Skip to content

איים לפגוע בשוטרים ובמשפחותיהם ונשלח לפיקוח

שופטת בית משפט השלום בתל אביב הקלה היום מאוד על צעיר שתקף שוטרם בקללות. העליבם, איים על חייהם וחיי משפחותים וקנסה אותו בחמש מאות שקלים ועוד 1,300 שקל פיצויים ושלחה אותו לפיקוח שירות המבחן לשנה ומחצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה עונשו של אדם שהתנגד לעיכובו על ידי שוטרים, קילל אותם נמרצות, איים להתנקם בהם ובמשפחותיהם, איים לפגוע ברכושו ולאחר מכן לתבוע מהם פיצויים? ביהמ"ש בתל אביב השיב הבוקר (חמישי) בפסק דין מלא חמלה – 18 פיקוח על ידי שירות המבחן, 1,300 שקל פיצויים, 500 שקל קנס והארכת המעצר על תנאי שתלוי ועומד כנגדו.

מגזר הדין שניתן היום בבית משפט השלום בתל אביב עולה, כי צעיר בן כ-30, תושב בת ים,  נחשד במעורבות בתגרת רחוב שפרצה באחת לפנות בוקר בעירו, בסוף ינואר 2010. למקום הוזעקה ניידת שיטור והשוטרים ביקשו לעכבו לחקירה. בתגובה להודעת העיכוב אמר הצעיר לשוטר: " אתם בני זונות, שרמוטות", ואיים על השוטר: "אני מכיר אותך, אני יודע איפה אתה גר ומכיר את המשפחה שלך, אתה עוד תשלם על זה בן זונה, אתה עוד תמצוץ לי את הזין, אני אמצא אותך ואתה תשלם על זה".

שוטרת אחרת שנכחה במקום ביקשה להסביר לצעיר את מהות העיכוב לו הוא נדרש ובתגובה הוא ענה לה: "שם זין (על ביטוי זה חזר מספר פעמים), על הכל ועליה". הוא הוסיף ש"יזיין אותה, שהוא אוהב שהשוטרים מוצצים לו ושהחוק לא מעניין אותו". כשהתבקש למסור את מפתחות רכבו לידי השוטרים, השליכם על מכסה המנוע  וסיים באיום שכוון לכל השוטרים שהיו שם בתפקיד שישרוט את רכבו וידאג לכך שהשוטרים ישלמו על כך ביוקר.  

בעת הזו היה תלוי כנגד הצעיר מאסר על תנאי למשך שלושה חודשים בגין עבירות שעבר בעבר. הצעיר, אז עולה חדש שהגיע לישראל חמש שנים קודם לכן,  נשלח לביצוע תסקיר בשירות המבחן. מהתסקיר עלה כי הוא רווק החי עם חברתו ולהם ילדה בת חמש. שירות המבחן, שבחן את המקרה, הציע: להעמיד את הצעיר במבחן והארכת המאסר המותנה (מאסר על תנאי א.מ).  התובע ציין שלצעיר יש כבר שתי הרשעות קודמות בעבירות דומות ואף ישב בבית הסהר במהלך ההיסטוריה הקצרה שלו בארץ.  הוא הסכים להאריך את תקופת המאסר על תנאי וביקש מבית המשפט לפסוק פיצוים לשוטרים מעבר לקנס.

השופטת דורית רייך-שפירא, נענתה לבקשה, האריכה לצעיר את תקופת המאסר בשנתיים נוספות, הטילה עליו 18 חודשי  פיקוח בשירות המבחן וגזרה עליו לשלם פיצויים לשוטרים ועוד -500 שקל קנס. היא גם חילקה את הפיצויים למספר תשלומים.

במקרה אחר, נעצר לפני כחודשיים גבר (41), תושב חיפה, שאמר למזכירת שופטת בית משפט השלום, אצלה התברר עניינו, ש"השופטת לא מעניינת אותו ושתשמור טוב על ילדיה". כאן פעלה המשטרה והתביעה בחומרה. תוך זמן קצר הוא נעצר על ידי משטרת חיפה ובית משפט השלום בחיפה קבע שעליו להיעצר עד תום ההליכים בחשד לאיום על השופטת וילדיה. רק לאחר מאמצים של פרקליטו, הועבר התיק לבית משפט השלום בנצרת ולפני כשבועיים, לאחר חודש בו נכלא, שחרר אותו בית המשפט בנצרת למעצר בית מלא.   

במקרה של הצעיר הבת ימי מדובר באיום מפורש על חיי השוטרים ומשפחותיהם. למרות זאת, חברו בית המשפט, התביעה והסנגוריה להקל ולהמתיק את גזר הדין, במקרה של החיפאי, התביעה טענה  כי למרות שלחשוד אין שום עבר פלילי ומעולם לא הסתבך באיומים או תגרות, הוא בהחלט מסוכן לציבור ועלול לממש את האיום המרומז כביכול על ילדי השופטת. משפטו עדין תלוי ועומד וגזר דינו לפניו.

 

 

 

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן