Skip to content

הנשיא חגג עם נוער ממוצא אתיופי את חג הסיגד

"מדינת ישראל זכתה כשקיבלה את העולים מאתיופיה. זוהי גאווה להיות יהודי מאתיופיה וזוהי גאווה לישראל שיש לנו עולים מאתיופיה", אמר הנשיא שמעון פרס לבני הנוער המצטיינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה פתח את אירועי חג הסיגד של יוצאי אתיופיה באירוע הצדעה חגיגי במשכן הנשיא לבני נוער יוצאי אתיופיה מצטיינים. במסגרת האירוע קיים הנשיא מפגש מיוחד עם בני נוער יוצאי אתיופיה מצטיינים שהציגו לו את הישגיהם בתחומים השונים, וסיפרו לו על השתלבותם בחברה הישראלית.

"גאווה להיות יהודי מאתיופיה". הנשיא שמעון פרס והילדים המצטיינים (תצלום:מארק ניימן/לע"מ)
"גאווה להיות יהודי מאתיופיה". הנשיא שמעון פרס והילדים המצטיינים (תצלום:מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא התרגש מאוד מדברי הילדים ואמר: "אתם בעצם עליתם פעמיים, פעם אחת כשעליתם לישראל ופעם אחת כשהצלחתם בנחישות להיות חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. אני גאה בכם שלמרות כל הקשיים והכאב הצלחתם. מדינת ישראל זכתה כשקיבלה את העולים מאתיופיה. זוהי גאווה להיות יהודי מאתיופיה וזוהי גאווה לישראל שיש לנו עולים מאתיופיה".

האצנית טיגסט ביטאו בת ה-15, אלופת ישראל באתלטיקה ארבע פעמים, אשר נפגעה מטרקטורון ונמצאת בהליכי שיקום, סיפרה לנשיא על חלומה לייצג את ישראל: "חלומי הוא להמשיך ולהתאמן ולהגיע להתחרות באולימפיאדה, ולשיר את המנון ישראל על הפודיום".

הילד בנימין מקונן בן ה-15, אשר עלה רק לפני 5 שנים לארץ, בונה דגמי מטוסים, סיפר לנשיא על עשייתו למען ילדי העדה האתיופית: "עבורי זו שליחות ללמד ילדים, ולסייע להם בהשתלבות בבית הספר בקרוא וכתוב – כמו צמח שצריך להשקות כשהוא צעיר, כך אני חש כשאני מלמד ילדי גן ויסודי על השפה העברית, ותכנים הקשורים לחברה הישראלית".

ענת ימנה, רקדנית בת 11, סיפרה לנשיא המדינה על הישגיה ואמרה: "אני נולדתי בישראל ונהנית מלימודי בבית הספר ומחברותי בלהקת המחול. הייתי שמחה אם ילדים נוספים מכל החברה הישראלית יגיעו אל השכונה שלנו וילמדו על התרבות שלנו". הנשיא ענה בחיוך ואמר "זוהי גאווה גדולה להיות יוצא אתיופיה ואני בטוח כי הילדים יגיעו אליך בשמחה".

הנשיא הדגיש בדבריו כי אין לאפשר מקרים של גילויי גזענות ואפליה כלפי אזרחים יוצאי אתיופיה ואמר: "אם מישהו מעז להפלות או לגלות גילויי גזענות זוהי בושתו ואני מרחם עליו! זהו מעשה המנוגד לאופי היהדות ומנוגד לאנושות".

האירוע נפתח בשירים מסורתיים של "הקייסים" מנהיגי הדת של יוצאי אתיופיה. להקת "בנות אלמז" בה רוקדות כ-20 ילדות אתיופיות עלתה לבמה לריקוד אמהרי המסמל את הקשר של יהודי אתיופיה למסורת החג. הנשיא התרגש, בירך את הרקדניות ואת הקהל אשר הריע במחיאות כפיים סוערות ואמר: "זה היה ריקוד מדהים במינו. מרגש במינו לראות כיצד ההשתלבות בחברה הישראלית אינה סותרת את השמירה על המסורת מבית אמא ואבא. חג הסיגד הינו חג ליהדות כולה. זו לא רק חגיגה אתנית, זוהי חגיגת ניצחון – חגיגת העם היהודי. אני אוהב אתכם וגאה בכם".

שרת הקליטה, סופה לנדבר, בירכה באירוע ואמרה: " אני מודה לך אדוני הנשיא על כך שמשכן נשיאי ישראל הוא המקום בו נפתחות חגיגות הסיגד. אני קוראת מכאן לבני הקהילה שכבר פרצו תקרות זכוכית לתת יד לקידום וסיוע לבני הקהילה שעדיין מחפשים את הדרך, לסייע לצעירים המוכשרים בהכוונה ועצה טובה. אני קוראת לכל אזרחי המדינה לנהוג בהבנה ולהימנע מאפליה וביטויי גזענות כלפי השונה והאחר, תופעות בהן נתקלנו לצערנו הרב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן