Skip to content

בליכוד חוששים מעריקה המונית, אם כחלון יתמודד

הסיוט של הליכוד: גל עריקה של פעילים - ובהם ראשי סניפים ופעילים מרכזיים - שיעבירו את תמיכתם לכחלון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בליכוד הולך וגובר החשש, כי אם יחליט השר משה כחלון לרוץ לכנסת בראש מפלגה משלו, צפוי גל עריקה ללא תקדים של פעילי שטח בליכוד – ובהם גם ראשי סניפים ובכירים אחרים. בקרוב, אם אכן יודיע כחלון על התמודדות נפרדת, תיערך בקרב שורות חברי הליכוד "בקרת נזקים", כדי לבדוק כמה מהחברים ובעיקר מהפעילים נשארו נאמנים לליכוד.

אחת הסיבות העיקריות שהניעו את כחלון לשקול ברצינות התמודדות היא גל הפונים אליו מבין פעילי הליכוד – ובהם גם ראשי סניפים ופעילים בכירים. ואכן, החשש בליכוד הוא כי עריקה מסדר גודל כזה עלולה אפילו לחבל בהתארגנות הליכוד ליום הבחירות.

מבחינת התארגנות ליום הבחירות נחשב הליכוד כאחד החזקים ביותר מבין המפלגות. הפעם, התחושה היא כי רבים מאוד מפעילי השטח הוותיקים של הליכוד, שחשים כי ממשלת נתניהו הפקירה אותם מבחינה חברתית – יעבירו את פעילותם ואת יכולותיהם הארגוניות לצדו של כחלון.

מצד אחר, נשמעים קולות בתוך הליכוד כי כחלון פועל בתיאום עם ראש הממשלה וכי לאחר הבחירות – אחרי שיגרוף את קולות מאוכזבי נתניהו וקולות מ"העבודה" וממפלגות המרכז – הוא יחזור לקואליציה עם "הליכוד ביתנו" ויקבל לידיו את תיק האוצר כפרי בשל.

רק השבוע ניהל את ועידת הליכוד. משה כחלון (צילום: רפי מיכאלי)
רק השבוע ניהל את ועידת הליכוד. משה כחלון (צילום: רפי מיכאלי)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניסה אמנם אתמול להציג ביטחון עצמי וקור רוח, כאשר הביע את ביטחונו כי כחלון יישאר בליכוד, אבל חלק ממקורביו תקפו את כחלון בחריפות ואמרו כי התנהג כנוכל, כאשר ניהל את ישיבת מרכז הליכוד – אבל, בה בעת, רקם בחשאי את תוכניתו להקים מפלגה חדשה.

בינתיים גוברים הסימנים כי החלטתו של כחלון כבר נפלה והוא יודיע רשמית, אולי כבר היום, על כוונתו להקים מפלגה ולהתמודד בראשה על הכנסת. ההערכה היא כי רק דבר אחד עלול להפיל את תוכניתו וזו "תוצאה קטסטרופלית" מבחינתו בסקר העומק שהוא הזמין. מאחר שאפשרות זו בלתי סבירה בעליל, הסיכויים לכך שכחלון לא יתמודד, קלושים.

[related-posts]

גם אתר "יאללה קדימה" פרסם אמש כי כחלון צפוי להודיע היום על הקמת מפלגה חברתית בראשותו. "זו אינה ספקולציה", נאמר בידיעה. "שר הרווחה הפורש, ח"כ משה כחלון, צפוי להודיע ביום חמישי הקרוב על הקמתה של מפלגה חברתית חדשה. כחלון, המצויד בסקר של רפי סמית הנותן לו בין 20 ל-22 מנדטים, כבר החל במגעים להרכבת רשימתו. מקורביו מציינים כי לכחלון ביקורת קשה על ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

"גורם בסביבתם של שני האישים שמלווים אותו, קובי מימון וגבי אדרי, אמר הלילה ל'יאללה-קדימה': 'למרות שהגיע למקום הראשון בפריימריס הוא תמיד הרגיש שהוא אינו שר בין שווים אלא סוג של קמיע המנוצל לצרכים תקשורתיים על תקן המזרחי. נתניהו לא היה מוכן לתרגם את הכוח של כחלון לתפקיד שר אוצר או כל תפקיד בכיר אחר וגם אם היה נותן לו, לא היה נותן לו את הכוח לעצב מציאות'".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן