Skip to content

אזרחי יוון לא מוותרים: שביתה כללית בגין צעדי הצנע

אלפי אנשים מחו היום בכל רחבי יוון נגד הסבב הבא של קיצוץ הוצאות, הנדרש בתמורה לחבילת החילוץ הבאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אתונה היום - רוצים לעבוד?
אתונה היום - רוצים לעבוד?

ה-BBC מדווח שזאת השביתה הכללית העשרים ביוון מאז פרוץ משבר החובות לפני שנתיים. אלפי אנשים מחו היום בכל רחבי יוון נגד הסבב הבא של קיצוץ הוצאות שמתכננת הממשלה, הנדרש בתמורה לחבילת החילוץ הבאה, בעוד מנהיגי האיחוד האירופי נפגשים בבריסל.

נהגי מוניות, רופאים, מורים ופקחי טיסה נמנו עם המפגינים בעיר הבירה. משטרת אתונה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר מפגינים שהשליכו בקבוקי תבערה. המפגינים השליכו בקבוקי מולוטוב ואבנים על השוטרים שחסמו חלקים מכיכר סינטגמה, לפני בניין הפרלמנט. השוטרים הגיבו בגז מדמיע וברימוני הלם. אדם אחד, בן 65, מת מדום לב במהלך ההפגנה, התקשורת המקומית מדווחת שהוא נפגע מגז משמיע.

ובבריסל מתכנסים מנהיגי אירופה לוועידת פסגה שאחד הנושאים המרכזיים בה הוא גורלה של יוון. יוון מכינה עכשיו חבילת קיצוצים בסך 17.7 מיליון דולרים על פי דרישתה של "טרויקת" המלווים: קרן המטבע הבינלאומית, הנציבות האירופית והבנק המרכזי האירופי, בתמורה לחבילת סיוע בסך 31.5 מיליארד אירו. אם לא יתקבל הכסף, יוון עתידה לפשוט רגל בחודש הבא.

שוטרים מפזרים גז מדמיע על מפגינים עם בקבוקי תבערה. אתונה היום
שוטרים מפזרים גז מדמיע על מפגינים עם בקבוקי תבערה. אתונה היום

מנהיגי האיגודים המקצועיים אומרים שבכוונתם להוכיח למנהיגי האיחוד האירופי שקיצוצי שכר ופנסיות נוספים רק יחמירו את מצוקת אזרחי יוון. יוון שרויה במיתון הנמשך כבר חמש שנים ושיעור האבטלה בה עולה על 25 אחוז. "רק הפעם, על הממשלה לדחות את דרישות הטרויקה האבסורדיות", אמר יאניס פאנאגופופולוס, ראש איגוד הסקטור הפרטי. "הסכמה לצעדים קטסטרופאליים אלה פירושה ייאוש חברתי, והתוצאות, כמו המחאות, יהיו אינסופיות", הוא הוסיף.

כתב ה-BBC באתונה מדווח שבקעים כבר ניכרים בממשלת הקואליציה. מנהיגי מפלגות חלוקים בנוגע לפיטורים ולצעדי צנע. הזעם הוביל לאובדן אמון במדינה, ויותר יוונים פונים לקיצוניות פוליטית, כגון מפלגת השחר המוזהב הניאו-נאצית. העתיד ביוון נראה היום אפור מתמיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן