Skip to content

פלסטינים מצטרפים לעימות בסוריה

המורדים בנשיא אסאד הודיעו על הקמת יחידה פלסטינית שתילחם בגדוד של תומכי הנשיא במחנה הפליטים הגדול ירמוך שבפרברי דמשק הדרומיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פלסטינים מצטרפים לאלימות בסוריה
פלסטינים מצטרפים לאלימות בסוריה

יחידה פלסטינית תילחם נגד תומכי הנשיא במחנה הפליטים הגדול ירמוך שבפרברי דמשק, כך טוענים עתה המורדים בנשיא אסד. מעורבות פלסטינית פעילה בעימות מעלה על פני השטח מתחים בין כ-500 אלף הפליטים החיים בסוריה וחלוקים בנוגע ליחסם למלחמת האזרחים המתחוללת בה. כך מדווח הפייננשל טיימס.

"המשטר מנסה לגייס את הפלסטינים, והמורדים מנסים לעשות אותו דבר," אמר הילאל חשאן מהאוניברסיטה האמריקנית בביירות. "בעוד מלחמת האזרחים בסוריה ממשיכה להיכתב, אני חושב שרצח אחים פלסטיני יהיה אחד מפרקיה."

לדברי המורדים, הם חימשו פלסטינים שיילחמו במיליציה התומכת בנשיא, שמפקד עליה אחמד ג'יבריל מהחזית הלאומית לשחרור פלסטין, המפקדה הכללית. המיליציה הזאת שולטת זה זמן מה במחנה הפליטים ירמוך, שמתגוררים בו כ-150,000 פלסטינים, ומספר דומה של אזרחי סוריה.

מחנה הפליטים מוקף בפרברי דמשק הדרומיים, שם משתוללת לחימה בין כוחות הנשיא אסאד למורדים מאז חודש יולי, והחל מסוף ספטמבר החלה הלחימה לגלוש לתוכו כאשר כוחות הנשיא החלו להפגיז ולהפציץ את שוליו, שמורדים נאחזו בהם.

תושבי המחנה זועמים על המשטר גם בגין מות פלסטינים שפשוט נמצאו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, לרבות עשרים שנהרגו במתקפה על הרובע המורד הסמוך חג'אר אל-אסוואד. הזעם גבר עוד בעקבות הפגנה שארגן ג'יבריל בחודש יוני 2010 לרגל יום השנה לכיבוש רמת הגולן בידי ישראל. תשעה פלסטינים מירמוך נהרגו במהלכה, וכאשר נשמעו קריאות נגד המשטר במהלך הלווייתם, עשרים נוספים נהרגו מאש המיליציה של ג'יבריל.

פלסטינים רבים אחרים פונים נגד הנשיא אסאד מטעמי דת, הם סונים ורואים את המיעוט העלאוואי טובח במוסלמים סונים. כזכור, לאחרונה סגר ארגון חמאס את משרדיו בדמשק. לאחרונה ניכרים בקיעים גם בתוך הארגון של ג'יבריל, וכמה מחבריו פנו נגד המשטר. לדברי אחד מהם: "אם לא נותקף מבחוץ, אני בטוח שהפלסטינים יתחילו להילחם זה בזה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן