בקור רוח, באלימות קשה ובאכזריות, תוך שימוש בנשק קר, כלפי אשתו המנוחה ולעיני בתו הקטינה," נכתב בבקשת המעצר. "הוסף לכך את הדמיון המצמרר של גרימת מותה של אשתו הראשונה של המשיב," מצוין בכתב התביעה, שהוגש בידי עו"ד רותי ארז מפרקליטות מחוז תל אביב.

בשנת 1991 רצח חי את אשתו הראשונה. בעקבות משפטו הוא נשלח לאשפוז פסיכיאטרי, לאחר שנקבע כי אינו כשיר לעמוד לדין. חי שהה תשע שנים במוסד עד לשחרורו. ב-2003 נידון לעשרה חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות של איומים והטרדה כלפי בת זוגו באותם ימים.
סנגורו של חי, עו"ד ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, ביקש שמרשו יעבור חוות דעת פסיכיאטרית מקיפה, עד לדיון שייערך בפני שלושה שופטים על כשירותו לעמוד למשפט ומעצרו עד תום הליכים. הדיון יתקיים ב-22 באוקטובר. שופט בית המשפט המחוזי, איתן בורנשטיין, הורה היום על מעצרו של חי עד להודעה אחרת ולאפשר לו לעבור בדיקה פסיכיאטרית מקיפה, שתתבצע בתנאי אשפוז, עד למועד הדיון.  

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן