Skip to content

נתניהו יודיע בקרוב אם הולכים לבחירות

עכשיו כבר אחרי החגים ונתניהו יודיע בתחילת מושב החורף של הכנסת, ביום שני הקרוב, האם הולכים לבחירות מוקדמות. ההערכה בחוגים הפוליטיים היא כי הבחירות יוקדמו לסוף ינואר-עד אמצע פברואר, משום שנתניהו לא יצליח להעביר "תקציב גזירות" בקואליציה הנוכחית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יודיע ביום שני הבא, עם תחילת מושב החורף של הכנסת, או אולי אף לפני כן, האם יוקדמו הבחירות. על פי גורמים פוליטיים, המגמה המסתמנת כיום היא הקדמת הבחירות – וזאת, לאחר שהבדיקות שנערכו עד עתה מצביעות על כך כי קטנים הסיכויים שיהיה רוב לגזירות, שאותן מתכנן ראש הממשלה בתקציב השנה הבאה.

נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
המגמה המסתמנת: הקדמת בחירות. נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

היום מסיים ראש הממשלה את סידרת הפגישות שערך עם ראשי הקואליציה שלו – בפגישה עם ראשי "יהדות התורה". זאת, לאחר שבמהלך הימים האחרונים נפגש עם ראשי המפלגות המרכיבות את הממשלה ושמע את הסתייגויותיהם מהתוכנית לקיצוץ התקציב, שאותה הוא מבקש לאשר במסגרת התקציב הבא.

ב"גיבושון" שערך נתניהו לחברי הקואליציה במעונו הרשמי, לפני כשלושה שבועות, הוא שידר כוונה ברורה להמשיך את הקדנציה עד לסיומה החוקי. נתניהו שיבח את הקואליציה ה"יוצאת מן הכלל" ואמר שהיא הביאה "תוצאות גדולות לאזרחי מדינת ישראל". נתניהו אף אמר: "היציבות השלטונית שלנו מעניקה המון לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל. כדי להמשיך בעשייה וביציבות אנחנו צריכים להעביר תקציב אחראי. בישיבות שערכתי עם ראשי הסיעות, אני יכול להגיד שכולם רוצים עכשיו. ואם אנחנו רוצים, אנחנו יכולים – זה תלוי רק בנו".

אולם, בינתיים התברר לנתניהו, כי רוב ראשי מפלגות הקואליציה מוכנים לקצץ בתקציב המדינה – ובתנאי שזה לא ייעשה בחלקתם. במקביל יצר נתניהו את המשבר עם שר הביטחון, אהוד ברק – משבר שהסתיים באופן זמני בלבד ב"שיחת הנזיפה" ביום שישי ובהודעה שבה התיישר ברק בקו של ראש הממשלה והודיע כי "שר הביטחון רואה עין בעין עם ראש הממשלה את ההתמודדות עם האיום האיראני על כל היבטיו, וכן את ניהול היחסים עם ארצות הברית בהובלת ראש הממשלה".

גם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, תומך בפיזור הכנסת ובהחלטה על כך כבר בשבוע הראשון לכינוסו של מושב החורף, כדי למנוע הצעות חוק פופוליסטיות ע"י חברי הכנסת.

ובינתיים, במפלגת העבודה מתנהגים כבר כאילו הבחירות באופק. במכתב ששיגרה יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', לפעילי המפלגה, היא הסבירה כי היא פועלת להקדמת הבחירות "כי בפועל הממשלה כבר מתנהגת בחירות ולא מושלת" ומשום העובדה שאין תקציב למדינה. "אי אפשר גם להתנהג בחירות וגם לא לקבוע מועד לקיומן. זה הרסני", קובעת יחימוביץ' במכתב ששיגרה לפעיליה. "הגיע שעתו של הציבור להכריע איך תראה המדינה שלו: ג'ונגל שבו החזק לוקח הכל, או כלכלה הוגנת וחברה צודקת".

יחימוביץ' גם גינתה בימים האחרונים את מה שכינתה "ניסיונות החבירה החוזרים של הליכוד וקדימה לדחות את הבחירות ולהעביר תקציב גזירות" וכינתה את הנסיונות האלה מבישים, "אפילו עבור קדימה, שכבר הוכיחה שאין גבול לאופורטוניזם פוליטי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן