Skip to content

סופה עזה מטלטלת את חברת אפל

בעקבות כישלון תוכנת המפות ואי-עמידה ביעדים העסקיים פיטר מנכ"ל "אפל" שני מנהלים בכירים: סקוט פורסטול וג'ון בראווט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראשים מתעופפים באפל
ראשים מתעופפים באפל. תוכנת המפות שכשלה

חברת "אפל" הודיעה על פיטוריהם של שני מנהלים בכירים, סקוט פורסטול וג'ון בראווט, בעקבות כישלון תוכנת המפות החדשה והחמצת יעדי הרווח של החברה ברבעון האחרון.

בהודעה שפירסמה החברה נאמר שהצעדים נועדו להגביר את שיתוף הפעולה בין חטיבות החומרה, התוכנה והעסקים שלה.

ה-"BBC" מדווח שפורסטול, ראש חטיבת מערכת ההפעלה של מוצרי אפל, iOS, יסיים את תפקידו בשנה הבאה, ובינתיים ישמש יועץ למנכ"ל החברה, טים קוק. פורסטול הצטרף ל"אפל" בשנת 1997 כאשר רכשה את חברת "נקסט" של סטיב ג'ובס, והוא נמנה עם המתכננים הראשונים של מערכת ההפעלה של מחשבי המק.

טובע את חותמו. טים קוק (צילום: Valery Marchive)

בעקבות כישלון תוכנת המפות החדשה ששולבה במכשיר האייפון 5, ונועדה להחליף את תוכנת המפות של "גוגל", פירסם המנכ"ל קוק התנצלות בפני הלקוחות. כמה מהמבקרים תבעו מאז את ראשו של פורסטול,  שנחשב ליורש העצר של מנכ"ל "אפל", "מיני סטיב," מאחר שהוא היה אחראי לכישלונה.

"השינויים האלה מוכיחים שקוק טובע את חותם סמכותו על החברה," אמר בן ווד, אחד האנליסטים העוקבים אחרי "אפל", "ייתכן שלנוכח האכזבה בפרשת תוכנת המפות, פורסטול הפך לשעיר לעזאזל."

ג'ון בראווט, מנכ"ל החטיבה הקמעונאית, שהצטרף ל"אפל" לפני שישה חודשים בלבד, פוטר בעקבות התוצאות העסקיות המאכזבות. ניסיונותיו של בראווט לצמצם את כוח האדם בחנויות של "אפל" נתקלו בהתנגדות קשה והובילו לפניית פרסה, שהודלפו לעיתונות. רווחי החברה ברבעון האחרון, שפורסמו בשבוע שעבר, 8.2 מיליארד דולרים, לא עמדו בתחזיות האנליסטים, ו-14 מיליון אייפדים שנמכרו ברבעון לא עמדו בתחזית המכירות שלה. בראווט נתפס כמינוי אישי חשוב של קוק; פיטוריו אחרי זמן קצר כל כך יכולים להיתפס כהפגנת נחישות אכזרית מצד המנכ"ל.

הזעזועים בצמרת "אפל" מתרחשים אחרי שחלפה מעט יותר משנה מאז ראשית שלטונו של טים קוק בחברה. "אנו נמצאים באחת מהתקופות הפוריות ביותר שלנו מבחינת חדשנות ומגוון המוצרים," אמר קוק, שנחשב המנכ"ל בעל השכר הגבוה בעולם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן