Skip to content

תקציב נוסף של 20 מיליון שקל ייסיים שביתת המכללות

כך סוכם בין משרדי האוצר והתמ"ת, לנציגי המכללות הטכנולוגיות, במסגרתו התחייבו נציגי המכללות השובתות לפתוח את שנת הלימודים ביום א' הקרוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת דיונים אינטנסיביים, שהתקיימו בימים האחרונים, בין נציגי משרדי האוצר והתמ"ת, נציגי המכללות הטכנולוגיות, הושג אמש סיכום. הסיכום כולל מחויבות של הצדדים לתהליך משותף, במסגרתו יבחנו באופן יסודי סוגיות מרכזיות הקשורות לעלויות הכשרת הנדסאים. כמו כן, נציגי המכללות יציעו מודל תפוקות חלופי למודל התקצוב המתבסס על שיעור מקבלי הדיפלומות ולא על מספר תלמידים, אשר הוחל לראשונה בשנת לימודים זו, או יציעו שינויים במודל.

השר שמחון (צילום: ויקימדיה)
התקצוב יתבסס על משפר מקבלי התעודות. השר שמחון (צילום: ויקימדיה)

בסיכום הוחלט על תוספת תקציב משמעותית בטווח הקצר למכללות בגובה של 20 מיליון שקל. 5 מיליון שקל מתוכם יועברו כמענק חד פעמי לטובת חיזוק המכללות הנמצאות באזורי עדיפות לאומית. 15 מיליון ש"ח נוספים יחולקו ליתר המכללות המוכרות לצרכים שונים, לרבות צרכי הצטיידות.

במסגרת הסיכום התחייבו נציגי המכללות לפתוח את שנת הלימודים, במוסדות ששבתו עד כה, לא יאוחר מיום א' הקרוב, תוך השלמת החומר הנדרש מתקופת ההשבתה.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ ושר התמ"ת, שלום שמחון, ברכו את ראשי המכללות הטכנולוגיות, על שיתוף הפעולה וסיום השביתה.

הגורמים המקצועיים במשרדי האוצר והתמ"ת הוסיפו וציינו כי לחינוך הטכנולוגי חשיבות ערכית, חינוכית ומקצועית משמעותית ביותר להמשך הצמיחה של המשק ולקיומה של תעשייה ישראלית משגשגת והביעו תקווה כי הסיכום שהושג יביא בשנים הקרובות לעלייה משמעותית במספר מקבלי הדיפלומות ולקיומה של תשתית לתכנון עתידי של הכשרת דור העתיד של הנדסאים במכללות הטכנולוגיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן