Skip to content

מדוע "הלך" הביתה סגן הנשיא של אפל?

מה כבר יכולה להיות הסיבה לעזיבתו של סקוט פורסטל האגדי? או שהציעו לו ג'וב יותר טוב, או שיש חוסר שביעות רצון מתפקודו בחברה - יומנאי הרשת והטכנולוגיה בעולם מתנצחים, מה בין אמת לפרשנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חדשות עסיסיות כאלה כבר הרבה זמן לא היו בעולם הטכנולוגיה. סקוט פורסטל, סגן נשיא בכיר באפל, ראש מחלקת iOS (תוכנת ההפעלה בכל המכשירים הניידים של אפל) עוזב. על פניו, לרובנו, החדשות ממש לא מעניינות. מנהל של אפל עוזב… זה בטח קורה כל הזמן, חברה ענקית וכולי. אבל מה שכן עושה את החדשות האלו מעניינות, הם שני דברים:

סקוט פורסטל, סגן נשיא בכיר באפל - בדימוס (צילום: ויקימדיה)
סקוט פורסטל, סגן נשיא בכיר באפל - בדימוס (צילום: ויקימדיה)

הראשון, כל אתרי הטכנולוגיה החשובים (וסביר להניח שגם הפחות חשובים), דנים בעניין בכותרות ראשיות. ברגע שסיפור מקבל כל כך הרבה התייחסות, זה הופך אותו למעניין, גם אם רק בגלל העניין שהמדיה מוצאת, ומייצרת בסיפור. השני, הריכולים שמתחילים ליזוג אל תוך אייטם שהיה אמור להיות חדשותי, יבש וענייני. א' עוזב, ב' ג' ו-ד' מחלקים ביניהם את הסמכויות שלו. אז איפה הרכילות משתלבת פה? בסיבה לעזיבה.

אפל כמובן לא מציינת מי הגיע להחלטה על העזיבה, פורסטל עצמו או אפל. יותר מכך, בהודעה לעיתונות ששוחררה, לא הופיעו מילים חמות לפורסטל העוזב. זה דבר מקובל, מנהל בכיר עוזב, המנכ"ל מביע הערכה על פועלו, משבח את הישגיו, אומר לו תודה ודרך צלחה. בהודעה לעיתונות על עזיבתו של פורסטל – כלום. מיד רצו הבלוגרים, פשפשו בהודעות פרישה קודמות שהוציאה אפל, ומצאו שאכן, טים קוק, מנכ"ל אפל, נוהג להרעיף שבחים על מנהלים שעוזבים. זה הספיק לכולם בשביל להבין שפורסטל לא עוזב בטוב, ואז הם התחילו לחפור באמת.

שליחותם של הממונים על יומני הטכנולוגיה

מה שמשעשע כאן, היא הרגשת השליחות הטוטאלית שבלוגרי טכנולוגיה פועלים בהשפעתה. אם נשים שנייה דברים בפרופורציה, מה כבר יכולה להיות הסיבה לעזיבתו של פורסטל? או שהציעו לו ג'וב יותר טוב, או שיש חוסר שביעות רצון מתפקודו בחברה. ג'וב יותר טוב משל פורסטל קשה לדמיין. הוא היה, על פי דעת הרוב, אחד המועמדים היותר בטוחים להחליף את טים קוק לכשזה יפרוש. אז מה נשאר? פורסטל היה ילד רע, התנהג לא יפה, סביר להניח שהעמידו אותו פעם או פעמיים בפינה, ואחרי שזה לא עזר, אמרו לו לצאת מהכיתה. מרגש? פחות.

אז בואו נדלג קדימה, לסוף החפירה של הבלוגרים, לממצאים המרעישים שהתגלו, לשתי הסיבות שגרמו לכך, שמנהל ה-iOS הנערץ של אפל, עוזב את החברה לאחר 20 שנה תחת סטיב ג'ובס ושנה תחת טים קוק. סיבה ראשונה – פאשלה אדירה באפליקציית המפות של האיי-פון וסירובו של פורסטל להתנצל על כך. האמת, נשמע ראוי. מנהל שלא יודע לקחת אחריות, להודות ולהתנצל על טעות זה בעייתי (טים קוק, אגב, התנצל על פיאסקו המפות של אפל במקום פורסטל). הסיבה השנייה, היא זו שגורמת לכל הגיקים הנאה עצומה. למה? כי זאת סיבה כל כך ספציפית וסופר-גיקית שרק הם באמת מבינים אותה.

אפליקציית היומן נראית כמו יומן שולחני של פעם, עם ריפוד עור ותפרים - שימוש בעיצוב סקיומופורי
אפליקציית היומן נראית כמו יומן שולחני של פעם, עם ריפוד עור ותפרים - שימוש בעיצוב סקיומופורי

אבל בואו ננסה בכל זאת: Skeuomorphic Design – זאת הסיבה. זו מתודולוגיית עיצוב, ששואלת אלמנטים מהעולם האמיתי. למשל, אפליקציית הספרים האלקטרונים של אפל נראית כמו מדף ספרים. אפליקציית היומן נראית כמו יומן שולחני של פעם, עם ריפוד עור ותפרים, וכדומה. יש אינספור שימושים 'סקיומופורים' במערכות ההפעלה והיישומים של אפל. אז מסתבר, שפורסטל אוהב את זה וכל האחרים שונאים את זה, אבל בגלל שהוא היה הבוס של iOS הוא דחף לכיוון הזה. אז ארבעת המנהלים האחרים דחפו אותו החוצה…

אז מה תהייה כותרת הולמת לסיפור הזה: "סגן נשיא בכיר באפל פוטר עקב מחלוקת על תפרים וירטואליים"? עכשיו אתם מבינים למה כל הגיקים כל כך מתלהבים? סוף סוף, הם מקבלים סיפור ראוי, רכילות עסיסית על תככים גיקיים אמיתיים! המנהלים פה לא רבו על כסאות, שכר, או שליטה. הם הגיעו כנראה לפיצוץ שלא הייתה ממנו דרך חזרה על דגשים עיצוביים באפליקציות מסוימות ובמערכת ההפעלה הניידת של אפל. וואו. זה משול לכך, שכל אתרי הרכילות והפפראצי היו משתוללים על שינוי בגוונים שקים קרדשיאן עשתה בשיער שלה, ועורר ויכוח בין הסטייליסטית שלה לספרית שלה, אשר הוביל לפיטורים של הסטייליסטית. רק שלא תגידו שלא מעניין לגיקים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן